Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Сименс" обяви за неетичен спрения търг за мотриси на БДЖ

6 коментара
"Сименс" обяви за неетичен спрения търг за мотриси на БДЖ

Категоричното си несъгласие с начина на провеждане на процедурата за доставка на 16 нови електрически мотриси за "БДЖ - Пътнически превози", с мотивите за прекратяването на търга и "неетичното" поведение на другите участници, изразиха в сряда от "Сименс Мобилити" ЕООД. Дружеството на немския концерн остана единствено в надпреварата и поради тази причина поръчката за 246 млн. лв. без ДДС бе прекратена ден след парламентарните избори без яснота ще има ли нов търг.

В съобщение до медиите от "Сименс Мобилити" посочват, че са участвали в процедурата добросъвестно и в интерес на успешното ѝ провеждане и завършване. На БДЖ е била предоставена цялата необходима документация на предлаганите мотриси и дори в условията на пандемия са показали на живо пред представители на държавната железница оферирания модел и той е бил тестван в България.

"В тази връзка сериозно недоумение буди фактът, че въпреки подадените първоначални оферти за участие в търга от нашите конкуренти в процедурата в лицето на компаниите "Алстом" и "Щадлер", последните две не се явиха, не изпратиха свои представители и практически не взеха участие в етапа на провеждане на преговорите", пише в официалната позиция на компанията.

В нея се отбелязва, че тези две компании нито са уведомили БДЖ, че имат промяна в позициято си относно търга, нито са оттеглили своите оферти, както изискват добрите бизнес практики. "В резултат от негласния отказ от тяхна страна, "Сименс Мобилити" ЕООД остана единствен участник, допуснат до оценяване и класиране, и бе предложен за изпълнител на поръчката за доставка на електрически мотриси от компетентната тръжна комисия", обясняват от останалия на финала кандидат.

"За "Сименс" (в частност "Сименс Мобилити") като компания, която е активна на глобалния пазар вече над 170 години, е изключително важно да работи в условия на прозрачност, почтеност и лоялна конкуренция. Именно това са и основните принципи, залегнали в Закона за обществените поръчки, които гарантират целесъобразното разходване на бюджетни средства от държавни компании. Затова за нас остават необясними мотивите на двете горепосочени компании да се откажат от участие в процедурата без предварително уведомление, възпрепятствайки процеса на преговори, което от своя страна доведе и до решението на ръководството на "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД да прекрати процедурата поради липса на конкуренция", пише в становището.

Подобни действия не са съвместими с добрите бизнес практики както в България, така и по света, смятат от компанията, формален победител в процедурата. Според нея "Алстом" и "Щадлер" с поведението си целят обявяването на нов търг, при различни условия.

"Сименс Мобилити" заявява, че "ще продължи да отстоява принципите на етичния бизнес и в бъдеще, с всички предвидени от закона средства, водени от убеждението, че подобни неетични практики вредят сериозно на имиджа на страната ни като добро място за развиване на бизнес".

Потенциалният доставчик на новите мотриси припомня, че последно БДЖ е купило нови електрички в периода 2005 – 2010 г. "За съжаление, оттогава не е проведена нито една успешна тръжна процедура за закупуване на нови мотриси, след като през 2018 г. беше открита и впоследствие прекратена друга процедура за доставка на 42 броя нови мотрисни влака за нуждите на "БДЖ - Пътнически Превози" ЕООД", коментират от "Сименс". Забавеното обновяване на подвижния състав на железниците е за сметка на българските данъкоплатци и в ущърб на БДЖ, които искат да възродят имиджа си на комфортен, бърз и безопасен превозвач, но са принудени да вземат решения, пречещи им да сторят това, посочва се още в позицията на "Сименс".

Дружеството има договор с "БДЖ Пътнически превози" за доставка на 15 броя "умни" локомотива Smartron ("Смартрон"). Първите пристигнаха в началото на годината и бяха изпробвани от премиера Бойко Борисов. Първоначално договорът беше за доставката на 10 машини за 57.5 млн. лв. без ДДС до средата на 2021 г. В края на 2020 г. обаче с анекс бяха поръчани още 5 локомотива за 27.1 млн. лв. без ДДС, които трябва да бъдат доставени до края на 2021 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Един препатил
    #6

    Интересно е, че по нашите закони не може да се проведе търг само с един участник, но може да се проведе избор на главен прокурор само с един кандидат.

  2. Zlatan
    #5

    Нормално ! Демокрацията е смазочното масло на корупцията !

  3. mediaman
    #4

    О, майне Херен! Ми1 не се възмущавате чак толкоз. Вас волен зи, бите - ние да правим търг, а друг да получи корупцион бецален.Ах, найн, найн. Дас ис унмьоглих! Новите политици да си договарят новите схеми - както се пее "Мене ме нема у целата схема". Айде, фертиг....

  4. dimitardi100
    #3

    Навсякъде по света Сименс се тресе от скандали за плащания под масата!

  5. асен
    #2

    сименс е германското дружество, което плаща най-много подкупи.

  6. Parallelepiped
    #1

    Те какво искат, състезание с един кон, може би...?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.