Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шулева ще постави нови задачи пред търговските аташета в чужбина

0 коментара

Необходимо е предефиниране на функциите на българските търговски представители в чужбина и фокусиране върху днешните задачи. Това е завила министър Лидия Шулева на годишната среща с търговските аташета. По думите на новия министър на икономиката, към момента липсва ясно и точно планиране на тяхната работа и от там се стига до хаотичното изпълнение на много задачи с ниска ефективност.

Екипът на Шулева, която встъпи в длъжност преди около малко повече от две седмици, все още няма ясен план за новите задачи на търговските представители.

Липсата на екипност в правителството пролича и този път, тъй като на срещата не присъстваха нито предишният министър на икономиката Николай Василев, нито заместникът му, отговарящ за търговията, Милен Керемедчиев.

Преди година те поставиха като приоритет в работата на търговските представители туризма и привличането на инвестиции. Василев поиска всеки да следи 100-те най-големи фирми в съответната страна и да им предоставя информация за възможностите за инвестиции в България.

Керемедчиев въведе система за оценка на работата на търговските представители. Днес Лидия Шулева не постави тези въпроси за обсъждане.

Пожелали анонимност участници в срещата коментираха пред Мediapool, че оценката за всеки от представителите трябва да е строго индивидуална и да се опира на постигнатите резултати.

Според тях е факт, че досега назначенията на търговски представители са били предимно политически. Единствено при конкурса, проведен в началото на мандата на правителството на НДСВ, е бил даден шанс за равноправно участие на всички желаещи.

Лидия Шулева заяви днес, че е получила отчет от предишния екип на министерството, но все още няма достатъчно информация, за да направи собствена оценка и да реши дали са необходими или не промени на някои от сегашните представители.

Тя постави като най-важна задача в работата им подобряването на имиджа на България пред света. Според нея от изпълнението на тази цел зависи и привличането на инвестиции и увеличаването на търговския обмен.

Министърът на икономиката каза, че има желание да проведе рекламна кампания за популяризиране на България в чужбина, но все още няма ясна стратегия за постигането на тази цел. Шулева обеща, че ще се опита да мобилизира всички възможности за работа в тази насока.

Работи се по промени в закона за чуждестранните инвестиции, който ще бъде подложен на публично обсъждане в началото на септември. С него ще се преобразува Агенцията за чуждестранни инвестиции. Едва след това щял да се реши въпросът с откриване на представителства в чужбина.

Шулева каза, че в новите текстове ще влязат и преференции за инвеститорите, но те ще станат ясни едва към края на август.

На срещата е обсъждана и темата за увеличаването на износа. Лидия Шулева обясни, че това зависи от качеството на услугата и от нивото на технологиите в българските фирми.

Шулева каза, че главната цел ще бъде съставянето на инвестиционни проекти, които да бъдат предлагани в чужбина. Ще се прави и мониторинг на инвестиционните намерения на чуждестранните фирми.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.