Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

След тригодишна сага се подписват договорите за тунела под Шипка

4 коментара
След тригодишна сага се подписват договорите за тунела под Шипка

Договорите за строежа и за строителен надзор на тунела под Шипка ще бъдат подписани в сряда, съобщи агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Това става след близо 3-годишна процедура по Закона за обществените поръчки, която беше стартирана през 2019 г. и премина през обжалване в съда.

Изграждането на съоръжението е топ приоритет по новата програма "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г., която чака одобрението от Европейската комисия.

С подписването на договорите реално може да започне реализацията на проекта. Първо ще трябва да бъде направено проектирането на съоръжението, тъй като поръчката е на инженеринг, което се очаква да отнеме около година. Самото строителство ще стартира през 2023 г. и би трбвало да приключи до 2027 г.

Проектът

Проектът предвижда изграждането на участък с дължина от 10.5 км. От тях близо 8 км са ново строителство, а 2.5 км е реконструкция на съществуващия първокласен път Габрово - Казанлък.

Заложено е изграждането на 5 тунела с обща дължина 4 км. Тунелът под Шипка ще е с дължина от 3.22 км, а останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м.

Ще бъдат построени още и 6 моста и един подлез.

Тунелът под връх Шипка започва на 1 км западно от прохода и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на съоръжението ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще е с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.

Тунелът е възлова точка за пътния трафик в посока Север - Юг и през него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България.

Основните транспортни направления, които ще бъдат обслужвани са Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).

Строителите

Обществената поръчка за проектиране и строителство беше спечелена от ДЗЗД "Консорциум ПСВТ", в което участват "Пътни строежи - Велико Търново" АД, "Хидрострой" АД и "Пътинжеренигстрой-Т" ЕАД.

Стойността на договора с тях е 358 милиона лева с ДДС.

Срокът за проектиране на съоръжението е 240 дни (8 месеца), а на строителството 1280 дни (около 3.5 години).

Същият консорциум изгради и обходния път на Габрово през изминалия програмен период, което беше първата фаза на реализацията на проекта.

Строителният надзор ще бъде възложен на ДЗЗД "Трансконсулт - Свеко", в което участват "Трансконсулт – БГ" ООД и "Свеко Енергопроект" АД. Техният договор е за 6 479 935,20 лв. с ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Зв лалов
    #4

    Две ленти в тунел? Насрещно движение? И няма да сложат мантинела по средата, за да пречи на кретените да убиват?

  2. Един препатил
    #3
    Отговор на коментар #2

    Десет години го мислят защото такъв мислител си бяхте избрали. То и доста магистрали - "Хемус", "Струма", "Европа" - си останаха само с мислене.Както виждаме сега нещата вече потръгват и се преминава и към действие.

  3. Backo
    #2

    10 години го мислят и тепърва ще се проектира този вечен тунел. Не можеше ли поне проектирането да е приключено поне?

  4. ABV
    #1

    вероятно, все пак предстоят избори! Винаги преди избори се говори как съвсем скоро ще построим тунела под Шипка!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.