Три от най-големите швейцарски фирми в пътното, тенелното и хидроенергийното строителство бяха поканени да се включат в търговете за проектиране и строителство на един от най-големите тунели в Европа – този през Кресненското дефиле. Това са “Ломбарди”, “Амберг инженеринг” и “Баслер и Хофлер”.
Поканата е дошла по време на среща на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова във федералната служба Пътна инфраструктура на Швейцария. Срещата е организирана със съдействието на българския посланик Меглена Плугчиева, съобщи министерството на регионалното развитие.
На срещата министър Павлова е представила предстоящите за изграждане у нас големи инфраструктурни проекти. "Голямо предизвикателство за нас е строителството на два тунела, единият от които ще е от най-дългите в Европа. Затова за нас е важно да имаме добри проекти и предстои България да обяви конкурси за избор на проектанти и изпълнители", каза министър Павлова.
В момента швейцарската компания "Ломбарди" изгражда жп тунела Готард и най-големия пътен тунел от 57 км свързващ Швейцария с Италия.
“Амберг инженеринг" е поканена да консултира строителството на няколко тунела в Сочи, които трябва да бъдат завършени за зимната олимпиада през 2014 г. Фирмата е специализирана и в изграждането на хидроенергийни проекти по цял свят.
“Баслер и Хофлер“ също участва в строителството на някои от големите швейцарски тунели.
До този момент Швейцария има общо 1100 км тунели, които позволяват бързо и безопасно предвижване.
През пролетта на 2013 г. в Цюрих ще има бизнес форум с акцент пътното и тунелното строителство, обеща посланик Плугчиева.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
10 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
До другара Живков - др-Живков мола да са намесите и тунела под Шипка да бъде заровен у проектното си начало - некои от отговорните другаре така и не са погледнале картана на народната република. Тунела под Шипка нищо не саединява - ни до Тракия стига кат хората - ни до Хемус. Мола да се обрънете со необходимата тежест до премиера да премести тунело лееко по на запад къде му е местото - под Петрохан където са и го нарисувале нашите деди римляните за да съединат Солун со Трансилвания. Нашите да гледаат …
съсредоточено картата на отечеството галиба им доде акъла у главата - Така и беше казал единствения свесен геополитик на родината проф. Иван Батаклиев разгеле че тунелът под Шипка има само железопътно значение. Те сега го нема щот и БДЖ нема.
Трябва да се промотират агресивно българските фирми, които имат потенциал да строят, а не да чакаме швейцарци да приберат парите,а нашите да работят за трохи подизпълнители... Но чуждопоклонници- мишоци много във форума...
другара Тодар Живков
Браво на Лиляна. Требва да са канат най-добрите фирми в света за такива отговорни работи, вкл. и български. Да не забрави да покани за търга и българската фирма "Адвал" АД, която от 1991 г. строи тунели в Германия. Ако Лиляна не знае, да попита Плевнелиев и Плугчиева, ако и те не знаят, да попита съветниците си, ако и те не знаят, да ги уволни. Защото през 2011 г. българската фирма "Адвал" АД построи най-големия ж.п. тунел и въобще 3-ти по големина тунел в Германия, като проби …
8,3 км. под Тюрингер Валд до 330 м под земята. Тва е високоскоростния железопътен тунел Блессберг за 300 км/ч, с който пътуването от Берлин за Мюнхен през Ерфурт са скъсява на 4 часа, а със самолет трае по-дълго. Българската фирма "Адвал" АД е главен изпълнител на проекта заедно с Ed. Züblin AG, а като подизпълнители и за „шерпи” сигур си е наела германци. В момента наще строят тунелите "Голдберг", "Рееберг", "Массерберг" и "Зулберберг". Тея тунели са част цялостния проект VDE №8, който включва подобряването на съществуващи и изграждането на нови високоскоростни ж.п. отсечки между Берлин и Нюрнберг - Ерфурт - Лайпциг/Хале. Общата стойност на инвестициите в проекта възлиза на 10 млрд. евро, като финансирането идва главно от Федералното правителство и "Дойче бан" и много малко съфинансиране от Европейския съюз. Целта на федералното правителство е да подобри ж.п. комуникациите между "старите" западни провинции и "новите" в бившата ГДР.
След като българете работат успешно за обединението на Германия, требва да могат да работат и за обединението на България. Защото все още немаме надеждни транспортни връзки между северните земи на Княжеството и южните в Източна Румелия и те са кат отделни губернии. Падне ли снег, преминаването на Балкана е по силите саде на генерал Гурко и генерал Дибич Задбалканский, но с помощтта на местното население.
Всичко хубаво, но швейцарците строят много качествено за нашите разбирания - освен това и доста скъпичко, защото няма качество без по-висока цена. Ще трябва да се промени ЗОП!! Той натиска за евтинко.
Малката Фидоска, едно пълно момиче - министърка на мястото на Плевнелиев, което схвана схемата на Генерал Борисов - не разбирам нищо от това, с което се занимавам, но мърдам активно.
Ами ако швейцарците спечелят търга, може да имаме истински тунел. Иначе ако ние си го правим, ще бъде затворен през половината време за ремонти, както e на Витиня. А швейцарците не искат в ЕС, за да не трябва да стоят на една маса с некултурници като номер 3 и 4.
Ква полза от тези? Нито са в ЕС нито нищо. Някой лев ако ще поизперат - друг въпрос, ама за работа...
Швейцарците не могат да работят по европейски проекти. Тези бюрократи на снимката не знаят ли това или и те са като назначилият ги - прости като тикви и ще набутат бюджета с милиард разходи на вятъра, както става и с Росатом
Чака те да фанеш кирката
А тунелът под Шипка,какво стана с него?