След Нова тв собственикът на "Виваком" купува и вестниците на Пеевски

След Нова тв собственикът на "Виваком" купува и вестниците на Пеевски

След като се договори за придобиването на Нова телевизия с братята Кирил и Георги Домусчиеви, за които се смяташе, че са параван за собствеността на депутата от ДПС Делян Пеевски, фирмата "Юнайтед Медия", притежаваща "Виваком" – "Юнайтед Груп", ще купи и вестниците "Монитор", "Телеграф", "Политика", "Меридиан Мач" и шуменския "Борба".

Съобщението за предстоящата концентрация между "Юнайтед Медия" С.а.р.л. (United Media S.a.r.l.) и дружеството, което пое всички издания на Пеевски - "Вестник Телеграф" ЕООД бе публикувано от Комисията за защита на конкуренцията в петък.

Според внесеното заявление "Юнайтед медия" иска да купи дружествата "Вестник Телеграф" и "Издателска къща Борба" АД, което в момента се контролира от "Вестник Телеграф" и физическо лице.

"Вестник Телеграф" ЕООД е регистрирано на 20 октомври 2020 г. от Александър Георгиев като представител на "Интръст" ЕАД, което е на Пеевски. Неговият капитал е 3.8 млн. лв. и в него влязоха и марките на вестниците, издавани дотогава от "Телеграф медиа", срещу което има редица съдебни дела и е обявено в ликвидация.

В края на ноември редакциите на "Телеграф", "Монитор", "Политика" и "Меридиан мач" се прехвърлиха в сградата, с която се помещава и централата на "Виваком". Много анализатори предположиха, че е възможно "Юнайтед груп" да вземе и вестниците на Пеевски. Тогава все още само се говореше, че тази компания иска да купи Нова телевизия.

Цените и на двете сделки не са ясни.

Сега от КЗК се иска да ги оцени, като не е ясно как ще подходи регулаторът, който при опита за продажба на "Нова Броудкастинг груп" на чеха Петър Келнер прецени, че тази медийна група има господстващо положение и забрани сделката. После абсолютно същата я разреши за "Адванс медия груп" на братята Домусчиеви, които са от близкото обкръжение на премиера Бойко Борисов. Сега обаче към тази сделка се прибавят и сериозно количество печатни издания. Какъв е техният тираж на фона на спадащите продажби на традиционните вестници, не се знае.

Междувременно пък "Нова Броудкастинг груп" придоби телевизиите "Канал 3", The Voice и  Magic TV, както и радиостанциите "Веселина", "Витоша", Magic FM r The Voice Radio.

"Юнайтед груп" започва дейност през 2000 г. като малка кабелна компания в Сърбия, но в следващите 12 години разраства сериозно бизнеса си с придобиване на други оператори и телекомуникационни активи. През 2012 г. преструктурира бизнеса си, а от март 2019 г. става мажоритарна собственост на британската "БиСи Партнърс" (BC Partners). Другият акционер е Кей Кей Ар (KKR). Компанията се опитва да консолидира телекомуникационния пазар на Балканите. През лятото получи одобрението на Европейската комисия за купуването на гръцкия телеком "Фортнет" (Forthnet S.A), който е също така доставчик на платена телевизия. "Юнайтед груп" притежава активи и в Словения, Босна и Черна гора.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес