Противно на логиката Столична община избра в конкурса за външна реклама фирмите предложили най-нисък наем, от което в общинския бюджет ще влязат милиони левове по-малко през следващите 10 години. След повторно класиране на офертите с равни позиции – по четири печелят фирми, свързани с журналистката Диляна Грозданова и с рекламния и медиен бос Красимир Гергов. Две позиции са дадени на австрийско-българския консорциум “ЕПА Медия – Идея Комм” - нов играч на пазара на билбордове на общински терени. Това стана ясно по време на заседанието на комисията по бюджет и финанси в Столичния общински съвет (СОС) във вторник.
Политическите сили в СОС стигнаха до компромис – конкурсът за билбордовете с това подреждане се пуска, а този за малките рекламни съоръжения, които в момента се държат основно от Красимир Гергов, се анулира и се обявява нов.
позиция 1 – Прайм аутдор
позиция 2 – Булмедия
позиция 3 – Имидж
позиция 4 – Имидж
позиция 5 – Прайм аутдор
позиция 6 – Булмедия
позиция 7 – консорциум “ЕПА Медия – Идея Комм”
позиция 8 - “Пиеро 97”
позиция 9 - “К аут оф хоум”
позиция 10 – консорциум “ЕПА медия – Идея Комм”
Източник: Общински съветници
Тези предложения на съветниците предстои да бъдат одобрени на сесията на СОС в четвъртък.
Формално – без особени мнения
Решението на комисията за билбордовете този път е без особени мнения, каза Орлин Алексиев. При първото подреждане имаше две особени мнения – на общинския съветник от БСП Панайот Бончев и на началника на отдел “Реклама” в общината Евгений Радев. Това беше причината Фандъкова да не подпише резултатите от класирането и да върне документите за ново разглеждане.
“Формално като възложител г-жа Фандъкова има и моя подпис, но принципно не подкрепям подобни действия, които са в ущърб на Столична община и столичани”, каза Панайот Бончев пред Mediapool. Той обясни, че в доклад до столичния кмет е посочил, че не е съгласен с избора на най-ниските наемни цени по 8 от общо 10-те позиции за билбордовете. Така само от една позиция загубите на месец за общината ще са 53 000 лева, за година – 636 хил. лв., а за 10 години, колкото е срокът на договорите – над 6.3 млн. лв., посочи Бончев.
Реми между основните играчи на пазара
След първото класиране фирми, свързани с Красимир Гергов, са спечелили 5 позиции, тези на Диляна Грозданова са имали 3 и две е взел сравнително новият играч на пазара, който е отскоро – австрийско-българския консорциум “ЕПА Медия - Идея Комм”.
След връщането на документите от Фандъкова на комисията за повторно преразглеждане е направена промяна само по една от позициите – четвърта. Така фирмата, свързана с Красимир Гергов - “К аут оф хоум” е изместена от “Имидж” на Диляна Грозданова. По този начин двата основни играча взимат по еднакъв брой позиции – четири. За Красимир Гергов са позиции 1, 5, 8 и 9, а за Диляна Грозданова – 2, 3, 4 и 6. Останалите – 7 и 10 се печелят от австрийско-българския консорциум.
Сега на ход отново е столичният кмет Йорданка Фандъкова, която трябва да одобри решението на общинската комисия с класирането. Документите са при кмета за издаване на заповед, каза Орлин Алексиев.
Повече от година без оценка за малките реклами
И ако конкурсът за билбордовете е на път най-после да бъде приключен, то този за малките рекламни съоръжения ще бъде отменен. За повече от година комисията не успя да оцени технически кандидатите, които на практика са същите както и при билбордовете. Единственият, който не участва при билбордовете, но е подал за малките съоръжения е “Рекламна мрежа 5” на артиста Тончо Токмакчиев и сие. Така до отваряне на ценови оферти въобще не се стигна.
За отмяна на този конкурс настояваше и главният архитект на София Петър Диков. Неговият мотив беше, че след 2014 г. София ще кандидатства за градско възстановяване на центъра и обвързването с рекламни елементи може да провали реализацията на проекта.
БСП категорично искаха да бъдат отменени и двата конкурса с мотива, че са опорочени. Днес обаче изненадващо отстъпиха от позицията и се съгласиха – конкурсът за билбордовете да приключи, а за малките рекламни съоръжения да има нов.
В конкурса за външната реклама участваха 28 компании, които се бореха за малко над 1100 позиции, които ще държат под наем в следващите десет години. Петнадесет бяха кандидатите за десетте пакета за елементите до 12 кв. м (билбордове), а 13 - за тези до 4 кв. м – така нар. малки рекламни елементи. За участието в конкурса фирмите внесоха гаранции от 22 млн. лв. преди повече от година – през май 2011 г.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
19 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Очевидно е, че на БСП крайно не им харесват прозрачните конкурси, които провежда ГЕРБ, защото така не могат да вкарат в играта обръчите си от фирми.
Другарите комунисти Кадиев и Бойчев пак са останали недоволни, че процедурата е прозрачна и не са успели да вкарат своите фирмички в далаверата.
Конкурсът беше достатъчно прозрачен, за да нямаме съмнения, че всичко е подчинено единствено на интереса на СО и на чистата бизнес-логика.
Инфо за хейтърите за които както винаги не е необходимо да се запознаят с каквато и да е информация преди да изкажат мнение. Началната цена на пакетите в конкурса с вдигната с 60% от моментната. Билбордовете както хляба и киселото мляко имат потребители - рекламодателите. 60% предполагам някак си ще го преживеят по-леко отколкото ние ще преживеем 13% скок на тока. Тея които предложиха цени с 500% над моментната имат за цел да провалят конкурса, една справка в търговския регистър - лесно ще разберете …
с какъв бизнес се занимават ;) Хубаво е когато заемаме позиция, да сме сигурни, че е правилната. Занимавам се с този бизнес, на работно ниво и съм наясно как Ви подвеждат. Тези които обжалват конкурса нямат интерес той да се случи, защото ще им демонтират незаконните билбордове. Нима смятате, че в София има само 1100 рек. елемента, над 15 000 ;) Провеждане на конкурса означава регулиране на пазара, от което собствениците на незаконни нямат интерес, затова ще провалят конкурса, както правят с години :)
Така само от една позиция загубите на месец за общината ще са 53 000 лева, за година – 636 хил. лв., а за 10 години, колкото е срокът на договорите – над 6.3 млн. лв., посочи Бончев. После др.Фандъкова да не ми обяснява как няма пари за кучешки приюти и се налага да прерайонира София с цел повишаване на приходите от данък сгради и такса смет и да увеличи цените в синя зона. Значи, когато става въпрос за обикновен данъкоплатец - милост няма, а за рекламните агенции - най-ниската оферта, да не би случайно да обеднеят.
А какво стана с цените ца новите тролеи вчера?
Нисък наем, високи рушвети.
Гарван гарвану око не вади,а Пъпката трябва да папка!
В Българската действителност "Мутро-Олигархичен"е важен рушвета а не цената.От 1997 насам въведено като задължение от Костовите момчета до днешните Европейски Грабители
Споко,Боко е последоватален ,поне по отношение на Краси Гергов,който по PR-изцепките на премиера е негов враг:хем комунист ,хем офицер от ДС ! по тази причина Боко го наказва два пъти : 1.Нареди да му се построи с държавни пари ,частно летище в Балчик,за да обслужва голфигрищата на "врага" Красето Гергов . 2.На раидоточката на премиера в СОС ,др.Фъндъкова е наредено да го накаже с най-ниски цени за билбордовете му из столицата. За да не е сам в мъката си ,др.Фъндъкова и прилежащата и съветническа група на ГЕРБ,подлагат на същото наказание и другия "враг" на Боко-мултимилионера Любо Пъпката с неговата любима др.Грозданова .