Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Сливат се агенциите за инвестиции и за малките предприятия

Новото ведомство за икономически растеж ще провежда държавната иновационна политика

1 коментар
Сливат се агенциите за инвестиции и за малките предприятия

Сливане на Българската агенция за инвестиции и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия в нова Агенция за икономически растеж, която ще провежда държавната иновационна политика, предвижда Законопроект за иновациите, пуснат за обществено обсъждане от Министерството на икономиката в понеделник.

Според мотивите към публикувания документ новото ведомство е нужно за да се усъвършенства провежданата политика за икономически растеж и повишаване на конкурентоспособността. Целта е да се постигне синергия в работата на административните звена, да се осигури по-добра комуникация с бизнеса и да се постигне по-голяма ефективност при реализация на големи икономически проекти с голямо значение за страната, аргументира се икономическото ведомство, към което се планира да е бъдещата агенция.

С обединението на съществуващите агенции за инвестиции и малките предприятия ще се решат проблеми като некоординираност и разпокъсаност в усилията на звената за подкрепа на дребния бизнес, посочват още вносителите.

Агенцията ще разполага със средствата от Националния иновационен фонд и ще финансира научно-изследователски и развойни проекти. Тя ще изпълнява Иновационна стратегия за интелигентна специализация и ще участва в разработването на Стратегия за насърчаване на инвестициите в страната. Нейна задача ще е и провеждането на маркетинг и рекламна кампания на български продукти и за представянето на България като добра дестинация за инвестиции, както и за насърчаване на иновациите и търговият.

Новото звено ще работи с търговските аташета, ще информира малкия бизнес за възможностите за финансиране от европейски програми в помощ на инвестициите, иновациите и търговията. То ще подкрепя вече чуждестранните инвеститори за реализацията на техните проекти у нас. Също така ще разработва и предоставя мерки за обучение на бизнеса и подкрепа за развитие на научно-изследователската и развойна дейност и внедряване на иновации в малките и средни предприятия.

Предвижда се също така Агенцията за икономическо развитие да разполага с пари от държавния бюджет за извършване на инвестиционен маркетинг.

Проектозаконът въвежда формулировки за четири вида иновации – "продуктова", "процесна", "организационна" и "маркетингова". Те ще се признават за такива, ако са стигнали до потребителския пазар.

Продуктовата иновация е внедряването на нов или в значителна степен усъвършенстван продукт и/или услуга по отношение на техните свойства или начин на ползване. Тук се включват и значително усъвършенстване в техническите характеристики, компонентите и материалите, вградения софтуер, в степента на удобство при ползване или в някакви други функционални характеристики.

Процесната иновация е внедряването на нов или в значителна степен усъвършенстван метод на производство или доставка (включително съществени изменения в технологиите, производственото оборудване и/или софтуер).

Организационната иновация е внедряването на нов организационен метод в стопанските практики на предприятието, в организацията на работното място или външните отношения на предприятието, които са насочени към повишаване ефективността на фирмата - чрез съкращаване на административните и оперативни разходи, повишаване удовлетвореността на служителите на техните работни места (и на производителността им), намаляване на разходите за снабдяване.

Маркетинговата иновация е внедряване на нов метод на маркетинг, включително значително изменение на дизайна или опаковката на продукта, начина на неговото складиране и/или транспорт, реклама на пазара или при определянето на неговата пазарна цена. Тя е насочена към задоволяване и/или стимулиране нуждите на потребителя, отваряне на нови пазари или завоюване на нови позиции за продукцията на предприятието с цел увеличаване обема на продажбите, пише в проектозакона.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. petia
    #1

    Какви финансови ресурси ще изисква новата администрация?
    В мотивите (http://www.strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=2102 ) към
    новия закон, с който се създава агенцията е записано, че целта е създаването на „нов експертен
    потенциал за изпълнението на създадените с този закон нови функции и дейности, в това число
    използване на обединения експертен потенциал на БАИ и ИАНМСП“.Тези текстове са напълно
    неясни. В новата агенция ще има ли учебен център? или агенцията ще изпълнява реални
    дейности?
    В

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.