Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Синдикатите са против спирането на 182 влака

Преподписва се старият колективен трудов договор в железниците

12 коментара

Компромисният вариант за БДЖ минава през незабавно подписване на стария Колективен трудов договор (КТД), който изтече преди 4-5 месеца. Това заяви в четвъртък Пламен Димитров, президент на КНСБ, след среща в Министерски съвет за бъдещето на железниците.

Синдикатите са готови на отстъпки от исканията си за нов КТД и заявиха съгласие договорът да бъде подписан със старите параметри. По думите на Димитров в стария договор има ясни процедури по отношение на придобивките на хората, заплатите и условията за оптимизация на персонала.

Според синдикалиста още днес може да се осъществи стъпка напред в стабилизирането на компанията, като се подпише КТД. Към настоящия момент при съкращение, служителят получава обезщетение според стария колективен договор. “Нито лев повече няма да похарчи БДЖ, ако днес подпише споразумението за КТД и това няма да се отрази върху финансовото ѝ здраве”, заяви Димитров.

Синдикатите са категорично против съкращението на жп линии, без конкретни разчети как това ще се отрази на намалението на персонала, заяви Димитров.

“Снощи късно, след края на работния ден, получихме от ръководството на компанията списък със 182 влака, като предварителна и първоначална заявка за разговори затова къде и как да бъдат оптимизирани евентуално влаковете. Тази заявка за нас е изключително тежка и не мисля, че това е поносимо”, каза Димитров, цитиран от БНР.

Транспортният министър Ивайло Московски заяви, че предстои да се изяснява колко от линиите в списъка реално ще спрат да функционират. Очаква се икономиите от спрените влакове да са 25 млн. лв.

“Все още е една доста сурова информация, коментира се, обсъжда се, правят се анализи, чакат се становища съответно и от общини, и от региони, и от автомобилна администрация, за да може да се напасне всяко такова действие с компенсаторно – било то алтернативен транспорт, автомобилен, или съответно общините да изкажат своето мнение”, каза министърът.

Московски потвърди, че железниците са в технически фалит, а по думите на председателя на управителния съвет на БДЖ Владимир Владимиров за първите девет месеца на годината компанията е на загуба и коментира, че целта е поне до края на 2012 г. секторът да не бъде губещ.

“При БДЖ има неплатежоспособност плюс оперативна загуба. Нашата цел е 2012 година да не сме на оперативна загуба. Старите задължения – това е една от схемите, оптимизиране графика на влаковете, оптимизиране на всички дейности да доведат до освобождаване на паричен ресурс, това, което иска и господин Дянков фактически, продажба на скрап и с този ресурс да погасяваме задължения към банките”, каза Московски.

Министърът допълни, че на този етап 25-те мотриси на "Сименс" не са поискани обратно от компанията-производител. Въпреки техническия фалит, пари за заплати има, каза още министърът.

По-рано в четвъртък финансовият министър Симеон Дянков за пореден път заяви, че без финансова дисциплина в БДЖ, дружеството няма да получава никакви пари от бюджета.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #12

    Не забравяйте, че по време на кумунизъма 80% от бюджета се връзваше от незаконна продажба на оръжие и контрабанда на наркотици!!!

  2. Анонимен
    #11

    Ами като не искат да се спират влакове да се бръкнат сЮндЮкатите да изплатят задълженията на БДЖ и да си карат влака. През 19-ти век в Англия "овцете изядоха хората", през 20-ти век в България синдикатите (работниците) изядоха предприятията. Защо не са направени съкращения още в началото на затъването, много просто - заради синдикатите. Същото е с "Кртемиковци" и ред други фирми.

  3. Анонимен
    #10

    Синдикатите са безобразни слуги на властта.Не им вярвам.Къде са в момента?Народа мизерства и се побърква от бедност и безсилие.Къде сте Подкрепа и КНСБ?Под хастара на Тиквата сте се заврели.Не ви е срам!Продажници.

  4. Анонимен
    #9

    В."Труд" 19:14 10.10.11-"Към 31 декември 2010 г. дълговете на БДЖ са общо 795 854 427 лв., от които на търговски доставчици и чужди железопътни администрации има да се дават 223 309 830 лв." Къде бяха до сега синдикатите? Косвено със своите действия са виновници за финансовото състояние на БДЖ! Стига демагогия и рекет над правителството!Те ли ще покрият колосалните дългове на БДЖ,плащани чрез бюджета от всички нас? И ние имаме думата!

  5. Анонимен
    #8

    След 450г турско робство -около 1850г -султана построява за три години първата жп линия в БГ- 220км-между Русе и Варна.Без европейски фондове,без ЕС,без ГЕРБ,с кирки, лопати,каруци,волове и робски труд!След 9.9.1944 у нас се правят жп линията Перник-Волуяк,прохода Хаин-Боаз,Дунав мост,Девня,ККЗ-Варна,Димитровград,и какво ли още не!Селското ни стопанство хранеше 20 млн човека!За 22г всичко бе продадено и унищожено,а само за последните две години неграмотните бабаити от ГЕРБ откраднаха 4 млрд лева

  6. ДИМИТЪР ШОПОВ
    #7

    ПРИМИРЕТЕ СЕ ЖЕЛЕЗНИЧАРИ. МЕЖДУГРАДСКИТЕ АВТОБУСНИ ПРЕВОЗИ ВИ ИЗЯДОХА ХЛЕБЕЦА. ДА СЕ БЯХТЕ ВДИГНАЛИ ПРЕДИ 18 ГОДИНИ. ВЕЧЕ Е КЪСНО.

  7. Анонимен
    #6

    а къде бяхя синдикатите през тези години, когато се съсипа и окраде БДЖ?

  8. Анонимен
    #5

    Това с БДЖ е скандал на скандалите. Но нека почнем отначало: През първите години на 20-ти век България е успяла да изгради железопътна мрежа, която е почти същата, каквато имаме сега. Без особена техника, но с ЖЕЛАНИЕ и УСТРЕМ да бъдем наистина европейска държава! И така железницата на дядо Йоцо допреди 20 години РАБОТЕШЕ. Но дойдоха дУмократите с широко зинала уста и успяха да я бастисат до днешното й дередже. Защо, например, беше необходимо железниката да се разделя на две - на БДЖ (тоест вагонния

  9. Анонимен
    #4

    Ei sindikaliste, ne samo tvoite danyci otivat v praholqka i grohoto sled vlakovete, ta da ska4ash... Ima nuzhda ot rabotnici i v drugi sektori, ne zhelaem da vlagame pove4e v MYRZEL I SHMEKERSKA BAJGANJOVSHTINA! Da si namerqt novi mesta horata, sigurno mogat da nau4at oshte neshto, ako sa tolkova kvalificirani i specialist.... kakvo e tova, men pomaga li mi nqkoj, kato me izgonqt? Ili otnovo na avanta 4orba iskate?

  10. Анонимен
    #3

    Те и в Гърция синдикатите бяха против много работи, а ето докъде я докараха. Само знаят да се дърлят с държавата, а в частните фирми никакви ги няма. А там са най-драстичните нарушения. Дали ги е страх или нещо друга, а?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.