Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

След дълги съдебни битки ТИМ очаквано взе концесията на порт Видин

11 коментара
След дълги съдебни битки ТИМ очаквано взе концесията на порт Видин

Параходство "Българско речно плаване" АД (БРП) бе определено за концесионер на Пристанище Видин-Север и Пристанище Фериботен комплекс Видин в следващите 30 години. Това съобщи в сряда правителствената пресслужба.

БРП е част от варненската структура ТИМ, след като през 2006 г. "Химимпорт" приватизира дунавското параходство срещу 22 млн. лв.

В активите на "Химимпорт" са още националният авиопревозвач "България ер", "Хемус ер", 40% от дружеството, което държи концесиите на летищата във Варна и Бургас (заедно с немския летищен оператор "Фрапорт"), както и концесиите на пристанището в Балчик и на варненския терминал "Леспорт".

Офертата на БРП бе класирана на второ място в конкурса за стопанисване на порт Видин през 2007 г.

Дружеството обжалва избора на победител – Консорциум "Пристанищен комплекс Видин" пред ВАС, който през юни 2008 г. излиза с решение, че отстранява обединението. Аргументът е, че консорциумът не отговаря на условията, тъй като водещият партньор – "Стомана индъстри", не е пристанищен оператор. В условията на търга обаче няма изискване кандидатът да бъде задължително пристанищен оператор. Условието е той да е или пристанищен оператор, или спедитор, или производител на товари, какъвто е "Стомана".

В "Пристанищен комплекс Видин" освен "Стомана индъстри" влиза и германският пристанищен оператор и водеща компания в речната логистика "Праймессер Бетайлигунгс", която оперира около десетина пристанища в Германия, Австрия и Унгария.

Транспортното министерство иска тълкуване от страна на съда защо се отстранява само победителя, при положение че БРП и "Обединение Фирман порт", третият участник в търга, също не са пристанищни оператори.

С тълкувателното решение от 24 септември същият състав на ВАС отказа да се произнесе дали другите два участника имат основание да се състезават. "Аргументите, изложени от съда относно недопускането до участие на един от участниците, в никакъв случай не намират генерална приложимост към останалите участници в процедурата", се казва в решението.

Транспортното министерство решава да прекрати конкурса, но БРП обжалват и това решение в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Тя пък решава (през април 2009 г.), че процедурата не може да бъде спирана. В началото на декември 2009 г. ВАС потвърждава решението на антимонополната комисия и Министерството на транспорта трябва да пристъпи към избор на концесионер между две оферти - БРП и "Обединение Фирман порт", който е дал доста по-лоша оферта. Така се стига до избора на БРП за концесионер.

Дружеството се ангажира да извърши значителни по обем инвестиции в материални активи, технически средства и оборудване на стойност за първите 4 години общо 16 млн. лева.

Размерът на таксите за държавата ще бъде пряко свързан с развитието на пристанищните терминали и приходите от всички дейности и се очаква да бъде общо за срока на концесията около 1.2 млн. евро.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. МИМ
    #12

    Е що бе, както е казал Мечо Пух...колкото повече-толкова повече! Като имат парите, защо да не са те, защото са ТИМ ли!? Нека си "пазаруват" хората

  2. Глух плъх
    #11

    Във ВАС обичат този мирис. Потомствено.

  3. Лаком Дол
    #10

    Тия по всеядност надминават медийната група на Ирена Кръстева (тотаджийката) и "енергетика" Христо Ковачки. Народът за такива казва "ЛАКОМО ДУПЕ КРЪВ СЕРЕ!"

  4. Петър
    #9

    Защото много по-важно от това, че имат парите, е това, от къде ги имат?

  5. мунчо
    #7

    ?

  6. gamaliil
    #6

    shto za multigrup e tozi urod narekul se tim?trebva da se OSVETLJAT sobstvenicite na tozu ikonomicheski krokodil.javno sudbata gi tlaska po putja na masona il.pavlov,sudbata mu be tochna.i jalka.

  7. Леле
    #5

    Тиа момчета от са иасни.Например буквата И от сачетанието ТИМ е на един истински нехранимаико.Тои еходил по Варна ореди да е направен ТИМ и е биел специално хората от албански происход.Зашто е така за тренировка.Накраиа полициата му е казала да престане застото не могат повече да го криат.Ето какви хора са днес на командо в Балгариа,

  8. МИ6
    #4

    Все така невиждаме,г-н Борисов,акции срещу наистина големите престъпници.Очаквано,нали? А,виж по тв-иите непрекъснато се въртят имидж пералните на пълни обороти.Та чак и тъпия и нагласен отвсякъде биг бръдър за това ви служи.Големи чистофайници излезнахте,брейиии! Перете,перете-безспир.И успешно,както се вижда от реакциите на овчето население.Повечето като че ли,вече са приели,че откровени бандити трябва да се баш "бизнесмени" и "управници" в тази страна.

  9. EP
    #3

    тази сделка е толкова атакуема, че щом стомана не го е направила - може да са й платили да не го прави : )))

  10. Phill
    #2

    Това ли е цената, която ще платят мародерите от ТИМ за концесията на пристанището?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.