Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Случаят "Батко" и "Тракия" може да са решаващи за размразяване на европарите

12 коментара
Случаят "Батко" и "Тракия" може да са решаващи за размразяване на европарите

Четири часа представители на Европейската комисия са разпитвали ръководството на Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) в Брюксел, като изрично са поискали информация по случая с бившия шеф на пътния фонд Веселин Георгиев, стана ясно в понеделник.

Изпълнителният директор на НАПИ инж. Янко Янков, председателят на Надзорния съвет Иван Атанасов и представители на транспортното министерство са в столицата на Европа, за да отчетат напредъка на ведомството от преструктурирането му през лятото досега.

Формалният повод за посещението им обаче беше спрените от Брюксел конкурси за две отсечки от магистрала "Тракия". Това стана, след като чуждестранна строителна компания, наддаваща в конкурса, се оплака на ЕК от условията в единия от конкурсите, които дават предимство на българските фаворити – фирмите на Васил Божков (Холдинг Пътища), Симеон Пешов (Главболгарстрой) и Николай Михайлов (Трейс Груп). В Брюксел темата за "Тракия" ще бъде обсъдена във вторник, се разбра от съобщението на НАПИ.

В понеделник чиновниците в Брюксел са изискали информация за новата структура на агенцията, новите правила и нормативна организация на работата ѝ, кадровия потенциал, създадената нова контролна среда по отношение превенцията на конфликта на интереси и гаранции за прозрачно управление и ефективно разходване на финансови средства.

Представителите на ЕК са проявили интерес към случая с бившия директор на пътното ведомство Веселин Георгиев и фирмите, облагодетелствани от неговите действия в нарушение на закона.

Веселин Георгиев, станал известен с прозвището Батко, се разследва за престъпление по служба, след като миналата година излязоха наяве фактите, че строителната фирма на брат му "Биндер" е получила поръчки за 120 млн. евро. Това, както и скандал със заловени с подкуп служители на ведомството доведе до замразяване на всички европейски пари за пътищата в България. Единствените пари от предприсъединителните програми, които пътното ведомство има шанс да получи, са 111.3 млн. евро по ИСПА, предназначени за магистрала "Люлин".

Срещата в Брюксел, както и предстоящата проверка на Главна дирекция "Регионално развитие" на ЕК в НАПИ, която се отложи за 29 януари, ще са решаващи за размразяване на средствата за пътища по ИСПА.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. TUHLA
    #13

    Абе тия що не ни опънат по веднъж, та да мирясат. И какво правят те с нашите пари, които внасяме в общия ЕС бюджет. ДАНС да им поиска сметка...

  2. финиш
    #12

    на схемите братко,вече са дотатъчно известни

  3. Васко
    #11

    Интересно защо у нас се говори само за корупцията като даване на едни пари от Х на У, но не става въпрос за користната употреба на вътрешна информация, която във финансовия сектор на запад се преследва жестоко, вкл. с конфискации. Всички тези герои на нашето време от БГ пътния сектор, разполагайки с вътрешна информация са си напазарували каменни кариери и асфалтови бази по трасетата на бъдещите магистрали и естествено ще дават най-конкурентните оферти. Да не би Щрабаг ще внася трошляк от Македония, а асфалт от Румъния ?

  4. От ЕС
    #10

    по българските пътища се сещайте за Веселин Георгиев и този , който го е назначил на поста!

  5. Да!
    #9

    така ревностно защитаваше! И още защитава...

  6. Машинката Красю
    #7

    Цяла година ви говора,че истинския Батко е работодателоа на Веселин Георгиев-Асен гагаузов,а вий нищо не вдявате!Забравихте го-а той е Номер 1 на далаверфите-и като кмет,и като министър!

  7. Брюксел
    #6

    Търговете трябва да се печелят от западни фирми. Добър пример е Щрабаг и софийското летище

  8. Gaga
    #5

    Гагаузов бивш кмет на Сливен. Батко и Биндер от Сливен. Там всички се познават само тези не.

  9. така е то..
    #4

    Всяка фирма работеща зад граница ползва местна работна ръка като изпълнява някаква социална програма заложена в тръжните документи.Щрабаг осигури около 300 работни места на българските работници.Така работиха и Ковейците на пистата.Защото не е рентабилно да докарат 200 човека работници от Европа и за това назначават само около 10 човека технически персонол от Австрия.Терминала на летището изпълни българската фирма Балканстрой, която е една от любимите на Гагаузов.Всички пътни работи се изпълниха

  10. Бай Георги
    #3

    Тез в Брюксел са много наивни , ако смятат,че нещо се е променило в НАПИ. Нали другарят Янков е от същата скапана партия. Освен това не се виждат никакви промени в НАПИ. Едни и същи комуняги се въртят на директорските постове Георгиевсе въртят на директорските постове. А да не говориме за ОПУ тата ,навсякаде са същите директори доведени от другарят Георгиев.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.