Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София печели десетки хиляди от невърнато ресто от билети

0 коментара
София печели десетки хиляди от невърнато ресто от билети

Над 71 500 лева приходи от невърнато ресто от автоматите за билети в тролеите и трамваите има общинското дружество "Столичен електротранспорт" за периода от 2015 до 2018 г. Данните са предоставени ок фирмата на "Капитал".

Само в тролеите и трамваите, които се експлоатират от "Столичен електротранспорт" има автомати за купуване на билети. Те обаче работят само с точни суми. Ако хората нямат на монети 1.60 лева, колкото струва един билет, и пуснат по-голяма сума, машините задържат разликата.

За 2015 г. невърнатото ресто е в размер на 4005.30 лв. (0.099% от приходите), за 2016 г., когато цената на билета беше повишена на 1.60 лв., вече е 16 523.70 (1.3% от приходите от билети за същата година), за 2017 г. е 24 410.65 лв. (1.3% от приходите), 2018 г. - 26 601.90 лв. (1.56%).

В отговора на изпълнителния директор на дружеството Евгени Ганчев се казва, че "посочените суми са много малък процент в сравнение със сумите от продажба на билети и същите надлежно се заприходяват в дружеството като извънреден приход и се използват за поддръжка на системата за таксуване".

Автоматите за билети бяха инсталирани през 2008 г. като първа стъпка от въвеждането на тикет система в градския транспорт на София. Заедно с тях бяха поставени и валидатори за електронни карти. Реално обаче системата не работи пълноценно. Освен това остана само в електротранспорта - т.е. само в тролеите и трамваите.

Системата е на чешката фирма Mikroelektronika. На всеки две години "Столичен електротранспорт" подписва договор за поддръжката ѝ с българския партньор на фирмата - дружеството "Енергон". Последният контракт отново със срок от 2 години е сключен наскоро и е на стойност 253 000 лева. Предходните два договора са били за 211 000 лева (2017 г.) и 204 000 лева (2015 г.).

Отделно такива договори сключва и Центърът за градска мобилност. Те са за поддържане и на системата, през която се отчитат и издават и електронните карти.

В момента се работи по създаването на система за електронно таксуване във всички превозни средства на градския транспорт. Тя трябва да е готова до края на следващата година. Тогава освен перфораторите, и автоматите за билети и валидаторите в електротранспорта би трябвало да бъдат премахнати. Те трябва да бъдат заменени с нови устройства, които да позволяват и плащане не само в брой, но и с карта. Заложено е билети да се купуват и онлайн. За тикет системата се говори от повече от десетилетие. След въвеждането ѝ трябва да се промени и начинът на таксуване и вече да се плаща за изминато разстояние или за време на пътуване. Поне година обаче таксуването ще е по сега действащите правила: едно превозно средство - един билет дори и да е за само една спирка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.