Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София ремонтира булеварди на цената на нови магистрали

22 коментара
София ремонтира булеварди на цената на нови магистрали

Ремонтите на булеварди в София излизат колкото строителството на нови магистрали – между 2 и 4 милиона лева за километър, но за сметка на столичани. За сравнение новите участъци от магистрала “Тракия” от Стара Загора до Ямбол изградени от “Трейс” и гръцката “Актор” излязоха на европейския данъкоплатец около 4 милиона лева на километър.

 

Според пътни експерти трудно е да се прави сравнение между реконструкция на булевард и строителство на нова магистрала заради спецификата, но при всички случаи строителството на нов път е по-скъпо. Все пак за сравнение реконструкцията на околовръстния път на Ямбол, която се прави също с европейски пари и е съпоставима с ремонта на столичните булеварди излиза средно по 770 хил. лева на километър.

 

Столичната община обаче за ремонта на 1.15 км от бул. "Ломско шосе" в участъка между ул. "Бели Дунав" и ул. "Обелски път" е платила 3.7 милиона лева, съобщи БТА. Причината за високата цена е, че заедно с пътните платна, са изградени нови два моста над река Какач, улично осветление и тротоари. Ремонтираният участък беше тържествено открит днес от столичния кмет Йорданка Фандъкова. До кръстовището на бул. "Ломско шосе" и ул. "Бели Дунав" е изградена и нова детска площадка, както и фитнес на открито, но от съобщението не става ясно дали и тя е включена в цената за ремонт на пътя или е дарена от фирма, както призова общината.

 

В същото време по-малко от километър от участъка от продължението на бул. "Андрей Сахаров" към жк. "Младост 3" ще струва 2.28 млн. лв., съобщи Стоян Братоев, изпълнителен директор на “Метрополитен”. Булевардът ще достигне до "Горублянско шосе" при осигуряването на допълнително финансиране, където по проект трябва да се свърже с бул. "Копенхаген" от "Дружба 2", предаде БТА.

 

Първият подземен паркинг за автомобили с газови уредби е изграден на метростанция "Бели Дунав", която е под кръстовището на бул. “Ломско шосе”. Съоръжението е с капацитет 480 места, като засега е единственият изграден по правилата за паркиране на този тип коли.

 

Втората метролиния на метрото от жк.”Надежда” до бул.”Черни връх” и съпътстващата я инфраструктура ще е готова до края на август, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова.

 

Във вторник ще бъде открито кръстовището на две нива в столицата между бул. "Андрей Ляпчев" и бул. "Андрей Сахаров". По план това трябваше да стане още през май, но обилните валежи и забавени отчуждения от общината отложиха пуска на новото кръстовище.

 

На 15 август предстои да бъде пуснат за движение реконструираният бул. "Черни връх", а в края на месеца – ремонтираният бул. "Княгиня Мария Луиза".

 

Реконструкцията на надлез "Надежда" трябва да приключи до края на август.

 

През септември ще бъде завършена реконструкцията на бул. "Братя Бъкстон" - от ул. "Тодор Каблешков" до Околовръстния път, а през октомври - кръстовището на две нива между бул. "П. К. Яворов" и бул. "Драган Цанков", обеща Фандъкова.

 

Предстои подписването на договорите с изпълнителните на продължението на метрото от бул."Цариградско шосе" до летище "София". Първият лот ще се изгражда от обединение "Станилов - Метропроект", вторият - от обединение "Метро Дружба", а за третия процедурата се обжалва.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #22

    Има едни сажди, които като ги смесиш с пясъка стават досущ като асфалт. Има и един тебешир на прах, към който като добавиш малко, ама много малко Ц-200, става досущ блажна боя за пътна маркировка. Тогава се открадва 95% от сумата. И в Щатите Мафията строи магистралите, но магистрали все пак има..Тук след две години се налага да строят нова. При същите условия разбира се. - Това само за да обменим опит, не за друго.

  2. Анонимен
    #21

    При тези цени от строителството на 1 км магистрала се печели 300 000 -500 000 лв. и нагоре при крайно ниско качество, което ще лъсне напролет.

  3. Анонимен
    #20

    И в Италия както и в Америка магистралите и мостовете са строени от компании свързани с мафията. Цените са вискои по няколко причини: Трябва да има пари за подкупи за политиците които са помогнали да се спечелят тези търгове от правилните компании. Второ, мафията обича да има виско печалби съпоставими с търговията на наркотици и оръжия и проституция. трето заплатите на строителните работници са достигнали дъното в тази криза и няма повече накъде да падат.

  4. Анонимен
    #19

    Стига с тези магистрали!!!За кого ги строят?!Те нас не ни ползват-ще ползват турците,които се прибират от гурбет и западняците,които отиват на курорт в Турция.Ние ,българите, не се знае ще оцелеем ли до пролетта/с тези цени на тока и парното,та и водата,та и всичко друго!Не ме интересува дали МУТРИТЕ ще режат ленти или ще си трошат колите!!!

  5. mnogo grozen
    #18

    Още един начин да се точат пари... и то да ги ремонтираха добре и да улиците да останат здрави и без дупки поне няколко година. А то ремонтира ти днес и утра пак колата ми затъва...

  6. Анонимен
    #17

    Бъди солидарен срещу корупция и разсипия, а не в полза на... Анонимен 16:26 | 16.07.2012 Ами за сметка на петричани ли да е? Ако не ви харесва-елате да живеете във Варна.Да видите как ви запълват дупките с лопата от Хидрострой и ЕТ Станка Василева.. И след 3 месеца пак! И така-12 години! За стотици милиони,които виждаме по варненските улици под формата на ламборгинита и макларъни..

  7. Анонимен
    #16

    Ами за сметка на петричани ли да е? Ако не ви харесва-елате да живеете във Варна.Да видите как ви запълват дупките с лопата от Хидрострой и ЕТ Станка Василева.. И след 3 месеца пак! И така-12 години! За стотици милиони,които виждаме по варненските улици под формата на ламборгинита и макларъни..

  8. Анонимен
    #15

    Подложени сме на геноцид в буквалния смисъл. Преди няколко седмици моя близка беше утрепана от мотоциклетист по баира на бул. Черни връх, КЪДЕТО ТЕЧЕ ПОРЕДНИЯТ ОГРОМЕН РЕМОНТ ВЕЧЕ НЯКОЛКО МЕСЕЦА. СЛЕД КАТО БУЛЕВАРДЪТ БЕШЕ ПОЛУЗАТВОРЕН ЗА ПРОСЛОВУТАТА МЕТРОСТАНЦИЯ НА ХЕМУС НЯКОЛКО ГОДИНИ. А ЗАЩО СЕ МАХАТ ТРАМВАЙНИТЕ РЕЛСИ ОТ ХЕМУС ДО КРЪСТА МОЖЕ ДА ОБЯСНИ САМО ОТ НЯКОЙ ОТ ОБЩИНСКИТЕ ОЛИГО-ФРЕНИ. НО ЗА ВСИЧКО ТОВА ПЛАЩАМЕ ПАК ВСИЧКИ НИЕ. БЕЗ НИКОЙ ДА НИ Е ПИТАЛ, С НАШИТЕ ПАРИ СЕ ПЪЛНЯТ ГУШИТЕ НА ПРИЯТЕЛЧЕТАТА. СРЕЩУ СЪОТВЕТНИТЕ КОМИСИОННИ, РАЗБИРА СЕ. ДОКОГА ЩЕ ТЪРПИМ ТАЯ РАЗЮЗДАЛА СЕ ПАСМИНА ДА ПРАВИ С НАШИЯ ЛЮБИМ ГРАД КАКВОТО СИ ИСКА?

  9. перо
    #14
  10. Анонимен
    #13

    I za miliardi da remontirat ulicite v "stolicata", tazi Kloaka si Ostrava Edno ujasno Kalno, mRasno miasto.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.