Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Смени по върховете на държавните транспортни компании

30 коментара
Смени по върховете на държавните транспортни компании

Ръководствата на три фирми от системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) бяха отстранени във вторник от ресорния министър Александър Цветков. От ведомството не посочват конкретни мотиви за уволненията.

С нови шефове са Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), Държавно предприятие "Ръководство въздушно движение" (РВД), както и "Транспортно строителство и възстановяване”.

Генерален директор на НКЖИ до вторник беше Антон Гинев, който има репутацията на добър специалист в областта. Уволнението му бе загатнато от министър Цветков миналата седмица, малко след като отстрани шефа на БДЖ Христо Монов и назначи на негово място Пенчо Попов, шеф на дъщерното дружество "БДЖ – Товарни превози"

На мястото на Гинев е назначен Милчо Ламбрев. От транспортното министерство съобщават само, че професионалният опит на Ламбрев е преминал в двете железопътни компании.

НКЖИ е пред фалит, тъй като БДЖ не е плащала таксата си за ползване на релсовия път в размер на 70 млн. лв., и служителите се готвят за ефективна стачка, ако не почне изплащане на забавените им заплати и доходите им не се гарантират.

Георги Ангелов ще ръководи най-скъпо платената държавна фирма

Цветков е освободил ръководството на най-скъпо платената държавна компания – Държавното предприятие "Ръководство въздушно движение" (ДП РВД).

Новият управителен съвет на РВД включва Георги Ангелов, Росен Петков и Петя Димитрова. Ангелов е избран за генерален директор. Той ще замени досегашния шеф на РВД Емануил Радев.

Новият генерален директор е завършил Кировоградското летателно-щурманско училище в Украйна. Придобил е степен магистър в Академията на гражданската авиация в Русия. От 1981 година до момента заема различни длъжности в РВД.

През септември стана ясно, че от началото на годината в предприятието са раздавани огромни суми под формата на бонуси и премии. 81 700 лева са получили служители на РВД отделно от заплатите си с подписа на Радев и заместника му Михаил Михов за заслуги като организирането на тържество, за успешно счетоводно приключване на 2008 г. и т.н.

РВД е компанията с най-големите възнаграждения, социални придобивки и бонуси в страната. Според финансовия отчет на предприятието за 2008 г., разходите за персонала са близо 102.5 млн. лв. Ако се извадят парите за социално осигуряване и провизиите за обезщетения при пенсиониране, чистата сума за заплати остава 76.4 млн. лева. По официални данни в "Ръководство въздушно движение" работят около 1300 души. Така излиза, че средно всеки получава 58.8 хил. лв. на година, или към 4900 лв. месечно.

С това благините за служителите на държавното предприятие съвсем не се изчерпват. За 2008 г. за тях са били предвидени още 8.5 млн. лв. под формата на социални добавки, или по около 544 лв. на човек месечно.

Ново ръководство и в "Транспортно строителство и възстановяване"

Валери Василев е новият главен директор на Държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване" (ТСВ) и член на Управителния съвет.

От 2006 г. Василев е заместник главен директор на компанията. Преди това е бил главен инженер във фирма "Топинжинеринг” ООД, гр. Плевен. От 1990 до 2004 г. е заемал различни длъжности в НКЖИ и БДЖ.

Камелия Димитрова и Бисер Борисов са другите членове на Управителния съвет на дружеството.

ТСВ се грижи за жп линиите и поддръжката им у нас. Досегашен шеф на компанията бе Александър Станоев. Назначението му в последните дни от управлението на предишното правителство предизвиква бурното недоволство на служителите в ТСВ. В писма до транспортното министерство те го обвиняват, че сключва изключително неизгодни договори за фирмата. Един от тях е договорът с турската компания "Челиклер", която трябвало да плати 558 хил. евро за ремонта на жп отсечка в Турция. Заради Станоев цената паднала на 225 хил. евро. Друга нередност, която някои от служителите отчитат, е ненужен цялостен ремонт на покрива на един от хотелите на предприятието във Варна на стойност над 300 000 лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

30 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. az
    #32

    hi

  2. ОТВОРКО
    #31

    АЛО, ПРЕМИЕРА,НАЛИ СМЕ В КРИЗА И СЪБИРАМЕ ВСЯКА СТОТИНКА ??? ДА ОПТИМИЗИРАТ СЪСТАВА И ДА ИЗГОНЯТ ВОНЯЩИТЕ НЕКАДЪРНИЦИ !!!

  3. Генералът
    #30

    Мотивите са ясни, на който началник подчинените му стачкуват си отива.

  4. pardon
    #29

    В РВД и в другата скъпо платена държавна служба - Информационно обслужване,са само Близки до ДПС и БСП хора.Браво на министър Цветков, но метлата трябва да заиграе и по по-ниските етажи на тези две държавни хранилници.

  5. boby1945
    #28

    в гащите, вярно, кой??? Благой???

  6. degaradiral
    #27

    naj-posle naznachiha chowek ot karierata - dosega bjaha samo parashutisti... Derzajte, sturmani!!!

  7. пак ли?
    #26

    След катоэ Бойко смени шефовете и бордовете в градския транспорт в София дружествата са пред фалит.Да се готви БДЖ.http://www.elektrotransportsf.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=31&Itemid=56&lang=bg

  8. АНОНИМ
    #25

    РАЗКАРАЙТЕ ВРЪЗКАРИТЕ ОТ РВД-РОДНИНИТЕ НА ПОЛИТИЦИ И МАГИСТРАТИ ОТ ДПС И БСП!!!!КОТИЛОТО НА НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ВРЪЗКАРИ- 1300 ДУШИ, ОТ КОИТО РАБОТЯТ 300 !!!

  9. РВД
    #24

    Вижте публикациите в "Банкер" - там най-подробно им описаха далаверите

  10. IFATCA
    #23

    През последните няколко години предприятието е раздирано от вътрешни борби между различни клики, не са правени достатъчно инвестиции за жизнено необходима техника нужна за безопасното управление на въздушното движение. Едва за 2010 година е планирано изграждането на „Система за контрол и управление на наземното движение” (A-SMGCS), а в същото време необходимостта от такъв тип техника през последните години е изключително голяма и то не заради друго, а поради факта, че все още се използва старата

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.