София ревизира плановете си за околовръстното

София ревизира плановете си за околовръстното

Столична община е на път да се откаже от свързването на Северната дъга на околовръстното шосе с магистрала ”Тракия” и смята да предложи на правителството връзката на централната пътна артерия със София да стане през т.нар. Северна тангента. Това съобщи в петък главният архитект на града Петър Диков.

Трасето на тангентата започва от възела на Околовръстния път на София с приетия маршрут на Трансевропейската магистрала, минава северно на застроените територии на града и се включва в „Ботевградско шосе“ при пътния възел на Околовръстното шосе на изток.

Според Диков, ако правителството реши да реализира именно този проект, а не разширението на Северната дъга ще бъдат спестени около 100 милиона лева. Проектът би могъл да се завърши в по-кратки срокове, смята главният архитект на София. Предложението на Столична община ще бъде внесено в близките няколко дни в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Трасето ще бъде с дължина 8,5 километра

”Отчуждаването на терените може да започне още догодина, тъй като вече имаме проектна готовност”, добави главният архитект.

София смята да ревизира и плановете си за Западната и Източната тангента, за да се оптимизират трасетата. В средата на октомври Диков ще представи в Столичния общински съвет и план за актуализиация на Общия градоустройствен план на столицата.

Целта била да се отстранят някои явни неточности при записването на статута на земи отново в северните райони на града. По думите на Диков това няма връзка с плановете за новите трасета и не засяга плановете за строеж на нови трасета в София.

Митал получил неустоимо предложение

В петък главният архитект на София Петър Диков определи предложението си до Прамод Митал да срути металургичния комбинат ”Кремиковци” и на терена да се построи т.нар Софийско сити като ”неустоимо”. Според него индийският милиардер бил напълно наясно, че заводът не може да продължи да работи, тъй като няма как да получи комплексно разрешително от Министерството на околната среда и водите.

Без документа, който удостоверява, че ”Кремиковци” ще изпълнява екологична програма, за да влезе в нормите за опазване на околната среда, след изтичането на крайния срок през октомври 2007 г., предприятието ще започне да плаща огромни глоби заради дейността си.

”МОСВ са скептично настроени, че комбинатът ще получи разрешителното. Именно поради тази причина, в личната си среща с Митал, аз му предложих вариантите да продаде земята, за да се реализира този проект или да стане съдружник в него. Има 2-3 седмици, за да вземе той своето решение”, каза Диков.

В отговор на въпрос какво е отговорил Митал, Диков заяви, че е слушал, мълчал и пушил по време на срещата, но самият факт, че среща е имало, означавал, че той ”в момента мисли по въпроса”.

Според главния архитект цената на 10 000 декара земя, върху които комбината е построен, в моемента е около 300 милиона евро. По градоустройствен план тя попада в многофукционална зона, която е с определена плътност на застрояване 60 процента и кинт 3.5. Проектът за строеж можел да започне след 3 години след като се ”нарежат” инсталациите на съоръжението.

Още от България

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?