Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София пусна споделено ползване на електрически тротинетки

Цените на Lime са 1.50 лв. за отключването и по 30 ст. за минута

10 коментара
Сн. Фейсбук на Елен Герджиков

София стана с още една идея по-мобилна. В четвъртък официално започна работа първата компания за споделено ползване на електрически тротинетки - Lime, а от септември се очаква да се включи и българският стартъп Hobo.

Така след електрическите автомобили Spark и първите електрически колелета столицата наваксва с екологичната мобилност.

Като начало Lime тръгват със 150 електрически тротинетки, които ще се ползват чрез мобилно приложение. Отключването струва 1.50 лв., а след това цената е 30 стотинки на минута. Максималната скорост за движение с ограничена максимална скорост до 20 км/ч.

Засега коментарите са, че цените са малко високи и едно пътуване от точка А до точка Б излиза на почти същата цена, като тази с ползването на такси, въпреки че там плащането е на километър, а не за време. С навлизането на още играчи в този сектор очакванията са цените да паднат.

Първоначалните планове бяха споделените тротинетки да навлязат по столичните улици още през пролетта. Забавянето е заради опита на държавата и общината да регламентира тази дейност с цел избягването на инциденти.

В централната градска част на София вече започна обособяването на повече от 200 нови локации за безплатно паркиране на велосипеди, мотопеди и тротинетки, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова. По думите ѝ това прави българската столица един от първите градове в света, които определят специални места за паркиране на споделени превозни средства преди тяхното навлизане. Мярката е част и от стратегията на града да подобри качеството на въздуха.

Опитът на редица други европейски столици показва, че нерегулираното паркиране на електрически тротинетки създава трудности на пешеходците и останалите участници в движението.

Инициативата за обособяване на места за безплатно паркиране на велосипеди, мотопеди и тротинетки е осъществена от "Зелена София", "Софпроект" и Център за градска мобилност с подкрепата на Столична община. Целта е да окуражи повече хора да избират този начин на придвижване.

В последните години делът на хората, използващи велосипед за придвижване в града, се е повишил, като към момента той е малко под 2%.

Пилотно проучване на "Визия за София" и "Зелена София" на нагласите на мениджъри и служители в големи компании в София показа, че пътуващите с велосипед до и от работното място, най-често изминават между 3 и 4 км.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. mnogo grozen
    #10

    Ехааа 30 ст. за мминута, доста скъпичко ми се струва, че по-добре с такси да се движа. Поредна неефективна мярка срещу замърсяването на въздуха.

  2. brambar
    #9

    Това с тротинетките е отговорът на Фандъкова по отношение на политиката й за премахване на част от обществения транспорт - имам предвид трамвайните трасета. Сега си представям бабите вместо на трамвай, да яхнат по една тротинетка и да препускат по бул. Черни връх и около Семинарията...Лошо няма, ама защо Фандъкова закриваш цели линии на обществения транспорт, който е толкова нужен на столичани.

  3. перо
    #8

    Нещата са така навързани, че каквото и да правиш...

  4. Николина
    #7
    Отговор на коментар #1

    Имат GPS система за проследяване

  5. Николина
    #6

    Цената е много висока. Това ръководство на СО с високите цени на билетчето за градски транспорт и сега тази цена, прави всичко възможно да облагодетелства Лукойл, защото е по-изгодно да си ползваш автомобила дори такси. А също и нередовният градски транспорт или на големи интервали на автобуси и метро работят в същата посока.

  6. andrei
    #5

    Много съм скептичен към допускането им в България, където всички са недисциплинирани.Колко нещастни случаи ще има, колко блъснати възрастни хора и счупени кости?Само те липсваха в хаоса по тротоари, а и в парковете.

  7. т€еритория на Мики Маус
    #4

    ПОД НАЕМ! Кви са тия глобалистки измишлoьтини като "споделено"? Кое му е споделеното?

  8. т€еритория на Мики Маус
    #3

    Неуспешен опит у Виена, завършилс убити

  9. Естествено
    #2

    ☺ Смях в залата ☺

  10. Дядо ми Петър
    #1

    Засечете за колко време ще бъдат откраднати до една.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.