Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Скандалът с манипулираните от "Фолксваген" данни за вредни газове се разраства

Шефът на "Порше" може да оглави компанията

8 коментара
Скандалът с манипулираните от "Фолксваген" данни за вредни газове се разраства

Скандалът с дизеловите двигатели на VW e основна тема в германските медии във вторник. Регулаторните органи в САЩ наредиха на немския автомобилен гигант "Фолксваген" да изтегли от пазара половин милион коли заради устройство, което прикрива истинските нива на вредните емисии, предаде Би Би Си. Мярката засяга модели, произведени в периода 2009-2014 г.

Става въпрос за софтуер, който позволява на автомобилите да преминат лабораторните тестове, дори когато те отделят вредни емисии 40 пъти над допустимия стандарт.
Американската агенция за защита на околната среда (EPA) напоследък възприе по-остра позиция спрямо нарушенията на Закона за чистотата на атмосферния въздух в САЩ, коментира Би Би Си.

"Шпигел" съобщи, че ЕРА ще провери и дизеловите двигатели на "Даймлер" и BMW, които внасят коли в САЩ.

Във вторник “Фолксваген“ VW съобщи, че проблемът се отнася до 11 милиона автомобили в целия свят. Става дума за двигателите от типа EA 189, при които е открито голямо разминаване на нивото на вредните емисии при пробни измервания и при реалната работа на двигателя. Механизмът, разработен от "Фолксваген", разпознава кога превозните средства са подложени на тестове и занижава показанията за вредни емисии. При ежедневна употреба контролът върху вредните емисии се изключва.

Експерти изчисляват, че справянето с проблема ще струва на компанията поне 6.5 милиарда евро.

Акциите на „Фолксваген“ загубиха 20% от стойността си на фондовата борса във Франкфурт след разкритието, че групата е мамила при проверките за замърсяването на въздуха в САЩ, предаде AFP, цитирана от Фокус.

Много брокерски къщи ограничиха препоръките си за закупуване на акциите на „Фолксваген“, а германското списание Manager Magazin обяви, че компанията ще спре да продава дизеловите си модели в САЩ.

Заради скандала пък бордът на директорите на “Фолксваген“  ще отстрани от поста главния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн на заседанието си в петък. Това твърди всекидневникът "Тагесшпигел", позовавайки се на източници от борда на най-големият по продажби производител на коли в света.

За негов наследник изданието посочва Матиас Мюлер, главен изпълнителен директор на "Порше".
Говорител на компанията нарече "отвратителни" твърденията на изданието, но натискът над Винтеркорн расте от акционери, инвеститори и медии.

От 2007 г. насам Винтеркорн отговаря за изследванията и разработките, както и за бранда "Фолксваген". "Той или е знаел за случващото се в САЩ, или то не му е било докладвано. В първия случай трябва да подаде оставка незабавно. При втория трябва да се отговори защо толкова масово нарушение не е било докладвано на ръководството, след което нещата пак ще загрубеят", коментира за "Ройтерс" Арнд Елингхорст, анализатор от Evercore ISI.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Stixxx
    #8

    Много вероятно е това да е в отговор на преврата, с който свалиха Фердинанд Пийх.

  2. Gluon_deactivated_1487096673
    #7

    Единственият достоен изход в случая е самоубийството. Само дето келешчетата които управляват тези компании напоследък, нямат нито достойнство, нито топки за тази работа.

  3. Калико Джо
    #6

    Току що прочетох че този софтуер който изключва емисионните катализатори при нормално каране довежда до увеличаване на емисиите от азотен двуокис на 40 пъти над допустимото, т.е. този двигател е всъщност мощен замърсител с отровни газове. Явно че дизела трябва да си ходи, а скоро след него и класическия бензинов двигател. Напред към електромобила (който е бил и първия автомобилен двигател в ранната история)!

  4. Milenca
    #5

    Двигателите TDI бяха нещо гениално на фона на класическите дизели, но common rail е нещо съвсем друго, и вероятно се е появило някакво съмнение за супер добрите показатели на ЕА 189. Групата ФВ тръгна много силно да мачка конкуренцията, не само в Европа, но и в Азия. Дори е странно, че антимонополните организации позволиха образуването на толкова голям групировка дори и за мащабите на Германия и Европа. Но аз съм сигурен, че има и друга причина германският автомобилен гигант да получи толкова звучен шамар. Нека да почакаме още някоя седмица!

  5. dimitardi100
    #4

    Това се казва мошеничество на едро! Хрисимите германци май не са чак толкоз праведни. Не случайно си е написано в Библията човекът да не се уповава на човек! Да вярваш на човек е еталон за глупост!

  6. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #3
  7. lili
    #2

    Очевидно вътрешни хора са били наясно и може би са били купени от конкуренцията, за да се стигне до този скандал? Акциите на компанията поевтинели.

  8. Калико Джо
    #1

    САЩ не са голям потребител на тези модели - само 1% от продадените там фолксвагени са дизелови, но в Европа са полвината, а и те са от същия опорочен модел. Общо 11 млн. коли според самия VW. Интересно е действително кой е знаел за ставащото когато през цялото време VW тръбяха че са разработили 'чист' дизел. Ега ти мошениците! Сега ще берат големи ядове...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.