"Син карс" готви скок от бутикови автомобили към електромобили

Русенският производител излиза на борсата, за да финансира новия си проект с 6 млн. лв.

От производството на единични бройки свръхбързи бутикови автомобили, развиващи над 300 км/ч, русенската компания "Син карс" предприема ново предизвикателство - серийно производство на електромобили за туристи и логистика.

Компанията планира да се листва на Българската фондова борса пред април, за да набере необходимите средства за старта на новия си екопроект.

"Амбицията ни е да наберем до 6 млн. лв. от пазара за растеж на малки и средни предприятия към Българската фондова борса. Средствата ще бъдат използвани за машини и роботи, които да направят ефективно производството на компоненти за електромобилите", каза пред Mediapool Росен Даскалов, основател на компанията и създател на моделите.

Прототипите на автомобилите за разходка на туристи и за зареждане на магазини са готови. Световната им премиера трябваше да се състои на едно от големите изложения за автомобили в Женева от 5 до 15 март, но както много други прояви и тази беше отменена заради коронавируса.

Над 100 продадени бутикови коли

Приключението на Росен Даскалов с производството на автомобили започва преди осем години. Той е автомобилен състезател и инженер. През 2012 г. основава компанията си "Син карс" (в превод от английски "автомобили на греха") за производство на свръхбързи бутикови коли. От тогава до днес е продал над 100 автомобила в Европа, САЩ и Австралия.

Суперавтомобилът, както го нарича Даскалов, е за хора със силни усещания и не е по джоба на всеки. Най-новият модел - SIN R1 650 развива до 300+ км/ч и ускорява до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди.

Автомобилите се произвеждат по поръчка на клиента. Една част от компонентите се правят в България, а самият автомобил се сглобява в Англия. Заради Брекзит обаче сглобяването на колата се мести в Сан Марино, разказа Даскалов. Мястото не е избрано случайно - там има състезателна писта, където автомобилът може да се тества за високи скорости, а освен това е и близо до клиентите, които са чужденци.

Цената на такъв бутиков автомобил за улична употреба варира в зависимост от екстрите - тръгва от 300 000 евро и може да достигне до 500 000 евро. Това е и най-високата продажна цена реализирана от "Син карс" за един автомобил.

От свръхбързи към електромобили

"Държим уверено спортната си линия и ставаме все по-добри в създаването на бърз и атрактивен автомобил с характер. Но суперавтомобилът не става за масово производство. Освен това е с 8-цилиндров двигател и доста замърсява природата. В същото време светът се променя. Вече в над 200 германски градове централните им части са затворени за дизелови коли. Така нашият фокус се насочи към екологичните електромобили", каза Даскалов.

За изложението в Женева през 2018 г. "Син карс" прави скоростен автомобил с хибридно задвижване с електрическа мощност на предния мост и така се ражда идеята за универсална платформа за електрически автомобили, на която могат да се вграждат различни елементи.

Мултифункционалната платформа е наречена L City. Идеята е шаситата на автомобилите да се произвеждат в Русе, а след това да се транспортират до базата на "Син карс" в Германия, където ще се сглобяват електромобилите.

"Амбицията ни е да стартираме производството още тази година и до 5 години да произвеждаме по 3000 автомобила годишно", каза Росен Даскалов.

По думите му редица европейски компании вече проявяват интерес към елктормобилите на "Син карс" за разходка на туристи, които предлагат 360-градусова гледка. Интерес има и от български компании предимно във фармацевтичната индустрия.

Единият от разработените прототипи е триколка, направена по поръчка на френската компания Mondial Tuk Tuk и ще бъде ексклузивно произвеждана за тях, каза Даскалов.

Другият разработен електромобил L City Sun е с 8+1 места и e предимно за превозване на туристи от и до хотели, разглеждане на градски забележителности или просто за разходка. Даскалов твърди, че такъв модел все още не е пуснат на пазара и "Син карс" ще са първите.

Друг модел L CITY Utility е електромобил за превоз на пътници и товари, чиято основна функция е да зарежда и обслужва магазини, заведения и институции, които се намират в центровете на големите градове.

Електрическият пробег на различните модификаци е до 400 км, а цените им ще са конкурентни на досега произвежданите модели на пазара. В същото време качеството им ще превъзхожда това на сглобяваните в Китай, обеща Даскалов.

Споделяне

Още от Бизнес