Служители на "Боинг" са били наясно с проблемите на злополучния модел 737 МАКС

Машината е "конструирана от клоуни, поставени под управлението на маймуни"

Служители на "Боинг" са били наясно с проблемите на злополучния модел 737 МАКС

Американският самолетостроител "Боинг" (Boeing) публикува стотици изключително неудобни вътрешни съобщения, отнасящи се за модела 737 МАКС (737 МАКС), съобщи Ройтерс.

Според едно от тях машината е "конструирана от клоуни, поставени под управлението на маймуни".

Компанията посочва, че е разкрила публично тези послания в името на прозрачността. От някои от тях става ясно и че групата се е опитвала да заобиколи правилата на Федералното управление за авиация на САЩ (ФУА - FAA) и на чуждестранните регулатори.

Тази изповед може да усложни кризата в "Боинг", който не успява да върне в употреба водещия си модел и да възстанови имиджа си след катастрофите със самолет на индонезийската авиокомпания "Лайън еър" (Lion Air) през октомври 2018 година и на Етиопските авиолинии (Ethiopian Airlines) през март 2018 година, отбелязва Ройтерс.

След двете катастрофи, при които загинаха общо 346 души, бяха забранени полетите на всички 737 МАКС.

Федералното управление за авиация на САЩ и Конгресът на САЩ получиха нередактирани версии на съобщенията миналия месец, отбелязва БиБиСи.

Служителите на самолетостроителя знаели за недостатъците на машината, появила се през 2016 година, много преди двете трагедии, става известно от съобщенията.

В едно от тях, с дата 8 февруари 2018 година, един от служителите пита колегата си: "Ще качиш ли семейството си в самолет, тестван със симулатор за МАКС?". Отговорът е "Не!".

Тези разговори хвърлят светлина върху лицемерието, ширещо се в компанията, която само искала да намали разходите, без да се съобразява с ФУА.

От други послания става ясно как групата се е опитвала да освободи пилотите на 737 МАКС от обучение на симулатор на полети - етап, който струва много скъпо и отнема повече време, отколкото обикновено обучение на компютър. На 8 февруари Боинг променил подхода си и препоръчал на авиокомпаниите да обучават пилотите си на 737 МАКС с помощта на симулатор.

ФУА изрази разочарованието си от тона и съдържанието на някои от тези послания, но посочи, че те не пораждат нови опасения за безопасността на самолетите.

Самолетостроителят, който от понеделник ще има нов ръководител, Дейвид Калхун, от миналата година вече не е номер едно в сектора, след като беше изпреварен от Еърбъс (Airbus), припомня Ройтерс.

БиБиСи коментира, че тези съобщения засилват впечатлението, че "Боинг" е загубила пътя си, фокусирана върху увеличаване на производството и ниски разходи, а не върху безопасността. 

Споделяне

Още по темата

Още от Свят

Какво да се прави при бързото разрастване на коронавирусната зараза?