Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София губи милиони от неизгодни договори за реклама в транспорта

10 коментара
София губи милиони от неизгодни договори за реклама в транспорта

Две фирми са превзели рекламата в столичния автотранспорт, а цените, на които те откупуват правата за облепването на превозните средства, рязко контрастират с пазарните. Това стана ясно по време на сесията на Столичния общински съвет (СОС) в сряда.

В отговор на общинския съветник от СДС Борислав Бориславов, зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов бе подготвил данни за рекламните приходи на столичния авто и електротранспорт през последните шест години. От справката за ценовите тарифи, определени от управата на Столичната компания за градски транспорт (СКГТ), става ясно, че фирма или гражданин могат да си облепят автобус в София за 2070 евро за шест месеца и 4025 евро за една година. Същата е цената и за тролейбусите. Малко “по-скъпо“ струва да си облепиш съчленен трамвай – 3680 евро за половин година и 6900 евро за една.

Сравнението на тези цени дори с общинските тарифи за реклама върху билбордове, показва неадекватното пазарно поведение на СКГТ. Билборд с площ от 12 кв. метра излиза на рекламодателя 3240 лева (1620 евро) за половин година и съответно 6480 лева (3240 евро) за година. Това е с около 800 евро по-малко от цената, на която фирмите могат да си налепят автобус.

На някои общинари дори тези цени им се видяха евтини. СКГТ е сключил тригодишни договори при пряко договаряне с две рекламни агенции, на които са отдадени площите върху автобусите и правото да се поставят монитори в превозните средства.

Проверка на Mediapool показа, че фирмите, които предлагат реклама в столичния градски транспорт, са “Буспак” и “Бус медия”. Двете агенции от своя страна препродават правата на желаещите да рекламират в транспорта. Техните цени шокиращо се различават от цените, на които СКГТ е отдал тези права.

“Буспак” предлага оферти за облепване само на задната част на автобуси в София. Цената за месец е 321 евро, което означава, че само от задната част на превозното средство фирмата печели за година толкова, колкото СКГТ за целия.

Разминаването в цените за монитор е още по-фрапиращо. Оферти за излъчване на клипове се предлагат от фирма “Бус медия”. Цената, за да се пуска клип в продължение на седмица, струва 2 400 лева. Клип до една минута струва 4 800 лева, а за 1 минута и половина цената скача до 7 200 лева. Клипът се излъчва по три пъти за един час в автобуси по 15 линии от градския транспорт.

Цялата печалба на градския транспорт от рекламата е 1.9 милиона лева. Изчисленията показват, че “Бус медия” би могла да вземе тази сума от рекламодателите,  ако излъчи 398 клипа от по една минута в продължение на седмица.

В цялата история се появи и политическа връзка. Проверка в правния регистър “Апис” показва, че сред управителите на фирмата е Теодор Стойчев Михайлов, който е сред основателите на Политическа партия “Гергьовден”.

Тази партия е “абонирана” за ръководния пост в общинската комисия по транспорт. В началото на мандата на този СОС неин шеф бе Станимир Зашев, а след вътрешнопартиен скандал на негово място дойде Радослав Тошев.

По думите на шефа на “Столичен електротранспорт” Йордан Василев, цитиран от БТА рекламни площи в тролеи и трамваи са купувани от 15 рекламни агенции, като три от тях държат над 50 процента от закупените пространства. Той обаче не говори за конкретни имена на фирма, а ръководеното от него дружество дори не е предоставило договорите за реклама на съветника Борислав Бориславов.

Столичният градски транспорт страда в последните години от постоянна липса на средства. Освен собствените си приходи, които са около 110 милиона лева, към него се пренасочват още 60 милиона лева от общината и 20 милиона лева от държавата. Тези пари се дават за преференциални карти за градски транспорт.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. куку
    #13

    хъм.... и тук ли има дългата ръка на комунистите?или синята паплач си лъсва най после....къде е разгромяващия патос на журналистите, любопитно ми е?

  2. Rrrr
    #12

    Имаме 1 неособено креативен рекламаджия, тип "корупционер", който дори не си е направил труда да измисли някакви по-различаващи се имена на фирмите, през които се източват сумите.

  3. анонимен
    #11

    Абе ти май верно си куку. Като искаш да даваш мнение по форумите - пиши малко по-разбрано. Що за безсмислици си написал.

  4. informed
    #9

    Синята паплач и черевената смрад са едно и също, което 17 год. управлява Б-я от името и за сметка на олигархията

  5. от прокуратурата
    #8

    Кой ще разследва?

  6. ВИКТОР
    #7

    Това правителство на БСП извършва национално предателство не само към България,но и към ЕС,като с поведението си доказва,че е "троянският кон" на Путин в ЕС! Докато ЕС търси алтернативни источници на газ и петрол за да не бъде енергийно зависима от Русия,то правителството на БСП зад "гърба"на ЕС сключва договори с Путин за доставки на руски газ и петрол към Европа,като с това да я направи повече зависима от Русия.На това се казва измяна на съюзниците на България!

  7. nik
    #6

    Malko pojasnenie za tozi kojto se prawi na uj kukun no w su6tnost si e pulen kreten - 6ef na komisijata po transporta e edin sopol - radoslav to6ev, kojto e sin4e na "naj-welikija jurnalist" u nas - 4engesarja to6o to6ev-Bor. Mislja, 4e towa e dostatu4no pokazatelno!

  8. карина
    #5

    за какви национални интереси говорите. Основно занимание - износ на революции, т.е. на простотиите си по света или последната им теория от зрелия социализъм- за конвергенцията, дето като се сближим с империализма ще го победим. Знайте и помнете миналото.

  9. Милев
    #4

    Е и??? Някой измисли елегантен начин за алтернатива на скучния билборд пиза и го продава много по-евтино и веднага залаяха всички......... особено имащите интерес. Иначе СКГТ си получава и то добри пари от това!

  10. Росен
    #2

    Получават едно голямо НИЩО делба яко. Приходите им от цялостна реклама и стикери надвишава многократно. Гърбове само да неможе да види човек идва или неидва друг автобус УУУУ грозно.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.