София дава рекордните 4 млн. лева за ремонт на 2 км улица

Всички големи в пътния бранш наддават за отсечката от бул.”Мария Лиуза”

София дава рекордните 4 млн. лева за ремонт на 2 км улица

София ще даде рекордните 4 милиона лева за ремонта на 2.3 км от бул.”Мария Луиза” от надлез “Надежда” до Лъвов мост. Това става ясно от регистъра на обществените поръчки. Това прави близо 2 млн. лв. за километър.

Цената е четири пъти по-висока от тази, която дава държавата за основен ремонт на второкласни и третокласни републикански пътища – средно по 500 хил. лв. на километър. За сравнение строежът на един километър магистрала струва в момента средно около 2.2 млн./евро. Цените са взети от търговете на агенция “Пътна инфраструктура” по оперативните програми.

Причината за рекордната цена е, че освен ремонт на улицата ще се направи и велоалея от 2300 метра. Предвиден е и ремонт на тротоарите с цветен унипаваж с дебелина 6 см. Ще се направи и озеленяване с трева и храсти.

Освен това бъдещият изпълнител трябва да работи, без да се спира движението по булеварда. За целта трябва да разработи проект за временна организация на движението по време на строителството. Планирано е ремонтът да продължи три месеца.

Неясно остава защо ремонтът не се направи досега, след като и в момента част от участъкът е затворен за движение.

Високата цена привлече най-големите пътни компании. Общо седем фирми се включиха в апетитната надпревара. Това са “ГБС Инфраструктурно строителство” на Симеон Пешов, “ПСТ Холдинг” на Васил Божков, “Трейс груп холд” на Николай Михайлов, “Пътища и съоръжения” на Цоло Вутов, “Джи Пи груп”, зад която стои бащата на Валентин Златев, “СК 13 – Пътстрой” на Николай Таков. Единственият чужд участник, осмелил се да наруши българската хегемония, е австрийската “Щрабаг”.

Най-ниската цена е основният критерий за избор на изпълнителят.

Средствата за скъпия ремонт идват от общинската фирма “Метрополитен”, която е възложител на ремонта и в този участък се изгражда вторият лъч от столичното метро.

Пътното строителство в София бие всички рекорди. Най-скъпият пътен строеж в държавата е околовръстното на столицата. Първите четири километра от трасето струваха на държавата по над 20 млн. лв./км, а сегашните, които се строят, вече гонят 25 млн. лв./км.

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?