Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София с по-малък бюджет отпреди две години

1 коментар
София с по-малък бюджет отпреди две години

Бюджетът на София за 2012 г. ще е 1.274 милиарда лева, реши Столичният общински съвет след близо тричасови дебати. Той е по-малък с 43 млн. лв. спрямо миналогодишния и с 11 млн. лв. спрямо 2010 г. Новият бюджет беше одобрен, без да е ясно изпълнението на миналогодишния.

Основните приоритети, по които няма да има намаление на средствата, са транспорт, екология и образование, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова. По думите ѝ намалението на бюджета е за сметка на административните разходи.

БСП разкритикува бюджета, като поиска увеличаване на заложените приходи. Вили Лилков от ДСБ и общинските съветници от НДСВ поискаха изработването на бюджетна прогноза за следващите три години, за да се види как ще се финансира недостигът на средства.

“Категорично не приемам редица от упреците. Те се казват по-скоро за да се каже нещо в зала”, отговори им Йорданка Фандъкова. Според нея това е бюджет, който осигурява реални приходи, без да натоварва столичани с повишаване на местните данъци и такси.

По-малко приходи от местни данъци и такси

Най-много средства - 521 млн. лв. - трябва да дойдат от местни данъци и такси. Това е с 40 млн. лв. по-малко от заложеното през 2011 г., което не беше изпълнено.

Другото голямо перо са средствата от европейски програми – 439 млн. лв, които са със 115 млн. лв. повече спрямо 2011 г. Те са за доизграждането на метрото, завода за боклука, строителството на четири канализационни колектора в Овча купел, ремонт на девет училища, превръщането на Централната баня в музей на София и модернизацията на градския транспорт. Същите проекти се изпълняваха и през тази година, като по тях са платени 362 млн. лв. при заложени 324 млн. лв., според данните на общината.

През 2012 г. София не планира да започне строителството на завода за боклука, а само инсталацията за компостиране на отпадъците и довършване на строящото се депо.

От делегираните държавни дейности в столичния бюджет трябва да влязат 241 млн. лв. през следващата година. Други 18 млн. лв. ще дойдат от приватизационния фонд. От изравнителната държавна субсидия са предвидени 10.5 млн. лв. Целевата субсиия от държавата за капиталови разходи е 2.5 млн. лв.

По-малко пари за здраве, екология и дупки по улиците

В бюджета за 2012 г. намаляват парите за здравеопазване, екология, улично осветление, както и за капиталови разходи.

Бюджетът за капиталови разходи е 613.8 млн. лв., което е с 19 млн. по-малко от 2011 г. и с 6 млн. по-малко от 2010 г. За кърпенето на дупките по софийските улици са предвидени 27.6 млн. лв., което е с около милион по-малко от миналата година.

Парите за здравеопазване са намалени с 5 млн. лв., като са планирани 30.7 млн. лв. С по половин милион лева са намалени средствата за почистване на междублоковите пространства, както и за озеленяване. С 2.5 млн. лв. са намалени парите и за други мерки за опазване на околната среда.

Три милиона лева по-малко ще бъде платено и за улично осветление, като бюджетът е 16 млн. лв. Намаляват се парите още в сектор сигурност, спорт, както и за изграждане на кучкарници.

София няма да тегли нови заеми

София няма да тегли нови заеми през 2012 г., а ще насочи усилията си към усвояване на вече одобрени. През 2011 г. Столичната община трябваше да усвои кредити за 108 млн. лв., по-голямата част от които са от Европейска инвестиционна банка - за метрото, завода за боклук и строителството на кръстовища на две нива, но успя да използва около една пета от сумата.

За това през 2012 г. залага да усвои едва 52.5 млн. лв. от заеми. От тях 43.2 млн. лв. са за изграждането на кръстовища на две нива. Този проект се бави вече четвърта година, като към момента се строи само едно такова кръстовище в “Младост” на бул.”Андрей Сахаров”. В същото време близо половин година Столичната община не може да избере строителя на кръстовището при Лъвов мост. Така вместо да се работи едновременно със строителството на метрото, сега ще се наложи ново затваряне на участъка за изграждането на кръстовището. Третото кръстовище на две нива е на бул.”Драган Цанков”, като едва днес общинските съветници одобриха плана за застрояване.

Чистенето и градския транспорт ще продължат да гълтат най-много пари

Чистенето и картите за градския транспорт ще продължат да гълтат най-много пари.

За безплатни карти в градския транспорт отново ще бъдат дадени 90 млн. лв. Толкова бяха разходите и през тази година, но през лятото съветниците дадоха допълнително още 14 млн. лв. Това означава, че ще има неминуема актуализация по това перо и през 2012 г., защото бензинът и токът поскъпват, отбеляза Владимир Кисьов от СДС.

С един милион са увеличени парите за фирмите, почистващи града, и те ще получат над 87 млн. лв. през 2012 г. ”С умиление си спомням за времето на Вълка, когато плащахме по 50–52 млн. лв. само допреди няколко години”, отбеляза Жельо Бойчев от БСП.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #1

    Ima li kakvo da se kaje pri takav bjudjet na edna evropeiska stoliza? A kade sa parite za kultura, biblioteki ... Popitaite kolko bezplatni karti za transport nosi grada vav Viena ili drugi evropeiski stolizi. Samo za t.n."invalidi" s Telk, koito kakto e izvestno v Bulgaria e pod vapros komu se dava.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.