Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София отново пуска раздрънкани автобуси по 15 линии

Столичните съветници отказаха да удължат договора за обществен превоз с "Карат-С"

0 коментара
София отново пуска раздрънкани автобуси по 15 линии

Раздрънкани 30-годишни автобуси отново поемат обслужването на 15 линии от градския транспорт, след като Столичният общински съвет (СОС) не прие удължаването на договорите за обществен превоз на пътници по 15 автобусни линии с частната фирма "Карат-С" с още две години.

Нито една от политическите сили в градския парламент не подкрепи на заседанието в четвъртък предложение на ГЕРБ да се удължи срокът на договора с "Карат-С", който поетапно изтича до 2018 г. За две автолинии – 3 и 6, пътуващи от кв. "Гео Милев" съответно до Долни Пасарел и Герман, контрактът вече е изтекъл, а през юни идва краят на частното обслужване по още две линии.

Тъй като се провали обществена поръчка на Столичната община за доставката на 30 нови автобуса, а обявяването на нова ще се проточи извън приключвания договор, представителите на ГЕРБ искаха с две години да се удължат ангажиментите на "Карат-С" за превозите на пътници по линиите 3, 6, 5, 7, 8, 10, 14, 1, 4, 69, 70, 114, 306, 123 и 204.

БСП обаче видяха в това опит на ГЕРБ да продължат схемата с източването на Центъра за градска мобилност, защото частният превозвач вози пътниците на по-високи цени от общинският и гласуваха против. Според БСП удължаването на срока с "Карат С" е незаконно.
Дори представителите на коалиционния партньор на ГЕРБ в правителството – "Обединени патриоти", не подкрепиха предложението. Възможно е те си връщат заради оттеглянето на техния законопроект за опазване на земеделските земи, с който се удължаваше срока за строежи по морето с още 3 години.

Така от присъстващите 45 общински съветници 28-те гласа на ГЕРБ се оказаха недостатъчни за удължаване на договора с един от спонсорите на партията преди години - бизнесмена Миролюб Столарски, собственик на "Карат-С".

Преди гласуването столичният кмет Йорданка Фандъкова каза, че по принцип е категорично "за" прекратяването на старите договори, но изрази опасения, че ако това стане "Столичен автотранспорт" трябва са пусне много стари автобуси. Съгласих се договорите да бъдат удължени, защото постигнахме споразумение частният оператор да вози на цена по-ниска от тази на "Столичния автотранспорт", каза Фандъкова, без да уточни на каква.

Тя съобщи, че ще бъде пусната нова обществена поръчка, така че да се осигурят нови автобуси, които да обслужват тези линии. Прекратих предишната обществена поръчка, защото остана само една фирма и не исках да има никакви съмнения, че поръчката е нагласена. Новата поръчка ще бъде обявена за газови автобуси. Обявява се и друга поръчка за още 120 нови автобуса от "Столичен автотранспорт", каза още Фандъкова.

В провалената поръчка за купуването на 30 автобуси оферти са подали шест компании. Комисията по избор обаче отстранява петима от тях, защото не отговарят на изискванията. Така единствен кандидат остава китайската компания "Джънджоу юйтун бус", показва регистърът за обществените поръчки.

При отказа за удължаване на договора с "Карат-С" обслужваните досега от него линии ще се поемат от общинското дружество "Столичен автотранспорт", но с автобуси на средна възраст около 30 години, което ще влоши драстично качеството на транспортната услуга, коментира след гласуването зам.-кметът Крусев.

Той уточни, че предстоят консултации с юристи и със "Столичен автотранспорт", за да се прецени как да се действа.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.