Словашка строителна компания навлиза на българския пазар

Словашка строителна компания навлиза на българския пазар

Втората по големина строителна компания в Словакия - "Вахостав-СК" (VAHOSTAV-SK a.s.) навлиза на българския пазар.

Вниманието ѝ е насочено към сложни инфраструктурни обекти у нас като участъците през Кресненското дефиле, тунела под Шипка, части от магистрала "Хемус" и жп проекти.

"В България предстои да се изграждат редица големи и изключително сложни инфраструктурни проекти и смятаме, че нашият опит и експертиза могат да са от голяма полза. Наблюдаваме пазара и разговаряме с редица местни партньори за възможностите", коментира инж. Иван Кимличка, изпълнителен директор на международния отдел на "Вохастав – СК" в представяне пред българските медии.

"Наблюденията ни до този момент са, че в страната има много професионални компании с добре подготвени кадри, но вярваме, че при този обем на предстоящи обекти ще има място и за нас. За нас е важно да се изпълняват качествени и умно проектирани обекти, като същевременно целим да правим изпълнението им по-ефективно от гледна точка на време и ресурс", допълва инж. Кимличка.

Заедно с българския си партньор "Европейски пътища" АД (новото име на "Пътища Пловдив"), "Вахостав-СК" вече строи 13-километров участък от скоростния път Ботевград – Мездра.

"След успешното ни участие в този търг сме в процедура по откриване на постоянен офис в България с цел разширяване на дейността си в страната", казва инж. Кимличка.

"Вахостав-СК" участва заедно с "Европейски пътища" АД и "Грома Холд" и в търга за изграждането на скоростния път през Кресненското дефиле.

В портфолиото на "Вахостав-СК" има множество изпълнени и пуснати в експлоатация проекти не само в Словакия, но и в Европа.

Към днешна дата компанията изгражда част от румънската магистрала "Трансилвания" от Тимишоара до унгарската граница, чиято обща стойност е 2.2 млрд евро.

В същото време работи по изграждането на най-дългия тунел в Словакия в партньорство с италианската "Салини Импреджио". Тунелът "Вишньове" е с дължина от 7520 м и е на стойност над 710 милиона евро. Плановете са съоръжението да бъде готово през 2023 г.

Най-високия виадукт в Словакия с височина от 77м също е дело на компанията.

Предстои "Вахостав-СК" в консорциум с "ТуКон" (TuCon) да изгради първия етап на северния байпас на словашкия град Прешов.

"Вахостав-СК" е създадена през 1954 година и e лидер в бранша на инфраструктурното строителство. Специализира е в строителството на сложни обекти, като мостове и естакади. Компанията се концентрира върху техническата част на тези обекти и тяхното изпълнение.

Още от Бизнес

Какво може да се очаква от новия председател на антикорупционната комисия?