Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София проучва въвеждането на такса "задръстване"

11 коментара
Сн. БГНЕС, архив

Столичната община иска да възложи правен анализ за възможностите за въвеждане на такса за задръстване. Местната власт е обявила обществена поръчка за целта. За участие в нея са поканени три адвокатски дружества - "Попов, Арнаудов и партньори", "Велчев и Ко" и "Манев и Славов".

Срещу максимум 70 000 лв. избраният изпълнител трябва да пручи възможностите за въвеждане на такса "задръстване", както и какви промени в законодателдството са нужни, за да се случи.

От обявлението за обществената поръка става ясно, че към момента възможните варианти за плащането са то да важи при влизането с кола в определена зона, или пък при преминаването през определени булеварди и улици. Освен това ще се разглеждат възможностите да се въведе за всички коли или за определени превозни средства според замръсяването на въздуха. А целта на упражнението е евентуална нова мярка срещу мръсния въздух в столицата.

"В предмета на настоящата обществена поръчка са включени дейности, свързани с изготвяне на правен анализ относно възможностите за въвеждане и функциониране на зона за таксуване на задръстванията в София и предложения за промени в действащата нормативна уредба, подкрепени от извършено проучване и анализ на регулаторните политики и добрите международни подходи за управление и регулиране на процеси, свързани с подобряване качеството на атмосферния въздух и намаляване на задръстванията", пише в обществената поръчка на общината. Предметът на поръчката включва също изготвянето на "Пътна карта за въвеждане и функциониране на зона за таксуване на задръстванията в София".

Такса "задръстване" в София се предлага периодично, когато се говори за проблемите на града със замърсяването. Досега обаче тя е била по-скоро идея, подхвърляна в дискусиите по темата. Подобно плащане има в Лондон. Там таксата е 15 паунда на ден за влизане с кола в определена зона на града и в определени часове – от 7 до 18 часа в делничните дни и от 12 до 18 часа в почивните.

От доста време местната власт в столицата се опитва да въведе т. нар. зони за ниски емисии в града. Идеята е улиците в центъра на града да са забранени за автомобилите, които най-много замърсяват. Забраната за използването им ще важи през зимата, когато проблемът с мръсния въздух е най-голям. Тя няма да се прилага за хора, които живеят в т. нар. "нискоемисионни зони". Приемането на ограниченията, които трябваше да действат от декември тази година, се отложи вече веднъж, тъй като ГЕРБ не успя да събере достатъчно подкрепа от останалите групи в Столичния общински съвет. Сега се очаква докладът да се обсъжда и гласува отново, а подкрепа за него били изразили от "Демократична България".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. fantom
    #11

    Бих предложил обратното - всики коли да минават покрай Столична община, благодарение на която градът е презастроен и задръстен.

  2. fantom
    #10

    Голяма глупост. И вместо да преминат през място, което е обявено за задръстено, а не винаги е такова, колите трябва да обикалят из града и да разнасят много повече газове и мръсотии.

  3. someone
    #9

    Що не обсъдите незабавен мораторум на презастрояването на града, безполезни корумпета, вечно неояли се и питащи за още?!

  4. someone
    #8

    Такса издишан въгл. диоксид до 800 кубика да е евтина и достъпна за плащане от всички, дори от социално слабата рая още ползваща адския ви транспорт поради невъзможност да не го позлва, a за над 800 кубика да е скъпа, за "баровците" с 20 годишни коли, няма ли и такава такса да обсъдите, мамeнцeто ви алчно?!

  5. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #7
  6. someone
    #6

    Новата мода на българските управляващи крадци - всичко, за което могат да ви бръкнат в... джоба или по-навътре, извън него, е задължително "еко"... Важното е да си плащате и всичко ще е точно, ако не, просто не сте системен играч и сте маргинал.
    Навремето, преди 15г. един англичанин се кръстеше с 2те ръце и се маеше на българската общинарска корупция и лакомия, да узаконяват 4 етажни блокове нацвъкани между 2-етажни къщи... Но понеже строителната мафия е собственост на крадливите управляващи

  7. anton nikolov
    #5

    Таксата ще я видите на общинските избори след няколко месеца. Ще има плач и скърцане със зъби.

  8. someone
    #4

    Следва такса вдишан въздух-издишан диоксид за всички...то бива, бива алчни общинарски дeбuлu, без извинение! Първо презастрояват безобразно всички площи в града с термитници, много от които незаконни, откровено грозни и съсипващи за десетилетиятя напред облика на кварталите в които са изcрaнu безразборно и без всякаква мисъл, между къщи, с дейното съдействие на същата тая община-мафия. Като почине роднина ако имате инот за прехвърляне на партида, общината до там е стигнала в лакимията да подпомага

  9. The Rock
    #3

    Разправям аз, че тоя нов еко-стикер не се въвежда току-така! Ето нова такса-"задръстване", после и нова "еко-такса" и колите ще станат лукс.

  10. o.petti
    #2

    Важното е да е за доброто на данъкоплатците, и да не закачат хората с големи черни коли.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.