Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София прави нов булевард успоредно на “Никола Вапцаров”

Екоорганизации против заради изсичане на около 250 дървета

36 коментара
София прави нов булевард успоредно на “Никола Вапцаров”

Столичната община ще прави нов булевард успоредно на бул.”Никола Вапцаров”. Трасето от 2 км тръгва малко след кръстовището при телевизионната кула, минава покрай бившия увеселителен парк “София ленд”, излиза на старата жп линия и покрай болница “Токуда” стига до бул.”Черни връх”, обясни главният архитект на столицата Петър Диков пред Mediapool.

Това е вторият етап от кръстовището на две нива при телевизионната кула. То се прави от “ГБС-Инфраструктурно строителство”. Целият проект е на стойност 60 млн. лв., но заради новото решение – “елегантно намаляване на дължината на естакада от 2000 на 250 метра", договорът трябва да поевтинее, каза арх. Диков.

 

Изграждането на булеварда трябва да стане през следващата година. Той ще бъде с по две ленти за движение във всяка посока. Широк е 20 метра и част от него минава през местността “Погребите”, която е продължение на Борисовата градина. На времето "Погребите" е била създадена като буферна зелена зона на столицата, за да поема отровните газове на автомобилите.

 

Проектът трябваше да бъде разгледан на сесията на Столичния общински съвет в четвъртък, но се отложи, защото не е минал през екологичната и транспортната комисия.

 

Срещу изграждането на новия булевард обаче се обявиха три неправителствени организации - “Грийнпийс”, “За земята” и “Велоеволюция”, които протестират в момента пред общината. Мотивът им е, че заради строежа на пътя ще бъдат изсечени 250 дървета за направата му.

 

Изсичат се само 168 дървета, като на мястото на всяко изсечено ще бъдат засадени три нови, контрира обаче Орлин Иванов, председател на архитектурната комисия в Столичния общински съвет, която е водеща за взимането на решението.

 

“Световната практика доказва, че строежът и разширението на пътищата не осъществява целта да се облекчи трафикът и задръстванията, а напротив – насърчава се автомобилния транспорт”, коментира Деница Петрова от “Грийнпийс” пред Mediapool. Според нея не е доказана нуждата от този път. Няма изследвания, нито пък екологична оценка – тогава защо ще се харчат общински средства за мерки с недоказана ефективност, които само ще влошат качеството на живот на гражданите, допълни Петрова.

 

Според арх. Диков и общински съветници от различни политически сили това е важен транспортно-комуникационен възел, чието изграждане е планирано още в края на 1990-те години. С него ще се поеме част от натовареното движение по бул.”Черни връх” и връзката му с южните квартали на София. Продължението на този булеварда е свързано с изграждането на продължението на бул.”Тодор Каблешков” и отваряне на западното направление на столицата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

36 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #36

    Преди година витаеше идеята ЖП линията да стане велоалея от зала Армеец до Хладиника, ама тогава няма място за екоизнудване.

  2. Анонимен
    #35

    Елегантно ще намалее цената от 60млн. на 50млн. и вместо 2000м ще получим 250м естакада.Ето така се краде елегантно.За сефте приложиха този номер при спортната зала.Много им е харесало!

  3. Анонимен
    #34

    Моля, прочетете писаното от № 2 и от № 9 за Софиянски, за да ви стане ясно, защо се прави всичко това. А нали Софиянски бил най- сполучливия столичен кмет ? Сега той не си знае парите и като видя, че няма да го огрее повече във властта, днес той си яде заграбените пари.

  4. Анонимен
    #33

    Новият мол в кв. Хладилника е на подставена фирма на грузинци. Реалният собственик е ТИМ. Като се има предвид сребролюбието в ДАГ на СО, става ясно кой има полза и защо се прави новия булевард!

  5. Анонимен
    #32

    Девиз на ГЕРБ: Всеки МОЛ с метростанция, всеки втори - с булевард!

  6. Анонимен
    #31

    И какво се оказва, ако човек чете мненията в този форум - че ГЕРБ строи магистрали, за да лапа и храни приближени фирми, а метрото се гъне и вие според интереса на моловете, така ли? Затова ли са гласували за гербавите хората?

  7. Анонимен
    #30

    Добре ще бъде да се премести направление ''Архитектура и градоустройство'' от Столична община към съюза на собствениците на молове, за да се знае поне на кой реално служи:) След като метрото при Младост 4 направи миналата седмица рязка чупка в кръста и вместо към района с много хора, отпраши да обслужва Икеа и нови мол на Околовръстното, днес един парк пък бил излишен, защото на мола при Хладилника му трябвали били клиенти:) ГЕРБ=алчни и безсрамни калинки, пък били те и с тапия за архитект:)))

  8. Анонимен
    #29

    Глупости пише 27. Е като бате пусна метро до билдингите на Цариградско да не цъфнаха? Нито един не работи още и си стои единия затворен от години вече... Инак беше по- разумно първо да върже Бизнес парка.

  9. Анонимен
    #28

    Докога моловете ще определят накъде да завие метрото или кой път да бъде изграден за рекорно кратък срок! След като преди три години политикът от Банкя направи поредната клоунада с първа копка на бул Копенхаген, работата по изграждането на този най-важен за два района - Младост и Искър, булевард беше преустановена, заради пазарлъци с автокъщите. Не знам дали са платили на някой от общината, каквито слухове се ширеха, но е факт, че бул. Копенхаген и днес е само мираж. За сметка на това сме готови за няколко месеца само да затрием 1/3 парк, за да докараме клиенти на мола при Хладилника. Що за идиоти са тези!

  10. Анонимен
    #27

    Прокарването на всяка нова комуникация повишава достъпността до различната собственост около нея, а от там и цените им. Проверете кои са собствениците на терените около новия булевард и ще ви стане ясно КОЙ е платил за да се прокара! Просто като боб! А тези врели, некипели за олекотяване на трафика на арх. Диков за за неразбиращите балъци, защото те важат за всяка нова комуникация. Истинското доказване на необходимостта става с предварително проучване и статистика, което в София естествено НИКОГА не се прави, познайте ЗАЩО? арх. Емил Коцев

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.