Скърцане предвещава ново срутване на моста в Генуа

Корозията по въжетата е намалила с 20 на сто якостта на моста

Скърцане предвещава ново срутване на моста в Генуа

Достъпът до жилищата, останали под останалата част на рухналия моста в Генуа, е забранен, защото откъм източната страна се чува скърцане, съобщи пожарната, цитирана от ДПА.

Като мярка за безопасност евакуираните от жилищните сгради под моста вече нямат право да влизат в тях, за да си вземат някакви вещи.

"Изглежда звуците, които мостът издава, са различни от тези, които се чуваха предишните дни", заяви пред ДПА говорителят.

В района са спрели да работят и пожарникарите, но дейностите за разчистване в другите засегнати части от срутването, като например в пресъхналото корито на реката и по железопътните линии, продължават, добави той.

Във вторник част от моста "Моранди", по който минава магистрала, се срути и над 30 леки коли и камиона паднаха от височина 45 м. Загинаха 43 души.

Италианското правителство обвини за трагедията компанията оператор на магистралата "Аутостраде пер л'Италия". Компанията, собственост на семейството, притежаващо модната марка Бенетон, отрече да е било проявено нехайство.

Единадесет семейства, които живееха в блоковете под рухналия мост "Моранди" в Генуа, ще получат днес нови жилища, предаде АНСА. Те ще бъдат предадени на семействата от ръководителя на администрацията на област Лигурия Джовани Тоти и кмета на Генуа Марко Бучи.

В идните седмици нови жилища ще получат още 40 семейства. Приоритет имат семейства с деца, възрастните хора и хората с ограничени възможности.

Няколкостотин души бяха евакуирани от 11 блока, намиращи се под част от моста.

Италианският премиер Джузепе Конте съобщи вчера на страницата си във Фейсбук, че в допълнение към отделените по-рано 5 милиона евро за ликвидиране на последствията от трагедията правителството ще отдели още 28,5 милиона евро. Тези пари ще бъдат използвани за алтернативни маршрути за достъп до града, укрепване на транспортната система и за жилища за хората, принудени да напуснат домовете си.

Корозията по въжетата е намалила с 20 на сто якостта на моста


Инженери са установили през февруари т.г., че корозията на металните въжета, крепящи моста Моранди, е намалила с 20 на сто якостта на пътното съоръжение. Това съобщи днес италианското списание "Еспресо", цитирано от Асошиейтед прес.


Въпреки тази констатация, "нито министерството, нито компанията оператор на магистралата не са обсъждали намаляване на трафика, отклоняване на тежките камиони, свиване на пътното платно от две на една лента или ограничаване на скоростта" по моста, пише списанието.


Публикацията се позовава на изказвания от заседание с участието на архитекта Роберто Фераца, ръководител на правителствената комисия, разследваща катастрофата, и инженера Антонио Бренчик, който в миналото често е говорел за дефектите по моста.


На пресконференция днес бившият транспортен министър Грациано Делрио каза, че "никой не е сигнализирал за ограничаване на трафика" по моста.

 

Репортерът от "Еспресо" Фабрицио Гати каза по тв канал "Скай Теледжорнале 24", че намалената с 20 процента якост не би била от значение за съвременен мост, но в случая със структура като "Моранди", за чиито дефекти се е знаело, е трябвало да се действа по-бързо и по-решително. "Всички са осъзнавали добре състоянието на моста", каза Гати.

Още по темата
Още от Европа

Защо бившият шеф на КПКОНПИ става консул?