София прави нов булевард успоредно на “Никола Вапцаров”

Екоорганизации против заради изсичане на около 250 дървета

София прави нов булевард успоредно на “Никола Вапцаров”

Столичната община ще прави нов булевард успоредно на бул.”Никола Вапцаров”. Трасето от 2 км тръгва малко след кръстовището при телевизионната кула, минава покрай бившия увеселителен парк “София ленд”, излиза на старата жп линия и покрай болница “Токуда” стига до бул.”Черни връх”, обясни главният архитект на столицата Петър Диков пред Mediapool.

Това е вторият етап от кръстовището на две нива при телевизионната кула. То се прави от “ГБС-Инфраструктурно строителство”. Целият проект е на стойност 60 млн. лв., но заради новото решение – “елегантно намаляване на дължината на естакада от 2000 на 250 метра", договорът трябва да поевтинее, каза арх. Диков.

 

Изграждането на булеварда трябва да стане през следващата година. Той ще бъде с по две ленти за движение във всяка посока. Широк е 20 метра и част от него минава през местността “Погребите”, която е продължение на Борисовата градина. На времето "Погребите" е била създадена като буферна зелена зона на столицата, за да поема отровните газове на автомобилите.

 

Проектът трябваше да бъде разгледан на сесията на Столичния общински съвет в четвъртък, но се отложи, защото не е минал през екологичната и транспортната комисия.

 

Срещу изграждането на новия булевард обаче се обявиха три неправителствени организации - “Грийнпийс”, “За земята” и “Велоеволюция”, които протестират в момента пред общината. Мотивът им е, че заради строежа на пътя ще бъдат изсечени 250 дървета за направата му.

 

Изсичат се само 168 дървета, като на мястото на всяко изсечено ще бъдат засадени три нови, контрира обаче Орлин Иванов, председател на архитектурната комисия в Столичния общински съвет, която е водеща за взимането на решението.

 

“Световната практика доказва, че строежът и разширението на пътищата не осъществява целта да се облекчи трафикът и задръстванията, а напротив – насърчава се автомобилния транспорт”, коментира Деница Петрова от “Грийнпийс” пред Mediapool. Според нея не е доказана нуждата от този път. Няма изследвания, нито пък екологична оценка – тогава защо ще се харчат общински средства за мерки с недоказана ефективност, които само ще влошат качеството на живот на гражданите, допълни Петрова.

 

Според арх. Диков и общински съветници от различни политически сили това е важен транспортно-комуникационен възел, чието изграждане е планирано още в края на 1990-те години. С него ще се поеме част от натовареното движение по бул.”Черни връх” и връзката му с южните квартали на София. Продължението на този булеварда е свързано с изграждането на продължението на бул.”Тодор Каблешков” и отваряне на западното направление на столицата.

Споделяне
Още от България

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?