Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

След пореден инцидент с влак шефът на БДЖ с “условна“ оставка

32 коментара
След пореден инцидент с влак шефът на БДЖ с “условна“ оставка

Поредният влаков инцидент в страната стана причина шефът на “Българския държавни железници“ (БДЖ) Пенчо Попов да заяви, че ще си подаде оставката.

“Как се поема отговорност, освен с подаване на оставката или нещо подобно”, заяви той пред БНР часове, след като в 11.30 в понеделник три вагона на бързия влак "Чайка", пътуващ от Бургас за София, дерайлираха в района на гара "Септември". От релсите излязоха трите последни вагона от композицията включваща пет вагона, като по думите на Попов причина е “паднал капак на редуктор на локомотива“.

Няма пострадали, а пътниците са изведени от вагоните. 172-та пасажери са се отървали с уплах.

След като първо обяви, че ще подаде оставка, след това Попов уточни, че ще стори това, ако бъде установена вина у служители на БДЖ. Пред това той допусна вероятността да става въпрос за некачествен ремонт на излезлия преди ден от поправка локомотив, което поставя оставката му под огромно условие.

В същото време шефът на БДЖ се закани да бъдат предприети най-тежките наказания или уволнения, ако бъде доказано, че има човешка грешка при пускането на локомотива в движение.

Предварителният оглед сочи, че няма допуснати грешки от страна на машиниста и екипа на влака и ниската скорост на движение е предотвратила по-сериозните щети и дори човешки жертви.

Инцидентът стана точно две седмици, след като при грешка на персонала на Националната компания "Железопътна инфраструктура "два влака бяха пуснати един срещу друг по релсовия път между гарите Драгоил и Драгоман и се сблъскаха челно. Тогава бяха ранени 26 души.

Малко след това Софийският административен съд призна, че 80 процента от влаковете на държавните железници са незаконни, тъй като нямат сертификат за техническа изправност и потвърди заповед на отстранения шеф на железопътната администрация Симеон Ананиев за спиране на тези локомотиви и вагони от движение.

БДЖ обаче обжалва пред Върховния административен съд, а от Министерството на транспорта и от железниците обясниха, че "ежедневно, дори ежечасно" се проверява техническата изправност на подвижния състав и няма никаква опасност при пътуването с държавния превозвач. Транспортният министър Александър Цветков дори каза, че ще предложи законови поправки, с които да отпадне сегашното изискване на пет години локомотиви и вагони да минават на основен преглед пред Института за железопътен транспорт за независима оценка на тяхната годност.

Локомотивът с “падналия капак“ обаче имал сертификат за техническа годност, който изтича през 2013 г., каза Пенчо Попов. В неделя бил излязъл от ремонт, а както увериха от БДЖ машината минала и технически преглед в тяхно депо, където не били установени никакви проблеми.

Въпреки това падналият капак на редуктора от локомотива се е влачил от композицията около 700 метра преди да причини дерайлирането. Увредени са около 50 метра от релсовия път. Доказателство за техническия проблем са множество скъсани болтове на мястото на редуктора. Сериозно са повредени два от излезлите от релсите вагони, но още не могат да се оцени размерът на щетите.

“В БДЖ се предприемат сериозни мерки за повишаване на сигурността на пътниците, но явно те не са достатъчни щом се стига до такива инциденти“, заяви Попов. Той призна, че в момента няма механизъм за обезщетяване на пътниците при подобен род инциденти, причинили закъсняването на пристигането. Такива се предвиждат чак за след 2014 г., съгласно европейска директива, но има възможност изискването да се отлага с пет години.

БДЖ възстановява цената на билетите, осигурява транспорт до крайната точка на пътуване, но не е въведена система за изплащане на обезщетения на закъснения или преживения шок, каза шефът на железницата.

Движението на гара Септември беше спряно до около 19 ч. За пътниците от влака бе осигурена нова композиция, а за пасажерите от други влакове, минаващи през гара Септември – автобуси в участъка до Пазарджик. БДЖ пусна и допълнителни влакове по направленията от Септември до София, както и от Пазарджик до Варна и Бургас.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

32 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. тов. О. Бендер
    #34

    Изкуството е вечно, проблемите и те.

  2. .....
    #33

    тоя министър на транспорта няма ли да си ходи вече и на слепците стана ясно че не може да се справи с управлението на железниците, като се почне с политическите назначения на некадърни ръководни кадри в двете железопътни компании нито с управлението на ЕС фондовете от където се чакат милионите за модернизирането на железниците....Цветков е най-големият некадърник в това правителство. ББ до кога ще търпиш....

  3. К.
    #32

    Бойко,Изглежда само ти си по - некадърен от министрите си.Хайде в пожарната команда!!!

  4. ПИТАЩ
    #31

    Все запъртъци в това транспортно министерство

  5. nesof
    #30

    Незачитането на закона до това води.На "всекидневните" техн.прегледи това не се улавя.От година нямало и планови ремонти/щото няма пари/.Какво чака Б.Б.?

  6. един слеп
    #29

    Преди месец общински съветник в София предложи да има градски транспорт сутрин 3 часа и вечер 3 часа, за да се отвежда да бачка и да се прибира след това "стадото". "Умно тате", казваха в "Улицата". И този така, изравни или не вагоните и локомотивите от преди 40 години са си чудни за тукашния пролетарии. Иначе БДЖ много лесно може да си събере реалните пари от пътническите превози, просто полицаи и 2-3 контролиращи трябва да има във всеки влак, защото когато пътувам с билет хората ми се чудат на акъла и ме учат, че трябва да си платя на кондуктора и така пътувам за 30% от цената. "Хитро, а?".

  7. kaka
    #28

    май:). алоу, министъра, какво чакаш, душко, та не освобождаваш поста?

  8. камен п.ичев
    #27

    Мястото му отдавна е в дранголника Какви ли далавери врътка този комплексар и кой има интерес да го държи? Не е ли Цецо Вътрешния, който е ресорният му зам-премиер?

  9. 07
    #26

    .

  10. Big Papa
    #25

    Некадърник!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.