
Противно на логиката Столична община избра в конкурса за външна реклама фирмите предложили най-нисък наем, от което в общинския бюджет ще влязат милиони левове по-малко през следващите 10 години. След повторно класиране на офертите с равни позиции – по четири печелят фирми, свързани с журналистката Диляна Грозданова и с рекламния и медиен бос Красимир Гергов. Две позиции са дадени на австрийско-българския консорциум “ЕПА Медия – Идея Комм” - нов играч на пазара на билбордове на общински терени. Това стана ясно по време на заседанието на комисията по бюджет и финанси в Столичния общински съвет (СОС) във вторник.
Политическите сили в СОС стигнаха до компромис – конкурсът за билбордовете с това подреждане се пуска, а този за малките рекламни съоръжения, които в момента се държат основно от Красимир Гергов, се анулира и се обявява нов.
позиция 1 – Прайм аутдор
позиция 2 – Булмедия
позиция 3 – Имидж
позиция 4 – Имидж
позиция 5 – Прайм аутдор
позиция 6 – Булмедия
позиция 7 – консорциум “ЕПА Медия – Идея Комм”
позиция 8 - “Пиеро 97”
позиция 9 - “К аут оф хоум”
позиция 10 – консорциум “ЕПА медия – Идея Комм”
Източник: Общински съветници
Тези предложения на съветниците предстои да бъдат одобрени на сесията на СОС в четвъртък.
Формално – без особени мнения
Решението на комисията за билбордовете този път е без особени мнения, каза Орлин Алексиев. При първото подреждане имаше две особени мнения – на общинския съветник от БСП Панайот Бончев и на началника на отдел “Реклама” в общината Евгений Радев. Това беше причината Фандъкова да не подпише резултатите от класирането и да върне документите за ново разглеждане.
“Формално като възложител г-жа Фандъкова има и моя подпис, но принципно не подкрепям подобни действия, които са в ущърб на Столична община и столичани”, каза Панайот Бончев пред Mediapool. Той обясни, че в доклад до столичния кмет е посочил, че не е съгласен с избора на най-ниските наемни цени по 8 от общо 10-те позиции за билбордовете. Така само от една позиция загубите на месец за общината ще са 53 000 лева, за година – 636 хил. лв., а за 10 години, колкото е срокът на договорите – над 6.3 млн. лв., посочи Бончев.
Реми между основните играчи на пазара
След първото класиране фирми, свързани с Красимир Гергов, са спечелили 5 позиции, тези на Диляна Грозданова са имали 3 и две е взел сравнително новият играч на пазара, който е отскоро – австрийско-българския консорциум “ЕПА Медия - Идея Комм”.
След връщането на документите от Фандъкова на комисията за повторно преразглеждане е направена промяна само по една от позициите – четвърта. Така фирмата, свързана с Красимир Гергов - “К аут оф хоум” е изместена от “Имидж” на Диляна Грозданова. По този начин двата основни играча взимат по еднакъв брой позиции – четири. За Красимир Гергов са позиции 1, 5, 8 и 9, а за Диляна Грозданова – 2, 3, 4 и 6. Останалите – 7 и 10 се печелят от австрийско-българския консорциум.
Сега на ход отново е столичният кмет Йорданка Фандъкова, която трябва да одобри решението на общинската комисия с класирането. Документите са при кмета за издаване на заповед, каза Орлин Алексиев.
Повече от година без оценка за малките реклами
И ако конкурсът за билбордовете е на път най-после да бъде приключен, то този за малките рекламни съоръжения ще бъде отменен. За повече от година комисията не успя да оцени технически кандидатите, които на практика са същите както и при билбордовете. Единственият, който не участва при билбордовете, но е подал за малките съоръжения е “Рекламна мрежа 5” на артиста Тончо Токмакчиев и сие. Така до отваряне на ценови оферти въобще не се стигна.
За отмяна на този конкурс настояваше и главният архитект на София Петър Диков. Неговият мотив беше, че след 2014 г. София ще кандидатства за градско възстановяване на центъра и обвързването с рекламни елементи може да провали реализацията на проекта.
БСП категорично искаха да бъдат отменени и двата конкурса с мотива, че са опорочени. Днес обаче изненадващо отстъпиха от позицията и се съгласиха – конкурсът за билбордовете да приключи, а за малките рекламни съоръжения да има нов.
В конкурса за външната реклама участваха 28 компании, които се бореха за малко над 1100 позиции, които ще държат под наем в следващите десет години. Петнадесет бяха кандидатите за десетте пакета за елементите до 12 кв. м (билбордове), а 13 - за тези до 4 кв. м – така нар. малки рекламни елементи. За участието в конкурса фирмите внесоха гаранции от 22 млн. лв. преди повече от година – през май 2011 г.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент