Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София разрежда 20% от линиите на градския транспорт

Общината твърди, че чакането по спирките ще се увеличи само с 2-3 минути

8 коментара
София разрежда 20% от линиите на градския транспорт

София ще разреди 20% от линиите на градския транспорт поради спад на пътниците с 30% заради пандемията и лоши финансови резултати на Центъра за градска мобилност. Признанието на Столична община дойде в понеделник часове след като гражданската инициатива "Спаси София" алармира за "на-драстичното орязване на градския транспорт от последните 10 години".

"Основни и натоварени линии като автобуси 83, 94, 111, 120 и 280 и тролеи 1, 2, 6, 9 са орязани, като най-драстично са намалени трамваите по линии 20 и 22, където се премахват по пет трамвая от всяка линия", посочи формацията на Борис Бонев.

От "Спаси София" смятат, че това е погрешно решение, което "ще изгони и без това малкото останали пътници в градския транспорт".

"Хората ще чакат по-дълго по спирките и ще се возят в претъпкани превозни средства посред пандемия. Разписанията на ключовите линии в София и до момента бяха абсурдни за толкова голям град, но с това допълнително намаляване градският транспорт става неизползваем. Йорданка Фандъкова така и не разбра, че с увеличаването на интервалите и времето за чакане пътниците се отказват да ползват градския транспорт и това ще доведе само до повече коли по улиците на София", добавят оттам.

Столична община: Ще се чака повече между 2 и 3 минути

От Столична община коментираха пред Mediapool, че градският транспорт в София е секторът, който е най-силно засегнат от ограничителните Covid-мерки, които водят до намаление от 30% на пътниците и значителни финансови загуби.

"Промените в интервалите на движение са между 1 и 2 минути. Единствено на две линии –интервалът е увеличен с 3 минути - трамвай №20 и автобус №88", коментираха от общината. Направиха и уточнение, че няма да има промени в разписанието на метрото.

Оттам твърдят, че заради намаления брой на пътниците с промените се цели недопускане на движение на полупразни или слабо натоварени курсове на градския транспорт.

Оптимизацията включва и спестяване на празен пробег и максимално използване на капацитета на водачите, което спестява допълнително натрупване на експлоатационни разходи.

"От няколко години Столична община не е получавала изравнителна субсидия от държавата. От актуализирания бюджет сега София ще получи под 4% от предвидените средства от изравнителната субсидия. Общият принос на софиянци към държавния бюджет е над 9 млрд. лв. годишно, или 40% от данъчните приходи в държавата, от които в София се връщат едва 7%", коментира кметът Фандъкова в понеделник.

Тя добави, че с подкрепата на КНСБ в предложенията за актуализация на държавния бюджет са били заложени средства за подкрепа на автобусния транспорт, които е сред най-сериозно пострадалите от Covid-ограниченията. От общината уточниха, че става въпрос за 40 млн. лв. Оттам обаче се възмутиха, че средствата са само за автобусен транспорт, но не и за тролеи и трамваи, което осигуряват по-екологично чиста услуга.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Petio Petkov
    #8

    В Букурещ чрез бюджета се дотира билетче от 50 ст., картите за ученици и студенти са почти безплатни, а за пенсионери - безплатни. По време на епидемията бяха пуснати повече автобуси по най-натоварените линии, за да не се заразяват пътниците. У нас простотия и лакомия до шия.

  2. Контрапункт
    #7

    Явно на Фандъкова е спусната задача да способства максимално за разпространението н аКовид и тя я изпълнява! Ама малко е 20% да се ореже транспорта в София! Трябва 50-56% да се ореже! Да има трамвай на някъде на 1 час и то, ако няма автобус в същата посока! Режете още... Нали сме европейска столица на спорта - ще тичаме по 8 км до работа и по 8 км на обратно! Защото да се возим на трамваи и автобуси! Спрете ги всичките!

  3. someone
    #6

    На тоя фон Дана компирева ще започне да ограничава карането на личен автомобил през зимата, когато синьо-зеленикавия ѝ индийски електорат започне много да отравя софийския въздух с горене на... каквото докопа, предимно парцали 3та злоупотреба, евтини, за стотинки на кило. Та хем ще ви разрежда адския транспорт, хем ще ви стимулира да си държите старите коли, за които сте си платили вече данък на държавата и застраховка, на трупчета, щото иначе ще ви бие през пръстите за още.. с глоби...ама иначе

  4. аз ще кажа
    #5

    Поредното много глупаво и погрешно решение на марионетката на БОКО кака Данка. Софиянци трябва още догодина да и бият шута и да си изберат нов кадърен кмет.

  5. someone
    #4

    София е порастнала двойно или тройно откак гербаджиите крадат държавата и перат мръсни пари през строителство в София, тия не само не развиват, ами съкращават адския транспорт и после се чудят що куцо, кьораво и сакато е на коли...

  6. someone
    #3

    Хаха, тролей 2-ка той и сега идва веднъж на високосна година... Автобус 111, който едно време беше със съчленени Икаруси, гербаджиите го направиха на единични автобусчета... Що да не го орежат още... Междувременно на мургавелниците в Красна поляна им пускат съчленени Манове по 77...нали са електорат на Дана компирева.... Трамвай 10, трамвай 3 са някаква пародия с тия единични трамвайчета а камо ли пък тройката с неговото разписание на половин час, кой да се тъпче в тях в час пик? Те возят въздух,

  7. Dante Alighieri
    #2

    Както винаги, тъпанарите от дружинката на селската кака Данче взеха най-гениалното решение, за да попълнят изпразнените от космическо крадене бюджети на общината. Ашколсун!

  8. Практик от София
    #1

    София разрежда 20% от линиите на градския транспорт... ...а столичани ще разредят с 40% закупуванията на билетчета и карти... И кой печели от тъпоумното решение ? Всички са губещи. Пътници,служители и шофьори,хазната. Хубава работа, ама гербаджийска...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.