Собственикът на Нова тв: Понякога новините ни може да не са харесвани от правителствата

"Юнайтед груп" се оглежда за още сделки в България

Никос Статопулос

"Понякога новините ни могат да не бъдат толкова харесвани от правителствата на страните, в които имаме дейност. Но, за съжаление, това е определението за свобода на словото".

Това каза в интервю за Нова тв Никос Статопулос председател на управителния съвет на "Юнайтед груп", която купи телевизията през януари. Думите му бяха в отговор на въпрос дали медиите на компанията в Югоизточна Европа и на Балканите са имали проблеми с правителствата там.

Преди няма и месец компанията, която притежава БТК и търговската ѝ марка "Виваком", приключи сделката с "Адванс Медия Груп" на братята Кирил и Георги Домусчиеви за медийната група на Нова тя. Тази за вестниците на депутата от ДПС Делян Пеевски още не е обявена за финализирана.

"Ще направим каквото е необходимо, за да бъдем независими. Понякога може да казваме добри неща за правителствата, понякога може да са не толкова добри. Но такъв е животът и в нашите представи точно това е начинът, по който трябва да работим", каза още Статопулос в петък.

На въпрос дали в самата Нова тв ще има свобода на словото при новия собственик, той отговори:

"Без никакво съмнение ще има абсолютна свобода на словото. Както знаете, имаме няколко медийни компании, включително компании като вашата, с телевизии, новини, както и други видове медии в други държави в региона. Ние спазваме едно правило, което е независимост и свобода на словото. Начинът, по който гарантираме това, е като имаме много стриктни редакционни процеси. Журналистите трябва да произведат съдържанието, да открият новината и да я предадат, но трябва да минат през много стриктен редакторски процес при "Юнайтед медиа". За да се случи това, имаме редакторски борд, независим редакторски борд, базиран в Люксембург. В него участват международни експерти".

Статопулос каза още, че е "по-вероятно" "Юнайтед груп" да има още сделки в България. Причината била, че от компанията смятат "България за много атрактивна икономика, в която да се инвестира". Освен това част от модела им бил е не само географска експанзия, но и консолидация на пазарите.

"Започнахме с "Виваком" като телекомуникационен оператор номер едно, разширихме се с придобиването на Нова тв. Бих искал да вярвам, че ще можем да се разширим още повече, отново с идеята за консолидиране на местните пазари и, за да предложим възможно най-много продукти и услуги на българския клиент и потребител. За нас цел номер едно е да привлечем, да говорим на възможно най-голяма аудитория", каза той.

Откакто Нова тв има нови собственици, от медията си тръгнаха ръководни кадри, които бяха назначени по времето на Кирил и Георги Домусчиеви. Миляна Велева вече не е директор "Новини и актуални предавания" в телевизията, а Ива Стоянова не е управител. И двете отидоха в телевизията от свързваната с депутата от ДПС "Канал" 3, която в края на миналата година бе купена от Нова тв.

В петъчния брой на в. "Капитал" Никос Статопулос коментира и другата сделка "Юнайтед груп" от последните месеци - придобиването на вестниците на Делян Пеевски. През декември миналата година "Юнайтед груп" закупи в България дружеството "Вестник Телеграф", което издава едноименния вестник, както и "Монитор", "Мач Телеграф" и "Политика, от "Интръст" на Пеевски.

На директен въпрос каква е цената на сделката за вестниците, Статопулос посочи - "Не мога да кажа. Защото не беше отделна, а амалгама от неща, в които инвестираме".

На уточняващи въпроси защо в съобщението на "Юнайтед груп" за придобиването на вестниците заглавието беше, че "United Group "се съгласи" да купи вестниците" и от кого се съгласихте, Статопулос посочи, че става въпрос за "абсолютно образно написано заглавие".

"Абсолютно образно е написано. Това беше част от сделката. Както казах, това беше липсващата част, за да имаме пълен медиен пакет в България. Целта ни е да внесем колкото се може повече напреднали технологии и да имаме собствено съдържание, което да разпространяваме. Вестниците са един от каналите това да се случи заедно с дигиталните канали, телевизията и телекомите. Но това беше образно казано, никой не ни е карал да правим нищо", казва той пред "Капитал".

По отношение на бъдещето на вестниците Статопулос посочи, че стратегията им е да разширят бизнеса на "Телеграф" в дигитална среда. "Смятаме, че вестниците все още имат място на медийната сцена и се надяваме да можем да го докажем и в България", казва още мениджърът.

Споделяне

Още по темата

Още от България

Какво очаквате от президента Радев през неговия втори мандат?