Шулева ще постави нови задачи пред търговските аташета в чужбина

Необходимо е предефиниране на функциите на българските търговски представители в чужбина и фокусиране върху днешните задачи. Това е завила министър Лидия Шулева на годишната среща с търговските аташета. По думите на новия министър на икономиката, към момента липсва ясно и точно планиране на тяхната работа и от там се стига до хаотичното изпълнение на много задачи с ниска ефективност.

Екипът на Шулева, която встъпи в длъжност преди около малко повече от две седмици, все още няма ясен план за новите задачи на търговските представители.

Липсата на екипност в правителството пролича и този път, тъй като на срещата не присъстваха нито предишният министър на икономиката Николай Василев, нито заместникът му, отговарящ за търговията, Милен Керемедчиев.

Преди година те поставиха като приоритет в работата на търговските представители туризма и привличането на инвестиции. Василев поиска всеки да следи 100-те най-големи фирми в съответната страна и да им предоставя информация за възможностите за инвестиции в България.

Керемедчиев въведе система за оценка на работата на търговските представители. Днес Лидия Шулева не постави тези въпроси за обсъждане.

Пожелали анонимност участници в срещата коментираха пред Мediapool, че оценката за всеки от представителите трябва да е строго индивидуална и да се опира на постигнатите резултати.

Според тях е факт, че досега назначенията на търговски представители са били предимно политически. Единствено при конкурса, проведен в началото на мандата на правителството на НДСВ, е бил даден шанс за равноправно участие на всички желаещи.

Лидия Шулева заяви днес, че е получила отчет от предишния екип на министерството, но все още няма достатъчно информация, за да направи собствена оценка и да реши дали са необходими или не промени на някои от сегашните представители.

Тя постави като най-важна задача в работата им подобряването на имиджа на България пред света. Според нея от изпълнението на тази цел зависи и привличането на инвестиции и увеличаването на търговския обмен.

Министърът на икономиката каза, че има желание да проведе рекламна кампания за популяризиране на България в чужбина, но все още няма ясна стратегия за постигането на тази цел. Шулева обеща, че ще се опита да мобилизира всички възможности за работа в тази насока.

Работи се по промени в закона за чуждестранните инвестиции, който ще бъде подложен на публично обсъждане в началото на септември. С него ще се преобразува Агенцията за чуждестранни инвестиции. Едва след това щял да се реши въпросът с откриване на представителства в чужбина.

Шулева каза, че в новите текстове ще влязат и преференции за инвеститорите, но те ще станат ясни едва към края на август.

На срещата е обсъждана и темата за увеличаването на износа. Лидия Шулева обясни, че това зависи от качеството на услугата и от нивото на технологиите в българските фирми.

Шулева каза, че главната цел ще бъде съставянето на инвестиционни проекти, които да бъдат предлагани в чужбина. Ще се прави и мониторинг на инвестиционните намерения на чуждестранните фирми.

Споделяне

Още от Бизнес