След дълги съдебни спорове концесията на порт Лом пропадна

Правителството ще гласува на утрешното си заседание прекратяването на концесионната процедура за "Интермодален пристанищен терминал Лом", която от години е затънала в съдебни спорове. От пресцентъра на Министерски съвет не уточниха конкретните мотиви за спирането на търга.

През 2007 г. желание да вземат концесията на пристанището в Лом заявиха "Бри-Порт" (обединение между "Брикел" и "Портови флот 99", фирми на Христо Ковачки), "Порт Лом ТЕС-НРС" АД (обединение на украинска, германска компания и група физически лица -"Прогрес М - Хамбург порт консултинг"), представлявана от Пламен Младенов, "Кремиковци Трейд" (собственост на "Транс-Дунавия Инвестмънт", в която участва хазартният бос Васил Божков, представлявана от близкия до БСП Чавдар Минчев) и "Интерпорт" на бившия собственик на "Кремиковци" Валентин Захариев.

От надпреварата отпаднаха "Бри Порт" и "Порт Лом ТЕС-НРС", които блокираха процедурата със жалби до Комисията за защита на конкуренцията. "Кремиковци трейд" на Божков изглеждаше най-сигурният победител в търга с цена от 165 млн. лева, след отпадането на по-добрата оферта на "Бри Порт" – 185 млн. лева. Отстранените участници обаче заявиха, че няма да се примирят с решението на тръжната комисия и ще обжалват на всички възможни инстанции.

Още през 2008 г. транспортното министерство обмисляше да прекрати процедурата и да стартира нова.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?