Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Словашка строителна компания навлиза на българския пазар

2 коментара
Словашка строителна компания навлиза на българския пазар

Втората по големина строителна компания в Словакия - "Вахостав-СК" (VAHOSTAV-SK a.s.) навлиза на българския пазар.

Вниманието ѝ е насочено към сложни инфраструктурни обекти у нас като участъците през Кресненското дефиле, тунела под Шипка, части от магистрала "Хемус" и жп проекти.

"В България предстои да се изграждат редица големи и изключително сложни инфраструктурни проекти и смятаме, че нашият опит и експертиза могат да са от голяма полза. Наблюдаваме пазара и разговаряме с редица местни партньори за възможностите", коментира инж. Иван Кимличка, изпълнителен директор на международния отдел на "Вохастав – СК" в представяне пред българските медии.

"Наблюденията ни до този момент са, че в страната има много професионални компании с добре подготвени кадри, но вярваме, че при този обем на предстоящи обекти ще има място и за нас. За нас е важно да се изпълняват качествени и умно проектирани обекти, като същевременно целим да правим изпълнението им по-ефективно от гледна точка на време и ресурс", допълва инж. Кимличка.

Заедно с българския си партньор "Европейски пътища" АД (новото име на "Пътища Пловдив"), "Вахостав-СК" вече строи 13-километров участък от скоростния път Ботевград – Мездра.

"След успешното ни участие в този търг сме в процедура по откриване на постоянен офис в България с цел разширяване на дейността си в страната", казва инж. Кимличка.

"Вахостав-СК" участва заедно с "Европейски пътища" АД и "Грома Холд" и в търга за изграждането на скоростния път през Кресненското дефиле.

В портфолиото на "Вахостав-СК" има множество изпълнени и пуснати в експлоатация проекти не само в Словакия, но и в Европа.

Към днешна дата компанията изгражда част от румънската магистрала "Трансилвания" от Тимишоара до унгарската граница, чиято обща стойност е 2.2 млрд евро.

В същото време работи по изграждането на най-дългия тунел в Словакия в партньорство с италианската "Салини Импреджио". Тунелът "Вишньове" е с дължина от 7520 м и е на стойност над 710 милиона евро. Плановете са съоръжението да бъде готово през 2023 г.

Най-високия виадукт в Словакия с височина от 77м също е дело на компанията.

Предстои "Вахостав-СК" в консорциум с "ТуКон" (TuCon) да изгради първия етап на северния байпас на словашкия град Прешов.

"Вахостав-СК" е създадена през 1954 година и e лидер в бранша на инфраструктурното строителство. Специализира е в строителството на сложни обекти, като мостове и естакади. Компанията се концентрира върху техническата част на тези обекти и тяхното изпълнение.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Gracata
    #2

    Така ще е и по-зле ще става като изгонихме нашите специалисти.

  2. Baraev
    #1

    Вниманието на тази компания трябва да е насочено към предстоящата съвсем скоро среща с боцко и сие, на която ще им бъде разяснено на КОЙ и по колко трябва да си плащат, че да успеят да спечелят поне някой и друг търг от време на време. Че иначе ще им се наложи да си бият камшика със скоростта на светлината за да не умрат от глад.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.