Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Сметната палата потвърди трагичното състояние на пътническите превози в БДЖ

1 коментар

Одитен доклад на Сметната палата, публикуван в четвъртък, потвърждава впечатлението за трагичното състояние на пътническите превози в БДЖ. Одитът е за периода от 1 януари 2011 г. до 30 септември 2012 г. и е възложен с решение на 41-то Народно събрание от 19 септември миналата година.

Подвижният железопътен състав е морално и физически амортизиран, възрастовата структура на вагонния парк не дава възможност за изпълнението на стандартите за качество на железопътния пътнически превоз в частта на комфорта на превоза, се казва в доклада.

Четири на сто от вагоните са произведени още през 1974 г., 35% - преди 1980 г., 42% - между 1980 и 1989 г., а 20 на сто – в периода 1990 и 1996 г.

Подобно е положението и при локомотивите. Четири на сто от тях са отпреди повече от 40 години, а почти половината - отпреди повече от 33 години. Само 30% са доставените между 1994 и 2008 г.. 

Затруднено е поддържането в техническа изправност на вагоните, локомотивите и мотрисните влакове, тъй като за някои серии производството на резервни части е прекратено.

Ппреструктурирането на железниците към момента на проверката все още не е приключило, а имуществото не е разделено окончателно между БДЖ холдинг и дружествата за пътнически и товарни превози. Затова пътническите превози ползвали вагони и локомотиви под наем от холдинга за своя сметка, като всеки месец плащали на компанията-майка по 1.127 млн. лв. без ДДС наем за 48 локомотива и по 336 хил. лв. без ДДС за 7 вагона.

Същевременно "БДЖ – Пътнически превози" има несъбрани вземания от "БДЖ – Товарни превози" за 21 млн. лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #1

    Дянков, Московси и Владимиров погребаха БДЖ с логистичната подкрепа на ИПИ, ИУотч, ОО и великия финансит от Хърсово.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.