Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Скейтбордисти били виновни за изпочупените плочки по Ларгото

5 коментара
Скейтбордисти били виновни за изпочупените плочки по Ларгото

Проектът за ремонт на столичното Ларго не е сбъркан. За изпочупените и разместени плочки около стъклените куполи са виновни скейтбордистите и камионите, които минават, за да поддържат цветята. Това не било предвидено при одобряването на проекта за ремонт на Ларгото, защото то е и трябвало да бъде пешеходно пространство.

Това се разбра от думите на министъра на културата Боил Банов при бТВ. Преди няколко дни се разбра, че Ларгото трябва да се ремонтира за пореден път три години, след като приключи обновяването му, платено основно с пари от еврофондовете. От Столичната община, която стопанисва тази част от града, обясниха, че има проблем с проекта за стъклените куполи, тъй като не било предвидено, че покрай тях ще минават хора. От Министерството на културата обаче към момента не признават проблем с проекта, а държат дефектите да бъдат отстранени от изпълнителя на проекта - консорциум "Антична Сердика". В противен случай се заканиха, че ще заведат дело срещу него.

"Три реда плочки"

В сряда Банов обясни, че проблемът засяга само "три реда плочки" около куполите. Те всъщност са поставени на капаци с крачета, които периодично трябвало да се вдигат, за да се почисти отводнителната система около куполите. От думите на Банов се разбра, че капаците се чупят, защото са проектирани да издържат тежест до 100 кг, но върху тях от куполите скачали скейтбордисти, минавали велосипедисти, както и камиони, които поливат и поддържат цветята. "Не можем да спрем малките камиончета за цветята, велосипедистите, пешеходците, скейтбордистите, колите", коментира Банов.

"Това, че се случва да влизат машинки, колоездачи и скейтбордисти... заздравяват се капаците и толкова", обяви решението на проблема Банов. Според него пластмасовите крачета, на които сега лягат капаците с плочките, трябва да бъдат сменени с метални. Това и подмяната на плочките щяло да струва не повече от 10 000 лева, които трябвало да плати фирмата изпълнител, тъй като проектът е в гаранция.

"Как да предположим, че отгоре ще се скача със скейтборд"

Министърът не намери грешка в проекта, одобрен от министерството и правен от арх. Христо Генчев, въпреки че именно по проект капаците са направени с пластмасови крачета.

"Той го е правил с тенденция, че до купола няма да влиза кола и че няма някой да скача със скейтборд от купола отгоре. Той го е правил до 100 кг на плочка. Основното на тези плочки е куполът да се отводнява", коментира министърът и добави, че нямало как да се предположи, че плочките ще бъдат подложени на по-голям натиск. "Това не е грешка на някой. Не можеш да предвидиш всичко... Камионът, който ще влиза и ще чисти цветята въобще не му е работа да се вре там", добави Банов.

Той на няколко пъти повтори, че при одобряването на проекта не можело да се предположи на какво ще бъдат подложени плочките при експлоатацията му.

"Как да се предположи, че ще скачат отгоре хора със скейтборд. Какво друго да предположим. Че някой ще се дрогира и ще се блъсне в светофара?! Че някой с парашут ще скочи отгоре върху куполите?", коментира емоционално Банов.

Проблемна е експлоатацията

Самият проектант обясни, че по-скоро проблемът не е в проекта или в неговото изпълнение, а в експлоатацията. "Ако намерим начин да ограничим движението на тежка техника и автомобили по тези подвижни капаци, можем да ги поддържаме в рамките на нормалното", коментира арх. Генчев. Той добави, че плочките са разместени и изпочупени, тъй като хората, които ги вдигат, за да изчистят шахтите отдолу, не са ги поставили добре.

Той допълни, че при разработването на проекта за ремонт е предвидено преминаването на пешеходци и велосипедисти, но не и за автомобили. В същото време преминаването им нямало как да се ограничи.

"Първоначалната идея беше да се сложат колчета. Но се оказа, че пред Министерския съвет няма как да се ограничи влизането на автомобили. Фирмите наоколо се възползват", коментира арх. Генчев. Според него проблемът може да бъде разрешен или с ограничаването на достъпа до автомобили в зоната на куполите, или "да се направи подът такъв, че да издържа тежкотоварни автомобили".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. pepe
    #5

    Това със "скейтбордистите" направо е смешно. Да не сте сложили настилка от плочки за баня уе другари? :) Така беше и със стъклата, които се напукаха и някой от тях паднаха и не нараниха хора само по щастлива случайност. И за тях ли бяха виновни "скейтбордистите" - малките пакостливи български гремлини. Нали за това има проект - за да са предвидени разните неща уе. :) Предвидени са цветя, значи трябва да е предвидено, че ще се поддържат тези цветни насаждения, значи ще има и работа по поддръжката,

  2. 1107a
    #4

    Интересно, каква товароносимост имат тия плочки, та не са издържали един скейтбордист(които там са рядкост)?!? И кой не се сетил, че цветята трябва да се поливат?!?

  3. Илиев Пешо
    #3

    По новите плочки само с терлички?

  4. dimotimo
    #2

    /// Добавка към предния коментар. Бойчето явно смята, че скейтбордистите му прецакват и магистралите...

  5. dimotimo
    #1

    Пичове, Нямам представа как един, да речем 80 килограмов скейтбордист ще изпотроши плочки. Те нали са предвидени за някакво, макар и минимално натоварване. Камиони звучи до някаква степен логично, до някаква степен. Предвидили ли са, че пешеходците от женски пол могат да носят токчета с площ 5 квадратни сантиметра и да тежат над 80 килограма? А майките с колички, които тъкмо са напазарували и напълнили бебешката количка с 20-30 кила продукти от халите? А гълабите, които безразборно се шляят по плочките? А водата, която попива в почвата под тях? А леда през зимата? А проверяващите и отговорниците за ремонта? А санкции??? Ае малко по-сериозно! Да забраним скейтбордите в България, а?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.