Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Синдикатите очакват жесток натиск върху протестиращите железничари

Влаковете категорично спират в четвъртък

17 коментара
Синдикатите очакват жесток натиск върху протестиращите железничари

Натискът върху работниците в БДЖ да не се включат в стачката на 24 ноември ще бъде жесток, заяви на пресконференция във вторник председателят на железничарския синдикат към КНСБ Петър Бунев.

Профсъюзите са категорични, че стачка в четвъртък ще има и тя е съвсем законна, но се притесняват, че хората, които няма да работят в знак на протест срещу случващото се в железниците, ще бъдат подложени на натиск от страна на преките си ръководители.

 

Искат се списъци на тези, които ще стачкуват, ще се искат обяснения от тези хора, но синдикатите ще застанат зад тях и няма да позволим някой да бъде уволнен заради това, че е протестирал, категоричен беше Петър Бунев.

 

По неофициална информация на Mediapool обаче част от машинистите и други работници не желаят да стачкуват, тъй като няма да бъдат засегнати от съкращенията, приели са офертата за изплащане на шест работни заплати срещу напускане или са пред пенсия.

 

Според Бунев към протестиращите железничари се очаква да се включат и техни колеги от Национална компания "Железопътна инфраструктура".

 

Кметовете на селища с орязани влакове изненадани от това

 

За провеждането на стачката в БДЖ са събрани над 7000 подписа или нужните над 50 процента от служителите в железницата, обясни Петър Бунев. Той обясни още, че в момента синдикатите се срещат с кметовете на населени места, които ще бъдат засегнати от намаляването на броя на влаковете със 150 или около една четвърт и се оказало, че никой от тях не е информиран за това.

 

"Предварително се извиняваме на всички за неудобството, което ще причиним, но това е единственият начин да защитим железницата, нашите работни места и оцеляването на нашите семейства. Ръководствата на железниците възнамеряват да изхвърлят на улицата хиляди от нас, да ни обрекат на глад и непосилно оцеляване. Подкрепете ни, за да има утре кой да подкрепи и вас", пишат те.

 

Железничарската стачка ще засегне не само пътуващите редовно с БДЖ граждани и особено онези, които използват услугите на компанията ежедневно, за да ходят на работа, но и частните железопътни компании. Извършването на техните товарни превози също ще бъде нарушено заради спрените за движение влакове на БДЖ.

 

Изкупителна жертва на некадърност

 

Официалният доклад на Европейската комисия за реформата в железницата съдържа крайно негативни оценки и ръководството търси изкупителна жертва в лицето на синдикатите. С нас те искат да оправдаят собствената си некадърност и безсилие да се справят с проблемите в железницата, търсейки конфликт, обявиха от от синдиката.

 

От 50 до 100 вагона ежедневно не се осигуряват в БДЖ - за товарни и пътнически превози. Това е или тенденциозно, или от некадърност, добави Бунев. Според него от ръководството на БДЖ нарочно не правят ремонти с оправданието, че нямат пари. Всеки вагон обаче носи приход и ако натоварването беше ефективно, нямаше да има пропуснати ползи и загуби за железницата, обясни синдикалистът.

 

Ръководителите на БДЖ вместо да направят разчет заедно с нас - за необходимостта от съкращенията на персонала и на подвижния състав, "те в момента стрелят като луд с картечница", заяви Бунев.

 

Прокуратурата да провери истински ли е фалитът на БДЖ

 

Той допълни, че синдикатите са се обърнали с молба към прокуратурата да провери действителното състояние на БДЖ. "Искаме да видим дали наистина БДЖ е във фалит", каза Бунев.

 

Ръководството на компанията обяви дългове от 800 млн. лева, а планът за оздравяване предвижда ударно освобождаване на 2000 души и спирането на 150 влака по губещи линии. Финансовият ефект от тези мерки се изчислява на 50 млн. лева. За обезщетения на съкратените служители превозвачът ще плати 9 млн. лева.

 

Синдикатите питат как ще работи БДЖ, след като бъдат съкратени 150 влака и как ще се обслужват влаковете, когато само в първия етап на съкращения ще бъдат уволнени 2000 души. Те отбелязаха, че общо в БДЖ ще бъдат съкратени 6000 души, а в Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще бъдат съкратени около 5000 души.

 

"Многократно приканвахме ръководството на БДЖ да се върне на масата на преговорите. Изход пред нас няма. Ние не получихме желание за преговори. Сега топката е в отсрещната страна на полето", заяви от своя страна Екатерина Йорданова, председател на Съюза на транспортните синдикати в България към КНСБ.

Йорданова е не само представител на профсъюзите, но и общински съветник от листата на управляващата партия на ГЕРБ. Не е ясно как Йорданова съумява да защити интересите и на заплашените от съкращения работници, и на тези, които се готвят да ги съкратят

 

Настояваме за колективен трудов договор, който да гарантира правата на работниците. В него ние сме направили много отстъпки, но той е документът, с който можем да решим проблема на стачката, казаха синдикалистите в отговор на въпрос при какви обстоятелства биха се отказали от ефективните протести.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #17

    До №11. Обществена подкрепа за реформа в БДЖ има , даже повече от достатъчна. Кой не иска по-добри влакове, по-бързо пътуване и по-добро обслужване. Но не може да очакваш подкрепа от хората които трябва да бъдат съкратени. Да бъдем реалисти - това за тях е огромен проблем. Тези които остават също се очаква да са против , поне от колегиално чувство. Така че стачка ще има и съкращения и реформи след това също.Ножа е опрял до кокала - ние само така правим реформи.

  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #16
  3. Анонимен
    #15

    не знам колко е субсидията на държвата ако има изобщо такава.. Но БДЖ дава на държавата поне 60милиона на година. Може и повече да е.. Но това мога да го докажа.

  4. Анонимен
    #14

    Колкото и да подскачат профсъюзите, БДЖ е във фалит и може да я спаси само сериозна реформа, която ще включва намаляване на привилегиите (те още ли се водят държавни служители, хехе?). За такава ситуация винаги вина има и ръководството, ама аз имам по-дълга памет и това също си е проблем от тройната коалиция, защото си спомням как те подритнаха проблема надолу по пътя и наобещаха и наподписаха неизпълнимите неща при предишния подобен случай с БДЖ. Друг е въпроса, че решение трябва да се намери и то да е трайно.

  5. Анонимен
    #13

    Много като вас вече плакоха машинисти прости

  6. Анонимен
    #12

    Берлускони го хвалели че правил реформи като Тачър ebox.nbu.bg/mk10/index2.php?id=ne2/a/z11. Boril_Mechkov_red.htm Трябва да изгорим един ден такива като Евгени Дайнов на клада.. Те го заслужават. И това ще стане.. Когато България фалира напълно заради тях..

  7. Анонимен
    #11

    Една от доказаните, азбучни истини на всяко реформаторско
    усилие е, че реформите трудно могат да бъдат доведени до успешен край, ако не се постигне определена минимална степен на обществена
    подкрепа, доверие и дори емоционална съпричастност. Тази аксиома важи с пълна сила и за постигането на стандартите за добро управление, в т.ч. и в България. Неточният,
    окарикатурен,
    изобилстващ с негативни черти образ на администрацията не подпомага, а напротив, затруднява нейното реформиране. И тъй като произведенията

  8. Анонимен
    #10

    Когато една фирма, частна или държавна, работи на загуба и има задължения за близо осемстотин милиона, и е практика в несъстиятелност и фалит, няма друг изход, освен преструктуриране и драстични съкращения на разходите. Шест дни стачка и банките ще си поискат парите. Тогава не две хиляди, а шестнайсет хилади ще останат на улицата. На времето маргарет Тачър направи същото с цели губещи отрасли и остана в историята като "Желязната лейди", като укрепи закъсалата британска икономика. Така че каква е

  9. Анонимен
    #9

    5, 6 и 7 - знаме че си евреин и пишеш за пари. Но те чака Страшния съд, а съд - ще има, бъди сигурен, неизбежно е, като слънцето и светлината!

  10. Анонимен
    #8

    Десен: Ние сме за забрана на стачките. И синдикатите. А един ден ще приватизираме армията, полицият, реките, пътищата, тротоарите, реките, язовирите - защото водата е евтина и ще се забранят кладенците.. Което не струва пари да е забранено.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.