Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Системата за отчет на ЧЕЗ автоматично предупреждава при голямо разминаване

4 коментара
Системата за отчет на ЧЕЗ автоматично предупреждава при голямо разминаване

Системата за отчет на електромери на ЧЕЗ автоматично предупреждава при голямо разминаване на отчетните данни в последователни месеци, което допълнително ограничава възможността от допускане на грешки, обявиха в четвъртък от електроразпределителното дружество, което доставя ток в Западна България. На специална пресконференция експерти на "ЧЕЗ Разпределение" представиха процеса по отчитане на електромерите на клиентите си и мерките за избягване на грешки.

Сметките за ток се състоят от два компонента - цената на тока и консумацията на всеки отделен клиент, обясни Стефан Апостолов, изпълнителен директор на "ЧЕЗ Разпределение". Той посочи, че при компонента "измерване на консумацията" ЧЕЗ полага усилия процесът да бъде абсолютно прозрачен и обективен. Осъзнаваме, че сме естествен монопол и че това носи отговорност за нас, виждаме, че начинът на отчитане е във фокуса на вниманието и искаме да покажем как правим този процес, каза Апостолов. Той обяви, че внедрената от ЧЕЗ компютърна система за ръководене на процеса по отчет е на много добро ниво, а отчетниците на компанията са добре квалифицирани.

Перфектна система няма и от началото на годината до 18 март имаме постъпили 13 448 жалби от наши клиенти, които имат претенции че има грешки в измерването, каза Апостолов. От тези жалби основателни са се оказали около 1 процент или 83 жалби.

Всеки месец отчетниците на ЧЕЗ отчитат около 2 млн. 100 хил. клиента - къщи и апартаменти на територията, която обслужват.

Младен Кръстев ръководител направление "Отчитане и управление на данните" в ЧЕЗ, посочи, че до 2008 г. отчитането е ставало чрез така наречените карнетки - при ръчна обработка на данните върху хартиен носител, а след 2008 г. отчитането вече става с електронни терминали и GPRS система.

Отчитането на всеки клиент се извършва от трима различни отчетника през три поредни месеца и това гарантира контрол и прозрачност още на ниво отчетник, каза Кръстев.

Системата, въведена от ЧЕЗ, изчислява прогнозно очакваното потребление на всеки клиент на база потреблението от предходни месеци и ако измереното от отчетника количество енергия се различава много от данните от предходния месец, то системата възпроизвежда предупредителен сигнал, че може да е допусната грешка.

Заложените стойности за сигнализиране са при понижение на консумацията с 45 процента или увеличение със 75 процента. В такива случаи отчетът се блокира и се прави проверка на историческите стойности на консумацията на даден клиент или повторен отчет, след което показанията или се деблокират, или се коригират.

Задължително се прави проверка и при голямо потребление от над 1000 киловата.

От ЧЕЗ посочиха още, че всяка фактура съдържа информация за точния отчетен период, както и за следващия период на отчитане.

При съмнение за нередности отчетникът прави снимка на електромера като за 2012 г. са направени 900 000 такива снимки.

От направения анализ на констатираните 83 грешки при отчитане от началото на тази година 52 процента от грешките се дължат на грешен отчет – тоест, на човешка грешка, 36 процента са заради техническа нередност, 12 процента се дължат на други грешки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    И какво ги предупреди системата им като повечето клиенти, както и аз получихме двойни, тройни и четворни сметки? ЧЕЗ са жалки мошеници. Колкото по-скоро ги изгоним от БГ, толкова по-добре за нас.

  2. Анонимен
    #3

    Това са болни бъртвежи на гузни виновници! Инкасоторите не ходят редовно по адресите, а пишат провизорни стойности на отчетите. Никаква система за алармиране не действа или не й се обръща внимание, след като при двукратно (100%), а не 75% увеличение на потреблението, според отчета,написаха сметката и ми търсиха парите... Смешници!

  3. Анонимен
    #2

    Глупости на търкалета При консумация месечно около 300 квт ми бяха написали 2300 квт и трябваше първо да платя, а после с молба и десетократно ходене до ЧЕЗ да ми ги върнат/по банков път!!, че нямали достатъчно постъпления в брой, представяте ли си!! А опашката за плащане отвън беше дълга 30 метра/

  4. tim
    #1

    Долнопробна лъжа! Последната ми сметка е 2 ПЪТИ по-висока от всички предишни, но не знам ЧЕЗ да са направили нещо.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.