Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Служители на "Боинг" са били наясно с проблемите на злополучния модел 737 МАКС

Машината е "конструирана от клоуни, поставени под управлението на маймуни"

13 коментара
Служители на "Боинг" са били наясно с проблемите на злополучния модел 737 МАКС

Американският самолетостроител "Боинг" (Boeing) публикува стотици изключително неудобни вътрешни съобщения, отнасящи се за модела 737 МАКС (737 МАКС), съобщи Ройтерс.

Според едно от тях машината е "конструирана от клоуни, поставени под управлението на маймуни".

Компанията посочва, че е разкрила публично тези послания в името на прозрачността. От някои от тях става ясно и че групата се е опитвала да заобиколи правилата на Федералното управление за авиация на САЩ (ФУА - FAA) и на чуждестранните регулатори.

Тази изповед може да усложни кризата в "Боинг", който не успява да върне в употреба водещия си модел и да възстанови имиджа си след катастрофите със самолет на индонезийската авиокомпания "Лайън еър" (Lion Air) през октомври 2018 година и на Етиопските авиолинии (Ethiopian Airlines) през март 2018 година, отбелязва Ройтерс.

След двете катастрофи, при които загинаха общо 346 души, бяха забранени полетите на всички 737 МАКС.

Федералното управление за авиация на САЩ и Конгресът на САЩ получиха нередактирани версии на съобщенията миналия месец, отбелязва БиБиСи.

Служителите на самолетостроителя знаели за недостатъците на машината, появила се през 2016 година, много преди двете трагедии, става известно от съобщенията.

В едно от тях, с дата 8 февруари 2018 година, един от служителите пита колегата си: "Ще качиш ли семейството си в самолет, тестван със симулатор за МАКС?". Отговорът е "Не!".

Тези разговори хвърлят светлина върху лицемерието, ширещо се в компанията, която само искала да намали разходите, без да се съобразява с ФУА.

От други послания става ясно как групата се е опитвала да освободи пилотите на 737 МАКС от обучение на симулатор на полети - етап, който струва много скъпо и отнема повече време, отколкото обикновено обучение на компютър. На 8 февруари Боинг променил подхода си и препоръчал на авиокомпаниите да обучават пилотите си на 737 МАКС с помощта на симулатор.

ФУА изрази разочарованието си от тона и съдържанието на някои от тези послания, но посочи, че те не пораждат нови опасения за безопасността на самолетите.

Самолетостроителят, който от понеделник ще има нов ръководител, Дейвид Калхун, от миналата година вече не е номер едно в сектора, след като беше изпреварен от Еърбъс (Airbus), припомня Ройтерс.

БиБиСи коментира, че тези съобщения засилват впечатлението, че "Боинг" е загубила пътя си, фокусирана върху увеличаване на производството и ниски разходи, а не върху безопасността. 

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. lindentown
    #13

    "Все по-често емблематичният американски производител на самолети и неговите подизпълнители разчитат на временни работници, които правят само 9 долара на час за разработване и тестване на софтуер, често от държави, лишени от дълбок опит в аерокосмическото пространство, особено Индия."

  2. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #12
  3. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #11
  4. lindentown
    #10

    И откога линк към статия на "Блумбърг" са "нецензурни или обидни думи"?

  5. lindentown
    #9

    Медияпул, каква е тази цензура - давам линкове от статии в американския печат по темата, а вие ги триете на момента? Те и в "работнически дело" си позволяваха по-малко цензура.

  6. lindentown
    #8

    Ето линк по темата от статия в "Блумбърг" - въпросния софтуер за Боинг 747 Мах е бил разработен в Индия от 'специалисти", които са работили за $9/час, т.е. почти десетократно по-малко от пазарните надници. https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-06-28/boeing-s-737-max-software-outsourced-to-9-an-hour-engineers

  7. lindentown
    #7

    От години големите американски компании аутсорсват проекти и разраработки, най-вече софтуерни, към трети страни ( Индия най-често), за да намалят цените. Не само това, но и непрекъснато вкарват в САЩ т.н. Н1-В виза холдърс, предимно от Индия, като им плащат в пъти по-малко. Така стотици хиляди американци си загубиха работата в ИТ сектора, а днес е лесно да видиш видимото присъствие на индийци навсякъде из компаниите. Почти 100% от рекрутърите в ИТ сектора в САЩ са с индийски имена.
    В "Блумбърг"

  8. dimitardi100
    #6

    Това се получава, когато се кланяш на Мамона - идола на парите !

  9. Real ''Mickey''
    #5

    Жалка но оргазирана медийна активност, да ни информират за 737 МАХ(който НЯМА НИЩО ОБЩО с 737-800 от инцидента в Иран):). Сещате ли се какво целят с това "хитрите" гЪзетчици от МСМедиите, мислейки ни за идиоти?

  10. Капитан
    #4

    Конструирани от клоуни,поставени под управлението на маймуни- ето това в най чист вид са плодовете и есенцията на либерастията - истината няма значение ,важното е ние да сме отгоре и да лапаме повече. Америка вече се освободи от либерастията,дано скоро и света.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.