Скоростният път до Калотина ще е готов най-рано през 2021 г.

Кандидатите да строят двата участъка са едни и същи

Скоростният път до Калотина ще е готов най-рано през 2021 г.

Разширението на първокласния път до Калотина ще е готово най-рано през 2021 г., ако бързо бъдат избрани изпълнителите на двете отсечки от 17 и 15 километра и няма обжалване на обществените поръчки.

Кандидатите да строят двата участъка на скоростния път от Сливница до Калотина са едни и същи – всички големи български компании в строителния бранш и две чужди фирми. Общо подадените оферти са по 12 са всеки един от лотовете. Това стана ясно при отварянето на предложенията за отсечката между Драгоман и Сливница с дължина от 17 км.

Ден по-рано станаха ясни и офертите за изграждането на 15-те километра от граничния пункт "Калотина" до Драгоман.

Първокласният път е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е по направлението Лондон - Будапеща - Белград - София - Пловдив - Истанбул - Калкута, който е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток, е посочено в съобщението на пътната агенция.

През 2010 г. премиерът Бойко Борисов беше обещал отсечката да е готова за 1 май 2012 г. и да изпреварим сърбите. С днешна дата магистралата от другата страна на границата вече е почти готова, докато в България вместо магистрала ще се строи скоростен път.

Офертите

Отворените оферти за избор на изпълнител за изготвянето на технически проект и строителство на пътя между Драгоман и Сливница са 12. Индикативната стойност на отсечката с дължина 17 км е проекта е 117 млн. лв. без ДДС. Финансирането е осигурено от републиканския бюджет.

Участниците по реда на отварянето на офертите са:

1. ДЗЗД "Виа Милитарис – Хер", в което участват "Автомагистрали Черно море" АД и "Автомагистрали Хемус" АД

2. "Инжстройинженеринг" ЕООД

3. Консорциум "Страбаг БП" ДЗЗД, в което влизат "Щрабаг" ЕАД и "Страбаг" Сп. з.о.о., Полша

4. "ИСА 2000" ЕООД

5. "Трейс Груп Холд" АД

6. "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД

7. "Хидро-вод строй" ДЗЗД, в което са "Хидрострой" АД и "Водстрой 98" АД

8. Обединение "Евро Калотина", в което участват "Джи Пи Груп" АД, "Контратас Иглесиас" АД и "Трансконсулт-22" ООД

9. Обединение "Геопът Запад", в което са "Пътстрой-92" АД и "Геострой" АД

10. ДЗЗД "АПВ Калотина СОП 2", в което са "Пътища Пловдив" АД, "Агромах" ЕООД и "Водно строителство" – Благоевград АД

11. Сдружение "Калотина II" ДЗЗД, в което участват "ПСТ Груп" ЕАД и "Аква модул" АД

12. Обединение "Калотина - Храбърско 2017", в което влизат "Гранди Лавори Финкосит" СПА и "Х.С.С." ЕООД

Проектът

Проектът предвижда уширение на съществуващия път до габарит 27 метра, с което двулентовият първокласен път ще стане четирилентов. В отделни участъци ще се подобрят геометричните му елементи с цел достигане на проектна скорост от 110 км/ч.

Срокът за изпълнение на обекта е 910 календарни дни.

Във вторник бяха отворени офертите и за участъка от граничния пункт "Калотина" до Драгоман с дължина 15 км. Предложенията бяха от същите кандидати.

Двете обществени поръчки за избор на изпълнители за модернизацията на 31.5 км от първокласния път до Калотина бяха обявени през септември 2017 г. Срокът за подаване на офертите беше удължен, заради обжалване на процедурите.  Общата им индикативна стойност е 258.6 млн. лв. Част от средствата са от новия механизъм "Свързана Европа", а останалата от държавния бюджет.

Още по темата
Още от Бизнес

Защо бившият шеф на КПКОНПИ става консул?