Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София рестартира концесията на спирките на градския транспорт

0 коментара
Сн. БГНЕС

Столичната община ще рестартира процедурата за концесия на спирките на градския транспорт. Идеята е те да бъдат дадени за стопанисване на частни фирми, които да ги подменят и поддържат и да печелят от отдаването на рекламни площи и павилиони към тях.

В момента документацията за процедурата се преработва и се направи финансово-икономически анализ, за да се определи концесионната такса и инвестициите, които ще се искат от частните стопани. Очаква се до края на годината условията да бъдат внесени за пореден път за обсъждане в общинския съвет, обясни общинарят от ГЕРБ Зафир Зарков.

През 2016 г. местната администрация даде ход на четвъртия опит за отдаване на спирките на концесия. Идеята беше те да бъдат разделени в четири позиции като във всяка имаше и такива в центъра, и такива по кварталите. След критики към документацията обаче процедурата беше замразена.

Сега документите от преди повече от година се преработват. Очаква се броят на спирконавесите, на които може да се сложат реклами, да бъде намален, а за сметка на това да се увеличи този на павилионите, които може да бъдат поставени от частните фирми. В предишния текст на документацията беше заложено реклами да има към 1100 спирки, а лавките да са 214.

Рекламните пана се намаляват след критики, че градската среда ще бъде претрупана от реклами. Това обаче ще намали приходите на бъдещите концесионери и за това се прави анализ с колко да се увеличат павилионите, за да има възможност все пак фирмите да спечелят нещо от поддържането на спирките.

Според преработените правила външният вид на спирките няма да се определя от бъдещите концесионери. Те ще трябва да се съобразят с типов проект на спирките и павилионите, изработен от общината, за да може съоръженията в целия град да изглеждат еднакво.

Преосмислянето на броя на рекламните пана и павилионите, както и изискването за определен външен вид води до преизчисляване на евентуалната концесионна такса и изискванията за инвестиции. Размерите им трябва да бъдат определени скоро и след това документацията да бъде внесена отново за обсъждане от общинските съветници. И в преработената документация спирките ще са обособени в четири позиции. Не е ясно дали ще се променят други изисквания към кандидатите.

При предишния опит за отдаване на спирките на концесия се предвиждаше тя да е със срок от 15 години с възможност за удължаване с още 5 години. Концесионното плащане беше между 53 000 и 68 000 лева на година в зависимост от зоната. Минималният размер на инвестицията за всяка зона беше около 5 млн. лева. В процедурата се очакваше да участват компании с опит в търговията с бързооборотни стоки, рекламния бизнес и строежа на спирки. Те трябваше да имат опит в изграждането на преместваеми обекти, рекламни съоръжения или търговски обекти. Всеки кандидат можеше да участва най-много за два пула.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.