Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София ще "арестува" коне, готви тотална забрана за каруците

До 55 млн. лв. се очаква да набъбнат загубите на градския транспорт за годината

4 коментара
София ще "арестува" коне, готви тотална забрана за каруците

Управляващото мнозинство в градския парламент на София готви тотална забрана за придвижване на каруци в столицата от юни 2022 година. Любопитното е, че наред със задържането на каруци, временно ще се задържат и конете, за които ще се грижи общинската фирма "Екоравновесие", която доста спорно се справяше през годините с бездомните кучета. В същото време се очаква и ръст на загубата на столичния градски транспорт, като вече обявеният "минус" от 40 млн. лв. се очаква да достигне до 55 млн. лв. до края на годината.

Билетите за градския транспорт няма да поскъпват. Не се планува и ново разреждане на колите по линиите. Вместо това ГЕРБ не се отказва от разрастването на синята зона, което периодично лансира цяло лято и финално ще го предложи за гласуване в СОС този четвъртък.

"Арестуваните" коне ще се поверяват на "Екоравновесие"

След забраната ще се задържат каруците-нарушители, но и конете на стопаните им. За тях временно ще отговаря общинската фирма "Екоравновесие", съобщи общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера.

Контролът за караците ще се осъществява от Столичния инспекторат, дирекция "Аварийна помощ и превенция" и общинска полиция.

"Животното ще може да бъде върнато, тогава когато се покрият разходи по обслужването му", посочи Контрера.

Предвиден е район, където да пребивават конете. Той ще е в района на кв. Требич, а за изграждане на необходимата инфраструктура ще са необходими 200 000 лева. Според Контрера така ще се предотврати практиката животни да бъдат връзвани пред полицейски управления и да няма кой да се грижи за тях.

Загубите за градския транспорт - между 50 и 55 млн. лв.

За цялата 2021 година загубата на столичния градски транспорт се очаква да варира между 50 и 55 млн. лв., стана още ясно на брифинга. "Минусът" е 44 млн. лв. през този септември, сравнен със септември 2020 година. През септември "Метрополитен" плаща 1 млн. лв. повече за електроенергия спрямо същия месец на 2020 година", добави Контрера.

От думите му стана ясно, че много скоро София отново ще поиска помощ за транспорта си от държавата. Столичният кмет Йорданка Фандъкова вече поиска в началото на месеца такава помощ на срещи в министерство на транспорта. В актуализацията на държавния бюджет бяха предвидени 40 млн. лв., но за всички автобусни превози в страната, без да са насочени за електротранспорта и метрото.

Независимо от финансовите затруднения общинските съветници плануват до 2025 година всички автобуси на градския транспорт в София да са със стандарт Евро 6.

"Ще вървим в посока да намаляваме старите дизелови автобуси, които се оказват проблем по отношение на чистота на въздуха", каза Контрера.

Планува се Столичният електротранспорт да закупи нови 12 електробуса, а също и да се създаде довозваща линия между Дружба 1 и Дружба 2.

Синята зона поглъща част от зелената

За пореден път ГЕРБ в четвъртък представи визията си разрастване на синята зона в столицата. От 1 декември синята зона ще набъбне и ще обхване сегашните пространства със зелено зона между бул. "Евлоги Георгиев", бул. "Васил Левски", ул. "Гурко" и ул. "Граф Игнатиев".

Зелената зона също ще расте в кв. "Зона Б-19" в район "Възраждане". Готви се зачеркване и на служебния абонамент за администрацията. Занапред ще се допуска 5 платени паркоместа за всеки административен адрес.

От думите на общинскийя съветник от ГЕРБ Зафир Зарков стана ясно, че ще има облекчен режим за платен служебен абонамент пред хотелите и заведенията. За тях ще има удължено работно време до 23 ч. вечер, вместо до 19.30 ч. Служебният абонамент за тези обекти ще важи и през уикенда, до пет паркоместа за адрес, като цената му ще е по-ниска спрямо делничните дни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. someone
    #4

    К0мпирица не построи нови паркинги, нито на входовете на града, нито вътре в него, за сметка на това редовно щави пари от това, че разчертала улиците за паркиране, с което не облекчава улиците с абсолютно нищо! АДският транспорт виси в задръствания, много хитро и от него ще щави повече с билет за време... К0мпирица щави все повече пари от зони, но не строи нови тротоари, паркира се дори на тротоара в Зона б19, която за протокола и сега е зона! Глупавите ѝ служители от ЦГМ не правят нищо с колите

  2. т€еритория на Мики Маус
    #3

    Дерем кожи заради екологията, а забраняваме най-екологичния и финансово достъпен транспорт! Крайно недемократично! Това намирисва на пълзяща тирания! Финансова сегрегация на бедните и расова сегрегация за малцинствата!

  3. Becko
    #2

    Ппоблемът с каруците е много сериозен - висок риск за пътно-транспортни произшествия, забавяне на трафика, замърсяване на улиците! Освен за "арестуване" на конете, при рецидив би следвало да се помисли и за конфискуване...

  4. .text
    #1

    Арестуваните коне се отвеждат с поставени на ръцете белезници, заключени зад гърба! :)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.