От новия отоплителен сезон

Сметката за парно в София при редовно плащане с отстъпка от 3%

Абонатите заявили нулево потребление, но ползващи парно, ще плащат максималното до изравнителната фактура

Сметката за парно в София при редовно плащане с отстъпка от 3%

Всеки абонат на “Топлофикация София”, който е заплатил месечната си сметка за парно в срок и няма задължения към компанията, ще получава 3% отстъпка от дължимата сума за топлинна енергия. Това предвижда програмата за насърчаване на лоялните клиенти на общинското дружество. Тя е внесена за одобрение от Столичния общински съвет, след което трябва да бъде одобрена и от ДКЕВР. Едва тогава ще влезе в сила, като се очаква новите мерки да важат от следващия отоплителен сезон.

Мерките са насочени към коректните ни клиенти, но сме убедени, че ще мотивират и голяма част от тези, които имат закъснения в плащанията си, коментира Стоян Цветанов, изпълнителен директор на “Топлофикация София”. По думите му близо 70% от над 400-те хиляди абонати на общинското дружество редовно си плащат сметките.

Разсрочена лоялност

Една от възможностите клиентите да намалят сметките си за парно, е новата бонусна програма “Разсрочена лоялност”. Тя е насочена към клиентите, които искат да плащат парното на 11 равни месечни вноски и една изравнителна.

Абонати, които се включат в програмата от следващия отоплителен сезон, ще получат 50% отстъпка от размера на първата си месечна вноска. Онези, пък които вече плащат разсрочено, ще получат своите 50% бонус от последната си месечна фактура при условие, че са си плащали редовно сметките и нямат дългове към “Топлофикация”.

Едновременно с това клиентите ще ползват и 3% отстъпка при редовно плащане на всяка месечна фактура.

Лоялен клиент

С плащането на априлските сметки през май отново ще стартира програмата “Лоялен клиент”. Тя се проведе веднъж за отоплителния сезон 2010/2011, като от нея се възползваха 670 клиенти, които получиха бонус общо от около 280 000 лв. под формата на приспадане сумата от сметките за парно.

Програмата предвижда всеки месец чрез томбола се теглят 20 лоялни абоната, които печелят бонус в размер на 60% от платената сума за парно за изминалия месец. Тази сума се прихваща от следващите месечни сметки. 100 клиента, които са били изрядни цяла година, получават приспадане на 80% от платеното през изминалите 12 месеца. 150 от абонатите - лоялни в рамките на 2 години, получават като приспадане 90% от сумата за парно през изминалите 12 месеца. 200 потребителя, които редовно са си плащали парно 3 и повече години, пък една година няма да плащат парно.

Топлинните счетоводители със задължителна междинна проверка

За да бъдат защитени още по-добре интересите на клиентите на компанията, са предложени промени в общите условия на договорите между “Топлофикация София” и фирмите за дялово разпределение. Предвижда се 10-кратно увеличение на глобите и санкциите за топлинните счетоводители, ако не спазват изискванията.

Топлинните счетоводители вече ще са задължени да правят междинен отчет при заявени в началото на сезона нулеви дялове. Засичането на потребената топлинна енергия трябва да стане в периода декември-януари, предвиждат промените в общите условия.

Ако при проверката на нулевите прогнозни дялове се установи, че все пак парно се консумира, то на тези клиенти ще бъде начислявана максимална мощност, докато не бъде изготвена годишната изравнителна сметка, предвиждат още промените.

Причината за въвеждането на тази мярка е да се ограничи практиката едни да се топлят на гърба на други, като заявяват нулево потребление. Междинната проверка тази година показа, че близо 7000 домакинства от над 400 000 са се топлили, въпреки че са декларирали, че няма да пускат парното.

Мерки против кражбата на топло

С цел недопускане на кражби на енергия топлинните счетоводители ще трябва да поставят пломба на една от холендровите връзки на всички отоплителни тела. Това е мястото на присъединяване на радиатора към хоризонталните тръби на отоплителната инсталация. По този начин ще се попречи на демонтирането на радиатори по време на отоплителния сезон, смятат от “Топлофикация”.

Топлинните счетоводители се задължават да информират клиентите си, когато има промяна в прогнозните дялове в сградата. Информацията трябва да съдържа и прогнозни данни как това ще се отрази на сметките на хората.

Месечно отчитане

Месечното отчитане на парното ще бъде по желание на клиентите, като се предлагат три форми. При самоотчет – лице, определено от общото събрание на блока, ще трябва да предостави данните от топломерите на топлинния счетоводител. Той от своя страна ще е задължен да ги обработи и подаде на “Топлофикация София”. По този начин ще се плаща реално потребеното количество енергия.

Другият вариант е топломери с дистанционно отчитане, но такива трябва да имат всички живеещи в блока. Ако хората нямат възможност да го направят, ще могат да ги взимат назаем. За целта топлинните счетоводители ще трябва да им предложат тази възможност, предвиждат новите общи условия между “Топлофикация” и топлинните счетоводители.

Освен това топлинните счетоводители се задължават при аномалии в сметките в дадена сграда да упражнят превантивен контрол. Тази информация те трябва да я предават на “Топлофикация София”, където вече също следят за големи отклонения в месечните сметки.

За да стигат новите мерки до знанието на клиентите, “Топлофикация София” пуска и кол център с единен телефонен номер от есента.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Защо главният прокурор размахва пръст на политици?