Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Собственикът на "Юнион Ивкони": Колани в автобусите има, но никой не ги ползва

6 коментара
Съсобственикът на "Юнион Ивкони" Ивайло Константинов пред бТВ

Съсобственикът на "Юнион Ивкони" Ивайло Константинов заяви, че след въвеждането на изискването коланите да са задължителни за пътниците в автобусите, от фирмата са полагали усилия това да се изпълнява, но в крайна сметка ефект не е имало. След 25 години на пътя и 1 млрд. километра, това са първите жертви в наш автобус, което е потресаващо за целия екип, каза той в неделя пред бТВ по повод тежката катастрофа на магистрала "Тракия" в петък, при която загинаха шестима души, а над 20 бяха ранени.

"Когато беше променен Законът за движение по пътищата и коланите станаха задължителни за всички превозни средства, които имат съответното оборудване, още в първите няколко месеца положихме неимоверни усилия да издадем брошури и да обучим шофьори и пътници, но това не доведе до никакъв ефект. Всъщност в момента и в леките автомобили коланите са задължителни на задните седалки. Да сте видели някой да си поставя колан", попита Константинов.

По повод твърдението на пострадал при катастрофата, че не е видял колани в автобуса, Константинов заяви: "Те стоят долу ниско на седалката от лявата страна, а закопчалката е от дясната.  Хипотетично можем да допуснем, че пътниците трудно забелязват тези колани, въпреки че желаещият да го намери много лесно и бързо го намира".

"В никакъв случай не искам да кажа, че пътниците са виновни за това, че търсят колани и не ги намират. Разбира се, че шофьорът и стюардът са тези, които трябва да ги инструктират", допълни той.

"Това го правихме в продължение на цяла година и когато не срещаш разбиране и никой не се опитва да контролира или санкционира виновните, очевидно това е мярка, която не работи и ние сами сме се отказали във времето от нея", призна съсобстветикът на автобусната фирма.

"Два часа след инцидента ръководителите на фирмата издадоха заповед, с която не само инструктират, а вече и проверяват това така ли е, но както се казва, след дъжд качулка", подчерта Константинов.  

Той уточни също, че всеки от пътниците с валиден билет има застраховка.

Констатнинов подчерта, че шофьорът, който е управлявал обърналия се автобус, работи от три години в "Юнион Ивкони" и няма никакви нарушения.

Ивайло Константинов доскоро бе депутат от ГЕРБ и член на транспортната комисия в парламента. До пролетта на миналата година той беше управител на компанията.

След трагичната катастрофа на магистрала "Тракия" край Вакарел, транспортният министър Ивайло Московски изпрати екипи на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" да проверяват "Юнион Ивкони".

Това е поредна проверка на фирмата след направената миналата есен по повод друг сериозен инцидент с неин автобус през октомври, когато пострадаха 17 човека.

Извършената за периода 1 май 2017 г. - 10 ноември 2017 г. проверка е установила 15 акта и 43 нарушения на фирмата за този период, а освен това са ѝ издадени стандартни предписания за спазване на нормативната база за обществен превоз на пътници.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. hristoM
    #6

    Не знам има ли няма ли колани, но вярвам, че никой не би стоял с колан в автобус. Затова е добре, да не се захващат с това, като причина за нещо.

  2. Преслав
    #5
  3. Как е на Запад от Калотина? ползУват ли се коланите в автобуси? Глобяват ли ако няма колани?

  4. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #3
  5. lindentown
    #2

    Много лесни опрвдания. Ако има в автобуса колани, задължение на шофьора и екипажа е да наложат използването им. В края на краищата ако приблизително на всеки 2 часа автобудите спират за почивка, за да могат хората да се разтъпчат, да ползват тоалетна и т.н., не е проблем всеки да се вози закопчан за тези два часа. А автобусът да тръгва едва след като стюардът/стюрдесата или шофьорът проверят, че всички са с колани. Не мисля, че са били много настойчиви в това отношение.
    Друг въпрос, на който трябва

  6. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.