Сигнал срещу рекламата на хазарт с Илияна Раева и гимнастичките

Сигнал срещу рекламата на хазарт с Илияна Раева и гимнастичките

Националната мрежа за децата (НМД), която обединява 150 неправителствени организации, е внесла сигнал до отговорните институции срещу рекламния клип "Билет Шоколад от Национална лотария – 7777.bg".

Клипът, който се излъчва по национални телевизии, създава риск от насърчаване на деца и млади хора към хазартни игри, смятат от обединението.

"Клипът откровено насърчава деца и млади хора да играят хазартни игри, търкайки билети с примамливото заглавие "Шоколад", като използва влиянието на примера на момичетата от Националния отбор по художествена гимнастика. Дори да приемем, че всички участници в клипа фактически имат навършени 18 години, то впечатлението, което се създава, е за участието на деца и млади хора, които са възприемани за пример от други деца, които ги гледат", посочват от Националната мрежа за децата.

Според сигнала рекламният клип нарушава не само етичния кодекс, приет от Националния съвет за саморегулация, но е и в разрез с поне четири законови и подзаконови нормативни акта.

"Не на последно място, участието на Националния отбор по художествена гимнастика в рекламен клип, който цели придобиването на печалба от собствениците на частно хазартно дружество "Национална лотария", поставя сериозни въпроси и от гледна точка на публичния образ на отбора и Българската федерация по художествена гимнастика, която декларира като своя цел развитието на художествената гимнастика, запазването на нейния национален престиж и увеличаване на социалната значимост на този спорт. БФХГ е организацията с четвъртия по големина бюджет, получаван от Министерството на младежта и спорта. От тази гледна точка, считаме за недопустимо използването на името, имиджа и лицата на федерацията с цел насърчаване на деца и млади хора за участие в хазартни игри с крайна цел – финансова печалба от частни лица", изтъкват от Националната мрежа за децата.

В сигнала си обединението директно отправя въпрос и към Илияна Раева, която е председател на Българската федерация по художествена гимнастика. "Защо г-жа Раева се е съгласила на включване на гимнастичките от националния отбор в рекламен клип, който насърчава лесна печалба и хазартна пристрастеност на деца и млади хора", заявяват от Националната мрежа за децата.

Неправителствените организации очакват реакция от всички отговорни институции – Държавната комисия по хазарта към министъра на финансите, Министерството на младежта и спорта, Държавната агенция за закрила на детето, Съвета за електронни медии, Националния съвет за саморегулация, парламентарната комисия за медии и култура, Българската федерация по художествена гимнастика.

Още по темата
Още от България