Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Софика груп" вече е собственост на световния лидер TeleTech

2 коментара
"Софика груп" вече е собственост на световния лидер TeleTech

Българската компания "Софика груп" вече е собственост на световния лидер TeleTech Holdings, съобщиха от американската компания, която се търгува на борсата NASDAQ. Цената на сделката не се съобщава.

TeleTech е световен лидер в предоставянето на аналитично и технологично базирани клиентски решения. Плановете му са в следващите три години да увеличи служителите в "Софика Груп" от 800 до 2000 души.

"Придобиването на българската компания разширява географското ни присъствие, езиковите способности и показва нашата ангажираност да обслужваме най-големите мултинационални клиенти в света", казва Мартин ДеГето, главен оперативен директор на TeleTech. Компанията вече има сериозно присъствие чрез стабилна местна марка в Централна и Източна Европа.

"Софика Груп" е създадена през 2004 г. и е най-голямата българска компания в областта на

предоствяне на услуги за управление на клиенти. Неин основател и най-голям акционер в дружеството е Богдан Петров. Другите акционери са "Нео инвестмънтс" с мажоритарен собственик Павел Езекиев и "Рослин Партнърс България", както и няколко физически лица – изпълнителният директор Стефан Бумов и бившият зам.-министър на транспорта в правителството на НДСВ и ДПС Златолина Мукова.

За 2012 г. оборотът на "Софика груп" е над 16 млн. лв., а печалбата ѝ след облагане с данъци – 1.28 млн. лв. За изминалата година все още не е публикуван финнасовия отчет на дружеството като прогнозите са за оборот от около 20 млн. лв.

"Софика груп" е специализирана в организиране и управление на т. нар. центрове за изнесени услуги (BPO). В компанията работят 800 специалисти, които обслужват клиенти на повече от 15 езика. Дружеството има офиси в София, Пловдив и Скопие.

TeleTech e създадена през 1982 г. и е световен лидер в аналитично и технологично базирани

клиентски решения. Компанията предлага интегрирана платформа, която съчетава анализи, стратегии, процеси, системи за интеграция, технологии и операции за улесняване на клиентското обслужване на над 1000 глобални компании и техните потребители от автомобилната индустрия, секторите на телекомуникации и медии, финансови услуги, публична администрация, здравепазване, транспорт и търговия на дребно. За TeleTech работят над 41 000 служители, а оборотът ѝ за миналата година е над един милиард долара.

През последните години аутсорсинг индустрията у нас бележи ръст, като средно броят на служителите в сектора расте с между 15 и 20% годишно. Постепенно браншът се ориентира от чиста ИТ поддръжка и кол-центрове към по-висококвалифицирани изнесени услуги.

Миналата година американската Coca-Cola Enterprises откри в София център за финансови услуги, който обслужва Западна Европа. Американската застраховаетлна компания AIG също планира да открие център за споделени услуги в София, който да обслужва европейските пазари. С подобна насоченост е и дейността на компании, като американската Ingram Micro, която е в България от 2012 г.

Основните фактори България да стане предпочитано място за аутсорсинг индустрията са ниските разходи за започване на бизнес и за труд и доброто владеенето на чужди езици.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. BLM
    #2
  2. tim
    #1

    Кол центровете са пълен боклук. - т.н "услуга", която извършват, е примитивна - едни хорица по цяла нощ гледат в мониторите си и дават безсмислени отговори на глупави въпроси - никакви специалисти не се назначават - това са най-обикновени папагали А иначе - едни хора си продали кол центъра на други хора. Ми, добре.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.