Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Синдикати и ръководство в БДЖ спорят с отворени писма дали стачката е законна

19 коментара
Сн. БГНЕС

Ръководството и синдикатите в Българските държавни железници (БДЖ), които в четвъртък прекратиха преговорите за прекратяване на вече 18-дневната стачка, продължиха в почивните дни диалога си задочно. Те разпространиха отворени писма, с които на практика спорят дали в момента се провежда законна стачка или не.

Повод за разминаването в мненията е влизането в сила от 0.00 ч. на 11 декември на новия график за движение на влаковете в страната.

Според ръководството на БДЖ, което разпространи отвореното си писмо късно в събота, с влизането в сила на новото разписание отпада действието на арбитражните решения, което пък прави стачката незаконна от 8.00 ч. на 11 декември.

Според компанията арбитражните решения, които стачните комитети, стачкуващите работници и служители на трите дружества смятат за сключени споразумения за транспортно обслужване на населението по време на стачка, са издадени въз основа на стария график. При влизане в сила на новия график за движение на влаковете арбитражните решения нямат никакво действие.

"Поради това следва да се има предвид, че от 08.00 часа днес стачните действия ще се провеждат без наличие на каквото и да е споразумение", смятат от компанията.

В четвъртък синдикатите заявиха, че не са съгласни с нито едно от предложенията за реформи, освен с въвеждането на бонусна система от средата на 2012 г., поискаха оставките на ръководството и напуснаха преговорите.

 БДЖ и НКЖИ пък решиха да спрат от движение влаковете, които се движат в часовете на стачката – от 8 до 16 ч.. "Така или иначе с тези 166 влака пътуват по три, пет до осем пътника по цялата линия и са абсолютно нерентабилни", аргументираха се от ръководството. Според профсъюзите това е локаут, а според БДЖ – мярка за намаляване на разходите, които са от порядъка на 300 хил. лева дневно.

В неделя в отворено писмо до президента, министър-председателя и главния прокурор лидерите на железничарските синдикати уверяват, че стачката е законна.

Като припомнят, че стачката продължава вече 18 дни, синдикатите заявяват, че през това време от страна на мениджърските екипи не се водят "отговорни и равнопоставени преговори с представителите на работниците, а се поставят ултиматуми за намаляване на доходите и орязване на права".

Ръководствата на синдикатите от железопътния транспорт молят адресатите на писмото да бъдат предприети съответните държавнически решения и действия за гарантиране на конституционните права на повече от 26 000 работещи в железниците и за "спиране на административния натиск и манипулации от ръководствата на БДЖ и ДП "НКЖИ".

Към 13.00 ч. от 160 влака, движещи се по новото разписание, в диапазона между 8.00 ч. и 16.00 ч. са спрени 104 влака, което е 65 на сто от състава. Това съобщиха от оперативния щаб на стачните комитети в системата на българските железници.

Ефективните стачни действия в БДЖ и НКЖИ продължават и утре, като от ръководството на БДЖ "Пътнически превози" била отправена покана за преговори по КТД от 11.00 ч..

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #19

    18.Комунистите ясно,ами сегашните комунисти?Борисов?Цветанов,Цачева?Плевнелиев?За тях какво препоръчваш?

  2. Анонимен
    #18

    БДЖ, както "Кремиковци", "Балкан", "Булгартабак", са творения на социалистическата гигантомания. А това означава нерентабилност, неефективност, безстопанственост, корупция, кражби, или с други думи "куче влачи, диря няма". А КНСБ, "Подкрепа", днешните "синдикати", асоциации и подобните им са комунистически отряди за саботаж и метежи срещу всякакъв опит за демократизиране на България и отстраняване на комунистите от властта. Когато настъпиш една отровна змия, тя се опитва най-яростно да те ухапе.

  3. Анонимен
    #17

    гласуваха си тировете да не минават през събота и неделя,ше си ги катерят по влаковете.голем бизнес че пада,за тоя дето ше му ги подарят товарните превози

  4. Анонимен
    #16

    Горе главите,трудови хора от БДЖ! Не слушайте лумпените.Вие сте правите.Народът е с вас! Борете се както досега храбро и докрай,не се предавайте!

  5. Анонимен
    #15

    До 13. Интересно, англииските синдикати, които вдигнаха два милиона на стачка, кьде са? Друг е вьпроса, че дьржавни фирми има навсякьде при капитализма! И преди всичко, в железниците! А пододбряването на подвижния сьстав е задача на собственикая както е навсякьде по света!

  6. Анонимен
    #14

    ВМЕСТО ДА СЕ ЧУДЯТ СТАЧКА ЛИ Е ИЛИ БЯЛА МЕЧКА, ПО-ДОБРЕ БДЖ да помислят как да подобрят качеството на железниците и да си върнат клиентите! Влакове от преди 25 години, купетата мизерни, вътре вали дъжд и сняг (в първа класа мен ме валя сняг и стоях на тъмно поради "повреда"), а те стачкуват ли стачкуват... АКО в БДЖ всичко бе добре, то нямаше да има ни стачки, ни съкращения!

  7. Bobi
    #13

    Как стачкуващите не разбраха, че борбата не е за тяхната работа, а за парчето баница, която синдикатите искат да грабнат. С тези стачки те помагат да се разпродаде БДЖ, както стана с Кремиковци. Как никой от тези работници не поиска сметка на синдикатите какво печелят от тази стачка. Хора, купете последния брой на в.Банкер и ще видите каква е ролята на синдикатите и колко ние - българите, сме заблудени, че толкова им вярваме. Разберете, когато изчезнат последните, вече малко на брой държавни предприятия,

  8. Анонимен
    #12

    lock out i krai

  9. Анонимен
    #11

    Този колективен трудов договор няма нищо общо с реалността в момента, хехе, и няма как да се преподпише. Никои не е против машинисти, диспечери и т.н. да получават привилегии, ама мързеливи чиновници с по час два работа на ден няма как да останат всички на работа, камо ли да имат същоте привилиегии.

  10. Анонимен
    #10

    Как минава weekEnd-а на ГЕРБ-рите НИ :
    От Понеделник до Петък БТВ и сие саморасли манипулатори на т.н. Обществено Мнение само Бойко известен като Б.Б. и Цвъ.Цвъ-вътрешен - от ранна сутрин до когато се сетиш.
    По-после, за активистите се зпочва ::
    1.Почерпката започва в петък, в ранния следобед на работното място - нещо като "ден на майстора". Продължава дълго след края на работния ден, докато всичко се изпие.

    2. В събота, когато премине махмурлукът, обикновено към 11.00, компанията (мъже и жени)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.