Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Сините предлагат 7% неустойка при отказ от мобилен оператор

0 коментара
Сините предлагат 7% неустойка при отказ от мобилен оператор

"Синята коалиция" обмисля внасянето на законова промяна, с която да се определи твърдо обезщетение от- седем процента, което да изплаща абоната при предсрочно прекратяване на договорите с мобилните оператори. Това съобщи на пресконференция в парламента народният представител Михаил Михайлов след среща с Асоциация "Активни потребители".

В момента при прекратяване на договор си потребителят заплаща всички месечни такси по съответния тарифен план до края на срока на подписаното споразумение.

Мобилните оператори обаче са против подобна мярка, тъй като за да привличат все повече нови клиенти, те предлагат множество промоционални планове, включващи и разсрочено плащане на телефонните устройства или предоставяне на апарат срещу договор за определен годишен или двугодишен план.

В момента договорите, сключвани от българските потребители, не съответстват на европейската практика и превръщат българите в крепостни селяни, каза Михайлов. Той допълни, че ще предложи на следващото заседание на Комисия по културата, гражданското общество и медиите да бъде изслушан председателят на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Веселин Божков.

Сините планират да проведат консултации в обществените организации за изготвяне и на други поправки в Закона за електронните съобщения, с които да се защитят в оптимална степен българските потребители, посочи заяви депутатът от сините Иван Иванов.

По думите му най-големият проблем на телекомуникационния пазар е тежката и тромава, почти невъзможна за преодоляване процедура за пренасяне на мобилните номера от една в друга мрежа.

България силно изостава в това отношение в сравнение с другите страни-членки на ЕС, добави народният представител. Той допълни, че трябва да се предприемат от КРС действия за опростяване на прехвърлянето на мобилния номер.

Вторият голям проблем, според Иванов, е възможността на мобилните оператори да продължават автоматично договорите със своите клиенти.

От КРС вече излязоха със становище за прекратяването на практиката за автоматично подновяване на договорите за същия период от време, ако клиентите изрично в 30-дневен срок преди изтичането им не са внесли заявление за прекратяването на търговските отношения.

От "Виваком" отдавна твърдят, че са готови веднага да премахнат тази клауза от договорите си, от "Глобул" обясниха, че е въпрос на не повече от седмица да свалят това изискване, ако се вземе съответното решение, а от "Мобилтел" увъртат с обещанието да сторят това, когато и останалите операторите се откажат от автоматичното подновяване.

Потребителските асоциации ще протестират на 20 февруари срещу проблемите с операторите и трудната преносимост на номерата, стана ясно още след срещата в парламента.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.