Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Системата "ол инклузив" разорила над 20% от ресторантите

2 коментара
Системата "ол инклузив" разорила над 20% от ресторантите

Повече от 20 на сто от самостоятелните ресторанти по зимните и летните курортни на страната са преустановили дейността си през последните пет години, заради навлизането на системата "ол инклузив", предлагана от хотелите. Това заяви пред БТА заместник-председателят на Българската туристическа камара Евелин Виденов.

Това, според него, е било оздравително, тъй като са спрели работа заведенията, които са имали слаба и не толкова гъвкава търговска политика. Останали пък били принудени да подобрят качеството на услугите си, да се преобразуват в питейни заведения или да сключат договори с хотелите да изхранват туристите им..

Част от ресторантите, които се намират в градове, които са включени в туристически обиколки на групи, преструктурират дейността си, като сключват договори с туроператори за изхранване на групите почиващи в големите курорти. Например по този начин са трансформирали дейността си самостоятелни ресторанти в Несебър, в които обядват или вечерят групи от курортите "Албена", "Златни пясъци", допълни Виденов.

Качеството на храна при "ол инклузив" е по-добро, защото се спазват всички изисквания на HACCP - системата за безопасност на храните, коментира той. За целия летен сезон за тази година са постъпили около 15 - 20 оплаквания от храната при "ол инклузив", което е нищо на база човеко-дните за изхранване, посочи браншовикът.

За последните пет години се наблюдава устойчива тенденция почти 80 на сто от чуждестранните туристи, които посещават България, да са на изхранване "ол инклузив".

Обратната е тенденцията при българските туристи, които използват хотелската база само за настаняване, и предпочитат да се хранят в ресторантите. Добрият турист за българския туризъм е родният турист, каза Виденов. Българинът със сигурност харчи с 50 на сто повече от чужденеца по заведения за хранене, допълни той.

Междинният тип ресторанти, в които се предлага както европейска, така и българска национална кухня, са най-посещавани, показват наблюденията на заместник-председателя на Българската туристическа камара.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    до 1-ви, Абсолютно точно казано! Те съществуват само и заради потребителите! Затова да престанат да се жалват, а да преструкторират бизнеса си. Бъдещето е едно Хотел Ресторант!

  2. Анонимен
    #1

    ПЕТ ПАРИ НЕ ДАВАМ за тези пишман ресторантьори! КОГА ЩШЕ РАЗБЕРАТ, ЧЕ ТЕ СЪЩЕСТВУВАТ САМО АКО ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ИМАТ НУЖДА (където и когато)!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.