Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

След трагична катастрофа държавата откри неизправности по пътя Русе-Търново

При удара с автобус загинаха четирима души. Румъния прати медицински хеликоптери

31 коментара
След трагична катастрофа държавата откри неизправности по пътя Русе-Търново

Трагична катастрофа с четирима загинали накара институциите да прогледнат за състоянието на пътя Русе-Търново. По тази отсечка от години стават множество и тежки инциденти, но особени мерки не се вземат като се изключат обещанията за построяване на магистрала в далечно, неясно бъдеще.

Катастрофата между румънски автобус и лека кола е станала през нощта срещу събота. До момента се знае, че рейсът е изпуснал завой, блъснал се е в колата, а след това в дърво. После се е движил още около 140 метра преди да спре. На място загиват трима от 27-те пътници. Един почина часове по-късно от нараняванията си.

Отсечката остана затворена за огледи заради започналото разследване. От държавната агенция "Безопасност на движението" пуснаха съобщение, че са установени нередности.

"Първоначалният оглед показа, че има недостатъци в пътната инфраструктура и необезопасени обекти в крайпътното пространство. В хода на следствието предстои да се установят причините за възникване на тежкото произшествие, както и скоростта на движение на автобуса", заявиха от агенцията.

Удар

Катастрофиралият автобус е превозвал група туристи, връщащи се от екскурзия в Турция. Пътували са предимно румънци. Двамата шофьори, както и част от пътниците, са турски граждани. Около 2 ч. през нощта в отсечката между селата Поликраище и Куница рейсът е изпуснал завой и се е ударил в спряна до пътя кола. Този автомобил е с нидерландска регистрация, но е шофиран от българин. В него не е имало хора. Последвал е и удар в дървото.

Делото е възложено на следователи от Националната следствена служба. Тепърва предстои да се изясняват причините за инцидента. Двамата турски шофьори са задържани за 24 часа.

Засега разследващите не коментират дали спрялата встрани от пътя кола е създала предпоставки за инцидента. Версията на турските шофьори не бе съобщена. Разследват се техните действия.

Все още не са разпитани и всички свидетели. Част от тях са в болница.

Хеликоптери

Починалите са трима румънци. По-късно в болницата в Търново почина и един турски гражданин.

Междувременно от румънска страна у нас бяха изпратени пет медицински хеликоптера с лекари, които да прегледат другите пострадали. Те кацнаха на летището в Горна Оряховица, съобщи БГНЕС. Все още не се знае дали ранените ще бъдат транспортирани.

Дежа вю

Това е втората тежка катастрофа с група чуждестранни туристи в рамките на по-малко от година у нас. През миналия ноември на магистрала "Струма" в района на Старо село загинаха 46 души граждани на Северна Македония. Те също се връщаха от екскурзия в Турция. И тогава една от хипотезите бе, че причина за катастрофата може да е пътният участък, тъй като на мястото има паркинг за почивка, отделен с мантинела, която се появява внезапно след завой. Следствието обаче стигна до извода, че загиналият шофьор на автобуса е карал с несъобразена скорост.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

31 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Н. Николов
    #31

    "...държавата откри неизправности по пътя..."От снимките може да се направи извод, че най-голямата неизправност е наличието на дървета покрай пътя. Ако го нямаше огромното дърво, в което се е блъснал автобусът, нямаше да говорим за 4-ма убити и десетина тежко ранени, а за няколко натъртени и одраскани. А ако ги нямаше стотиците хиляди саморасли дървета по неподдържаните ни пътища, щяхме да отчитаме по стотина загинали и няколко хиляди ранени по-малко в катастрофи годишно. За да се промени ужасната

  2. Нато Натов
    #30

    Тази измислена Държавна агенция сега открила неизправности. А къде беше до онзи ден? Калинки и синекури.

  3. Борис
    #29

    Явно Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" не си върши работата. По магистрала А1 ("Тракия") на места в дясната лента има не просто неравности, а опасни за живота дупки когато превозно средство се движи със скорост над 100 км в час, но знак за ограничаване на скоростта няма. Когато пътят, не отговаря на стандартите за сигурност на движението по него той се спира от експлоатация. Така както се спират от експолатация и пътните превозни средства, които не отговарят на изискванията за безопасност. Има ли нещо неясно?

  4. John Doe
    #28

    На съвестта на АПИ, местните власти отговорни за локалните пътища и на пътищарите лежат хиляди убити по българските пътища. Пътищата са единственият сектор в България, където се раздават десетки милиони авансово на ръка без никаква отчетност, но алчността на пътищарската мафия няма граници. Всички знаем как опасни участъци по пътищата поради лошо изпълневие на СМР или опасни препятствия на пътното платно остават необезопасени със седмици, месеци или докато не вземат жертва, но разните пътни органи

  5. Stan
    #27

    Чудно колко катастрофи трябва да станат на Тракия за да се сетят, че и там има участъци, при които настилката е по-зле от междуселски черен път...

  6. Сикаджун
    #26

    Понеже продажните мисирки на Тиквата, Шиши и Кошлука се правят на глухи и слепи, пак ще го кажа :

    Велико Желев е един от перачите на откраднатите от Тиквата пари, отпуснати за строежа на ам "Хемус".
    Прокуратурата на Швейцария е засякла пране на 21 милиона лв от страна на Велико Желев.
    Тези откраднати 21 милиона първо са минали през банката на Цв. Карагьозова, след което е направен опит да бъдат изпрани през швейцарска банка, като крайната цел е била Дубай, където Велико Желев има скъпи имоти за

  7. Име1234
    #25
    Отговор на коментар #24

    Изводът "щом е катастрофирал, значи скоростта е била несъобразена" е погрешен. Пътищата трябва да отговарят на определени стандарти. Има агенция и министерство, които отговарят за това. За това, че парите за ремонти потъват и изчезват по чекмеджета сме си виновни сами.

  8. д-р Мирослав Балчев
    #24

    Хубав - лош - какъвто и да е пътят, автобусът вече е стъпил на него. Ако трябва /това съм го виждал и им благодаря/ единият шофьор ще тича пред автобуса и ще му показва пътя за да не стане беля. Основната причина е несъобразяване с конкретната пътна обстановка. Естествено, дървото няма да се премести, когато върху него връхлита МПС. Жалко за потрошените човешки животи и съдби! По-прецизен трябва да е подборът на водачите на автобуси. Прецизен като стаж, като възраст и др.Иначе с просто око се вижда,

  9. coffee davidov
    #23

    A не бяха ли ПП, които са спрели подписването на Договора за тази магистрала Търново Русе, договор подготвен от министър Караджов. Няма как, отложените ремонти, отложена Хемус ще се плати на двойни цени. ЗА ИН ХАУСИТЕ на Ботев ще си спомняме с умиление, а откраднатите няколко милиона ще са жълти стотинки.

  10. След македонските жертви сега претрепахме и румънски и турски граждани по тия пътища...да не говорим за иначе бегейски жертви в същите участъци, с участието на спрени в тъмното коли на пътя. В София често селтаците го правят...пускат аварийни и пътя е вече техен...та така, 80% са опасни и за себе си и околните

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.