Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Собствениците на Lafka се заканиха на недоброжелатели и клеветници

12 коментара
Колаж, който се разпространява в социалните мрежи като реклама на Lafka.

"Табак маркет" - дъщерната фирма на "Булгартабак" за търговия на едро и дребно, която стопанисва павилионите Lafka, предупреди с отворено писмо в понеделник, че ще търси защита на интересите и доброто име на Lafka, "срещу всички недоброжелатели и клеветници, чрез всички допустими от закона средства". Фирмата твърди, че "вече няколко седмици група лица водят крайно негативна кампания срещу "Табак Маркет" АД и марката павилиони за обща търговия Lafka, без ясни аргументи, използвайки изцяло неверни твърдения и инсинуации, с което целят да дискредитират марката Lafka, както и доброто име и репутацията на "Табак Маркет" АД".

Предупреждението е отправено по-конкретно към издателската група "Капитал". Това не е изненада, тъй като цигареният холдинг е под контрола на собственика на КТБ Цветан Василев, който заедно с издателите на приближените му медии Ирена Кръстева и Делян Пеевски отдавна са обявили война на групата "Капитал" и нейния съсобственик Иво Прокопиев. Той е сочен за човек с нечовешко голямо влияние върху медии, политици и структури не само в България, но и в Европа и света, които си позволяват критичен тон спрямо КТБ.

"В тази преднамерена кампания, постоянно се повтаря, че Lafka има монопол и че завзема пазара, което е невярно и крайно манипулативно твърдение. Под марката Lafka, към момента работят общо 550 броя павилиони на територията на страната, от които 42 броя в София, което на база общия брой магазини, павилиони и други обекти за продажба на цигари, вестници и печатни издания в страната, който брой надхвърля 20 000, представлява твърде малък пазарен дял (малко над 2%). В този смисъл, за какъв "монопол" въобще може да става въпрос - за нас е ясно, че твърденията в този смисъл са далеч от обективната истина. Отделно от това, павилионите с марка Lafka са поставят на местата на стари и неугледни вестникарски павилиони, притежавани от придобити от "Табак Маркет" АД дистрибуторски фирми за вестници и печатни издания или на новоопределени места, след публични общински процедури, с което по никакъв начин не се "завземат" местата на търговците на дребно в страната", се казва в писмото.

"Да, ние искаме да развием дистрибуторска верига за продажба на цигари, вестници и дребнопакетирани стоки, чрез модерни, функционални и естетични на вид павилиони за търговия, което не е нито противозаконно, нито обществено укоримо търговско начинание и което няма да засегне по никакъв начин интересите на действащите търговци на пазара, поради което приемаме, че преднамерената кампания срещу Lafka, целяща дискредитирането на проекта, обслужва съвсем различни интереси", посочват от "Табак Маркет". В писмото не се уточнява чии интереси обслужва "преднамерената кампания".

Проектът "Lafka" "подобрява съществено общата градска визия в населените места чрез съвременната визия на павилионите", отваря "нови, добре платени и осигурени работни места", инвестира в изграждането на спирки, детски площадки и спортни съоръжения в градовете, в които развиваме дейност, посочват от "Табак Маркет".

Очевидно компанията е раздразнена от публикации за начина, по който се реализира експанзията на Lafka, за задкулисните машинации, с които си пробива проектът в различните общини и натискът, за който независими играчи не могат да си признаят по обясними причини.

Интересно е докъде ще стигнат от "Табак Маркет" в защитата на интересите си, тъй като, ако има някаква кампания срещу Lafka, тя е в социалните мрежи и в независими сайтове. Настроенията срещу Lafka възникнаха спонтанно сред хората, които излязоха да протестират срещу назначението на Делян Пеевски за шеф на ДАНС и които не подкрепят сегашното управление. Според социологическите проучвания около 70 на сто от българите не подкрепят правителство.

Междувременно "Икономедиа" съобщи също в понеделник, че е завела четири искови молби срещу издателите на вестниците "Телеграф", "Монитор", "Уикенд" и "Всеки ден", както и срещу бившия журналист и настоящ "политик" Николай Бареков. Всички те са използвали без разрешението снимки, собственост на "Икономедиа", нарушавайки по този начин Закона за авторското право и сродните му права. Делата са четири, защото издател на вестниците "Уикенд" и "Всеки ден" е едно и също юридическо лице.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #12
  2. MorningStar
    #11
  3. Nora El
    #10

    Ако ще говорим за монополи то лицето което трябва да споменем е Бойко Борисов. Всички български монополи се контролираха от него докато беше на власт. Но тогава защо нямаше протести. нямаше кампании на медиите срещу дейността на вожда. Защо?

  4. dimityr_penev
    #9

    Факт е, че Капитал изкараха тези лафки най-големия монопол в страната! Което за някаква сергия дето продава вестници и цигари е едно голямо нищо. Какви по-големи монополисти има в страната и не се пише и един ред за тях, а се занимаваме с лафкаджии. Объркани са им приоритетите в редакцията на Капитал ми се струва :)

  5. malka natalka
    #8

    Защитават интересите си, макар че нали знаят - лоша реклама няма! Колкото и да подемат кампании и да пишат на тази тема, повечето хора са апатични по тоя въпрос и се възползват от удобството на новите придобивки, които на всичкото отгоре изглеждат много добре. Не знам какво толкова и мрънкат тия собственици на будки, като имаха сума възможности пред себе си. А и идеята да се централизира продажбата на цигари не е от сега, преди това беше за специализирани магазини и дори автомати...

  6. IvaGeorgieva
    #7

    Факт е, че ИМА война между Капитал и медийте не Пеевски, и дори срещу банкера Цветан Василев, който вече е внушено от тях колко много се "свързва" с Пеевски във всичките му проекти - макар и това никога да не е доказано от тях. Но една лъжа повтаряна 1000 пъти става истина в един момент. Колкото до Лафка - не мисля, че това е най-големия монопол у нас, ако въобще може да се нарече така...на фона на Лукойл например или ВЕИ парковте.

  7. Мукадес
    #6

    Нормално, при толкова голяма целенасочена кампания това да се случи, все пак всеки един нормален човек би реагирал по този начин. Вие от Медиапъл как бихте реагирали, ако срещу вас се започне такава кампания? И ви се оронва престижа или ПР?

  8. нормален
    #5

    ДПС е продала своя електорат и се опитва да продаде цялата държава!

  9. нормален
    #4

    Пазарът не е като политическата баница на ДПС. Слава Богу неумолимите пазарни закони са естествени и неотменими както физическите. В тях няма корупция, няма политически интереси...

  10. нормален
    #3

    Често минавам покрай "Лафка". Имам чувството че продавачката пуши повече цигари отколкото продава. Защо ли? Чуди се собственикът откъде ли му е дошло, много интересно! Със сигурност това е пазарния израз на призива "#ОСТАВКА", който няма да прости на никого. Скоро май собственикът ще трябва да си потърси друга държава за своя "бизнес".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.