София пусна споделено ползване на електрически тротинетки

Цените на Lime са 1.50 лв. за отключването и по 30 ст. за минута

Сн. Фейсбук на Елен Герджиков

София стана с още една идея по-мобилна. В четвъртък официално започна работа първата компания за споделено ползване на електрически тротинетки - Lime, а от септември се очаква да се включи и българският стартъп Hobo.

Така след електрическите автомобили Spark и първите електрически колелета столицата наваксва с екологичната мобилност.

Като начало Lime тръгват със 150 електрически тротинетки, които ще се ползват чрез мобилно приложение. Отключването струва 1.50 лв., а след това цената е 30 стотинки на минута. Максималната скорост за движение с ограничена максимална скорост до 20 км/ч.

Засега коментарите са, че цените са малко високи и едно пътуване от точка А до точка Б излиза на почти същата цена, като тази с ползването на такси, въпреки че там плащането е на километър, а не за време. С навлизането на още играчи в този сектор очакванията са цените да паднат.

Първоначалните планове бяха споделените тротинетки да навлязат по столичните улици още през пролетта. Забавянето е заради опита на държавата и общината да регламентира тази дейност с цел избягването на инциденти.

В централната градска част на София вече започна обособяването на повече от 200 нови локации за безплатно паркиране на велосипеди, мотопеди и тротинетки, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова. По думите ѝ това прави българската столица един от първите градове в света, които определят специални места за паркиране на споделени превозни средства преди тяхното навлизане. Мярката е част и от стратегията на града да подобри качеството на въздуха.

Опитът на редица други европейски столици показва, че нерегулираното паркиране на електрически тротинетки създава трудности на пешеходците и останалите участници в движението.

Инициативата за обособяване на места за безплатно паркиране на велосипеди, мотопеди и тротинетки е осъществена от "Зелена София", "Софпроект" и Център за градска мобилност с подкрепата на Столична община. Целта е да окуражи повече хора да избират този начин на придвижване.

В последните години делът на хората, използващи велосипед за придвижване в града, се е повишил, като към момента той е малко под 2%.

Пилотно проучване на "Визия за София" и "Зелена София" на нагласите на мениджъри и служители в големи компании в София показа, че пътуващите с велосипед до и от работното място, най-често изминават между 3 и 4 км.

Още по темата
Още от Бизнес