Смени в митниците заради опашките на границата с Турция

Шефът на звеното в Свиленград е освободен, Ваньо Танов лично ще организира работата на Капитан Андреево

Ваньо Танов смята, че струпването на камиони на границата е заради големия поток транзитни стоки, но по нареждане на финансовия министър поема ръководството на пункта Капитан Андреево. Сн. БГНЕС

Опашките от камиони на границата между България и Турция доведоха до освобождаването на шефа на митницата в Свиленград Стефан Марашев само три месеца след поредното му назначаване на поста. На най-големия граничен пункт между двете държави - Капитан Андреево, са изпратени и митничари от София, за да се ускори обработката на преминаващите тирове. От утре организацията на работата щяла да се прави лично от директора на Агенция "Митници" Ваньо Танов.

Това обяви министърът на финансите Владислав Горанов, цитиран от БГНЕС, след среща с министъра на транспорта Ивайло Московски, шефа на митниците и представители на транспортни фирми, които имат претенции към организацията на работата на Капитан Андреево.

В понеделник в Турция за пореден път се образуваха километрични опашки от камиони, чакащи да влязат в България през пунктовете Капитан Андреево и Лесово. Официално обяснение за задръстването, което се образува периодично, нямаше. Според турските превозвачи причината са антикорупционните акции в българските митници, монтирането на камери на пунктовете, както и смяната на софтуер на приходната администрация. Във вторник опашки отново имаше, но бяха значително по-малки.

По-рано през деня Танов обясни, че опашките от камиони, чакащи да влязат от Турция в България, са заради транзитния превоз на стоки от Турция към други държави на Европейския съюз, а не заради технически и организационни проблеми в Агенция "Митници". Според него българските митничари няма как да обработват по-бързо тировете.

"Проблемът, който води до тези големи опашки по границата с Турция, са транзитните стоки за други държави", каза Танов, цитиран от агенция "Фокус". Той обясни, че българските митници се явяват отправно учреждение за тези стоки. Това означава, че камионите трябва да бъдат проверени и пломбирани на българската граница, за да не се налага да минават през същата процедура, докато стигнат до крайната си цел. За това минавали през рентген и частична физическа проверка, налагало се някои да бъдат разтоварени, което на практика блокирало временно обработката на товарите.

„Проверката отнема между 30-40 минути. Ако сме убедени, че това е стоката, слагаме съответната пломба и по този начин поемаме отговорността”, каза Танов. Той добави, че на една смяна минават около 90 камиона с транзитни стоки и това води до задръстване. Проблемът не можело да се реши с назначаването на още митнически служители, тъй като капацитетът на пунктовете не позволявал да се проверяват повече камиони за една смяна.

Ситуацията допълнително се утежнявала от факта, че на Капитан Андреево от години тече ремонт. Според Горанов освен ремонтите и лошата инфраструктура проблем създава и мотивацията на редовите митничари. Той добави, че на българските служители им се налага да вършат голяма част от работата на турските си колеги.

"Опашки по митниците винаги е имало, но ще се опитаме през следващата седмица да разрешим проблема", каза Горанов.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес