Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София може да пусне безплатен транспорт в дните с повишено замърсяване на въздуха

Възможно е въвеждането на винетки за преминаване през центъра, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова

7 коментара
София може да пусне безплатен транспорт в дните с повишено замърсяване на въздуха

Столична община обмисля да пусне безплатен градски транспорт в дните, когато замърсяването на въздуха е повишено. Това съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова пред бТВ.

Най-големият проблем за качеството на въздуха през зимните месеци е отоплението на твърдо гориво. Затова и най-високите нива на прахови частици са замерени в дните след Нова година, когато нямаше сериозен трафик в столицата, посочи Фандъкова.

Във вторник беше измерено запрашаване до 9 пъти над нормата в кварталите "Павлово", "Надежда" и "Красно село".

Попитана дали е възможно да се въведат винетки за преминаване през центъра на столицата като мярка за намаляване на трафика и оттам на замърсяването на въздуха, Фандъкова отговори: "Всичко е възможно".

Според експерта по околна среда Боян Рашев проблемът с използването н твърдо гориво от домакинствата за отопление е пряко свързан с бедността. "Хората се отопляват на дърва и въглища там, където нямат как да се отопляват с нещо друго. Караме страшно стари коли, страшно много дизелови коли", коментира Рашев пред бТВ. Според него може при епизоди на голямо замърсяване градският транспорт да е безплатен, а синя и зелена зона да поскъпват 2-3 пъти.

Обмислян е бил и вариант за поставяне на филтри на комините, но той не е бил достатъчно ефективен, заяви още Фандъкова.  Тя посочи, че училищата и детските градини, които са на нафта или въглища постепенно минават на газ, където е възможно, или се инсталират ВЕИ инсталации.

Друга възможна мярка е разширяване на зелените зони за платено паркиране при желание от страна на хората с цел намаляване на автомобилите, посочи Фандъкова.

Обновяването на градският транспорт

През последните години в ход е обновяването на градския транспорт в София с цел намаляване на вредните емисии, каза Фандъкова.

В програмата на автотранспорта е залегнало купуване на електробуси като този, който пилотно тръгва по линия 84. Освен това започва процедура по закупуване на 120 автобуса, които ще се движат на природен газ.

За две години средната възраст на автобусите е паднала от 19 на 12 г., а след още няколко години ще говорим за средно 6 до 7-годишни автомобили, което е добро равнище за Европа, отбеляза Фандъкова.

На 90% са подменени тролеите и започва процедура за закупуване на още 13 нови трамвая, както и за придобиване на използвани такива от Базел, допълни столичният кмет.

На бул. "Мария Луиза" вече е внедрена система за даване на предимство на градския транспорт и през годината предстои да бъде въведена и по други столични булеварди и улици, посочи Фандъкова.

Ремонтите на улиците през 2017 г.

Няколко мащабните ремонти е заложила в капиталовата си програма за тази година Столична община.

На бул. "Дондуков" ще бъде направен основен ремонт. Ще има ново по-безшумно трамвайно трасе и нови тротоари. Възможно е и настилката вече да не е само паваж, каза Фандъкова.

Сериозни промени предстоят и по ул."Граф Игнатиев", където трябва да се подмени ВиК инфраструктурата, останала от построяването на улицата в началото на миналия век.

Трасето на трамвайна линия номер 5 ще бъде цялостно реконструирано и линията вече ще бъде скоростна.

Кръстовището на две нива на бул."България" и "Гешов" остава за неопределеното бъдеще, стана ясно от думите на Фандъкова. "Кръстовището няма да може да се направи през следващите 2-3 години. Надявам се, че някога ще може да се направи. Изискваше се повече от година да се блокира изцяло движението по бул. "България", посочи тя.

В резултат релсовият път в района на кръстовището, останал неремонтиран преди години заради очаквания старт на проекта, сега най-накрая ще бъде приведен в нормален вид.

Ще се работи в района на бул."Рожен" и Северната скоростна тангента, а бул."Петър Дертлиев" ще бъде свързан с магистрала "Люлин".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #7

    Най-големият проблем се заобикаля, а той е, че НЕ СЕ МИЯТ УЛИЦИТЕ и това води до голямо запрашаване на въздуха. Трябва да се отделят пари не за винетки и безплатен транспорт, а за редовно месечно измиване на улиците на града. Реално това се прави веднъж годишно и преди избори, което е крайно недостатъчно.

  2. EK дaдe над година на Столична Община да вземе мерки срещу запрашаването и замърсяването! Беше обещано улиците да с емият през 2016 г по 1 път в месеца, но това не се случи, улиците се миеха по 1 път в годината, както и преди! По време на тъй мразения соц, илиците се миеха ПОНЕ веднъж в месеца! Но парите за чистота на София се насочват към частни концесионери, Вълци, и други приятели на Боко! Услугата се оскъпява поне 5 пъти, спямо база Кюстендил и Благоевград! Затова пари за миене нЕма! Гласувайте пак за същите!

  3. Entdecken
    #5

    В Румъния билетите са по 50 стотинки, а тук нашата мутра ни дере с 1,60, а после плаче за мръсния въздух в София и то след такова разширение на метрото. Освен това данъкът за джшповете беше запазен на ниско ниво, тъй като всичките шефове в Общината са с джшпови. Те просто ни убиват! Оставка !

  4. [email protected]
    #4
  5. Десен бесен
    #3

    По-добре да не беше вдигала цената на билетчето с 60% и да не беше правила пътуването с кола по-евтино тетко!

  6. αлферац
    #2

    Йорданке, ти вчера ли стана кмет? Има ли досега нещо, което си решила по собствена инициатива, преди да стане скандал, да умре някой или да се запали нещо?

  7. Как безплатно?Ще възпитава мързел и използвачество у матРяла!Трябва всичко да е платено!От родилните домове, собственост на корумпирани депутати,до крематориумите, собственост на Пеевски!Живееш за да ПЛАЩАШ-Девиз,тема и идея на демокрацията и капитализма!Плащаш на концесионер за вода!Плащаш за стотици малки такси,отменени в Румъния !Навместо разглезващ безплатен транспорт, трябва НОВ ДАНЪК!Данък"ВЪЗДУХ"!Да се събира от КОНЦЕСИОНЕР-офшорка!И чужд инвеститор!Дишаш=значи замърсяваш!И затопляш!Значи-ПЛАЩАШ!Не дишаш(не караш кола),тогава може и да не плащаш!Звучи дЕсно, нали?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.