Противно на логиката:

София дава билбордовете на предложилите най-нисък наем

След прекласиране Диляна Грозданова и Красимир Гергов взимат по 4 позиции

Снимка: БГНЕС

Противно на логиката Столична община избра в конкурса за външна реклама фирмите предложили най-нисък наем, от което в общинския бюджет ще влязат милиони левове по-малко през следващите 10 години. След повторно класиране на офертите с равни позиции – по четири печелят фирми, свързани с журналистката Диляна Грозданова и с рекламния и медиен бос Красимир Гергов. Две позиции са дадени на австрийско-българския консорциум “ЕПА Медия – Идея Комм” - нов играч на пазара на билбордове на общински терени. Това стана ясно по време на заседанието на комисията по бюджет и финанси в Столичния общински съвет (СОС) във вторник.

 

Политическите сили в СОС стигнаха до компромис – конкурсът за билбордовете с това подреждане се пуска, а този за малките рекламни съоръжения, които в момента се държат основно от Красимир Гергов, се анулира и се обявява нов.

Победителите за билбордовете

позиция 1 – Прайм аутдор

позиция 2 – Булмедия

позиция 3 – Имидж

позиция 4 – Имидж

позиция 5 – Прайм аутдор

позиция 6 – Булмедия

позиция 7 – консорциум “ЕПА Медия – Идея Комм”

позиция 8 - “Пиеро 97”

позиция 9 - “К аут оф хоум”

позиция 10 – консорциум “ЕПА медия – Идея Комм”

Източник: Общински съветници

БСП, която твърдо беше против опорочените конкурси, се съгласи при условие, че Красимир Гергов си махне малките незаконни обекти. От разгорещената дискусия между съветниците от ГЕРБ, водена от Орлин Алексиев, и БСП, начело с Жельо Бойчев и Георги Кадиев, не стана ясно как на практика това ще се случи. В крайна сметка се взе решение да се възложи на кмета Йорданка Фандъкова в срок от 15 дни да издаде заповед за премахване на малките незаконни рекламни съоръжения.

 

Тези предложения на съветниците предстои да бъдат одобрени на сесията на СОС в четвъртък.

 

Формално – без особени мнения

 

Решението на комисията за билбордовете този път е без особени мнения, каза Орлин Алексиев. При първото подреждане имаше две особени мнения – на общинския съветник от БСП Панайот Бончев и на началника на отдел “Реклама” в общината Евгений Радев. Това беше причината Фандъкова да не подпише резултатите от класирането и да върне документите за ново разглеждане.

 

“Формално като възложител г-жа Фандъкова има и моя подпис, но принципно не подкрепям подобни действия, които са в ущърб на Столична община и столичани”, каза Панайот Бончев пред Mediapool. Той обясни, че в доклад до столичния кмет е посочил, че не е съгласен с избора на най-ниските наемни цени по 8 от общо 10-те позиции за билбордовете. Така само от една позиция загубите на месец за общината ще са 53 000 лева, за година – 636 хил. лв., а за 10 години, колкото е срокът на договорите – над 6.3 млн. лв., посочи Бончев.

 

Реми между основните играчи на пазара

 

След първото класиране фирми, свързани с Красимир Гергов, са спечелили 5 позиции, тези на Диляна Грозданова са имали 3 и две е взел сравнително новият играч на пазара, който е отскоро – австрийско-българския консорциум “ЕПА Медия - Идея Комм”.

 

След връщането на документите от Фандъкова на комисията за повторно преразглеждане е направена промяна само по една от позициите – четвърта. Така фирмата, свързана с Красимир Гергов - “К аут оф хоум” е изместена от “Имидж” на Диляна Грозданова. По този начин двата основни играча взимат по еднакъв брой позиции – четири. За Красимир Гергов са позиции 1, 5, 8 и 9, а за Диляна Грозданова – 2, 3, 4 и 6. Останалите – 7 и 10 се печелят от австрийско-българския консорциум.

 

Сега на ход отново е столичният кмет Йорданка Фандъкова, която трябва да одобри решението на общинската комисия с класирането. Документите са при кмета за издаване на заповед, каза Орлин Алексиев.

 

Повече от година без оценка за малките реклами

 

И ако конкурсът за билбордовете е на път най-после да бъде приключен, то този за малките рекламни съоръжения ще бъде отменен. За повече от година комисията не успя да оцени технически кандидатите, които на практика са същите както и при билбордовете. Единственият, който не участва при билбордовете, но е подал за малките съоръжения е “Рекламна мрежа 5” на артиста Тончо Токмакчиев и сие. Така до отваряне на ценови оферти въобще не се стигна.

 

За отмяна на този конкурс настояваше и главният архитект на София Петър Диков. Неговият мотив беше, че след 2014 г. София ще кандидатства за градско възстановяване на центъра и обвързването с рекламни елементи може да провали реализацията на проекта.

 

БСП категорично искаха да бъдат отменени и двата конкурса с мотива, че са опорочени. Днес обаче изненадващо отстъпиха от позицията и се съгласиха – конкурсът за билбордовете да приключи, а за малките рекламни съоръжения да има нов.

 

В конкурса за външната реклама участваха 28 компании, които се бореха за малко над 1100 позиции, които ще държат под наем в следващите десет години. Петнадесет бяха кандидатите за десетте пакета за елементите до 12 кв. м (билбордове), а 13 - за тези до 4 кв. м – така нар. малки рекламни елементи. За участието в конкурса фирмите внесоха гаранции от 22 млн. лв. преди повече от година – през май 2011 г.

Споделяне
Още по темата
Още от България

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?