Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София с временен зам.-кмет по транспорта до изборите

Отговарящият за финансите и здравеопазването Дончо Барбалов поема и овакантения пост

12 коментара
Йорданка Фандъкова и Дончо Барбалов

Столичната община вероятно ще остане без титулярен заместник-кмет по транспорта до края на мандата на настоящия кмет Йорданка Фандъкова. Временно работата по транспортните проекти се поема от зам.-кмета Дончо Барбалов, за когото това е трети ресор. До момента той отговаряше за общинския бюджет и здравеопазването.

След оставката на Евгени Крусев, който се оттегли заради разследване за длъжностно престъпление във връзка с ремонта на ул. "Граф Игнатиев", Фандъкова реши да не назначава нов човек в екипа си. Тя обяви това на заседанието на общинския съвет в четвъртък.

Решението ѝ може да се промени, ако се окаже, че Барбалов не може да се справи с прекалено многото си задачи.

Подобна бе ситуацията и при отстраняването на предишния зам.-кмет по транспорта Любомир Христов, който се прости с поста си през 2016 година заради скандален търг за спирки за градския транспорт. За сектора няколко месеца отговаряше Барбалов, докато той не беше поет от Крусев.

Сега първата работа на Барбалов е ремонтът на ул. "Граф Игнатиев", заради който "изгоря" предшественикът му. Основният краткосрочен ангажимент е пускането на трамваите по ремонтиращата се от месеци улица. Конкретен срок за това няма.

Преди да обяви решението си за това кой ще движи общинските транспортни проекти Фандъкова благодари публично на Крусев пред общинските съветници за енергията, с която е вършил работата си.

Опозиционната БСП използва момента да напомни, че отговорен за спазването на закона за обществените поръчки и за публичните финанси на общината е кметът, дори и да прехвърли правомощия на заместниците си. Социалистите поискаха Фандъкова сама да поеме транспортните проекти.

Заместникът

Фандъкова мотивира решението си да натовари Барбалов и с общинския транспорт с това, че той вече веднъж се е справил със съвместяването на няколко ресора. Освен това е работил заедно с Крусев по транспортните проекти - основно по формирането на бюджетите им. Не на последно място зам.-кметът по финансите бил инженер по образование.

"До момента, в който предложа нов заместник по транспорта, мисля, че може да се справя. Ако това не попречи на останалите му задачи, смятам, че това може да продължи до края на мандата. Все пак остават няколко месеца", уточни Фандъкова.

Тя добави, че още във четвъртък Барбалов трябва да се заеме с пускането на трамваите по ул. "Граф Игнатиев". Задачата му е да координира подаването на документи до Дирекцията "Национален строителен контрол" за приемането на ремонтираното трасе, за да може то да получи крайния документ за въвеждане в експлоатация. Нито Фандъкова, нито Барбалов се ангажираха с някакви срокове кога може да се случи това. Последният актуален срок беше 8 декември, но очевидно и той няма да бъде спазен.

Новият зам.-кмет по транспорта каза, че още същия ден ще отиде на мястото на най-големия ремонт в София за тази година, за да види до къде е стигнала работата и какво предстои да се прави. Барбалов обясни, че ще попита и какво е наложило поставянето на спорните ограничители покрай трамвайното трасе, които хората оприличават на перки от акула или надгробни камъни. Намекна, че е възможно това решение да бъде ревизирано като обясни, че ще се търси "най-доброто решение за софиянци".

В сряда един от проектантите на ремонта обясни, че каменните блокове се слагали по искане на пътна полиция. Формата и видът им били избрани така, че да са устойчиви на вандализъм и да не може върху тях да се сяда.

Изпращане с почести

Макар и задочно Фандъкова изпрати с почести вече бившия си заместник - 29-годишният Крусев. Благодари му за достойната и мъжка постъпка да се оттегли заради разследването за безстопанственост.

"Вярвам в младите хора", каза в изказването си пред съветниците кметът и добави, че носи отговорност за кадровите си решения. Даде обаче да се разбере, че оценява високо работата на Крусев. Пред съветниците тя няколко минути изброява конкретни транспортни обекти от последните две години и добави, че това е "резултатът, с който си струва да се гордеем".

"Можем да правим пропуски и допускаме грешки, компетентните органи ще кажат кой е виновен, има ли виновен", коментира Фандъкова. Тя за пореден път обясни, че се надява прокуратурата да установи дали и някой друг от хората, замесени в промяната на проекта за релсите по "Граф Игнатиев", носи вина за евентуалното нарушение на закона. Тя припомни, че спорното решение, довело до подмяната на материал за виброизолация на релсите, е взето по предложение на ръководството на дружеството "Столичен електротранспорт". Под промяната на проекта пък са се подписали 29 души.

Въпрос на отговорност

От думите на Фандъкова се разбра, че тя не смята, че носи отговорност за евентуални грешки при ремонта на ул. "Граф Игнатиев", въпреки че от БСП напомниха, че според законите за обществените поръчки и публичните финанси за тези неща отговаря кметът на общината. Според тях самата Фандъкова трябва да постъпи "мъжки" и да поеме ресора сама, както отговаря пряко за сигурността в общината.

"Десет години трима заместник-кметове по транспорта спукаха гума по една и съща причина. Очевидно кадровата политика не е толкова добра. За това предложихме на Фандъкова да си поеме само ресора. Очевидно тя може да е добър зам.-кмет по транспорта, както отговаря за сигурността. Големият проблем на София е контролът и отговорността", коментира социалистът Калоян Паргов.

"Аз давам голяма свобода на хората от моя екип, но те носят и огромна отговорност. Всеки от тях знае, че който допусне грешка, ще носи отговорност. Те имат свобода да предлагат идеи, да ги защитават, но и да спазват стриктно закона. Това е огромна отговорност. Аз съм насреща да помагам, но когато става въпрос за закон, всеки носи своята отговорност", каза кметът.

Проверки с неясен резултат

Фандъкова припомни, че общината преди месец е приключила проверката си по казуса с "Графа", за който сигнализира организацията "Спаси София". Отказа обаче да коментира дали проверката е установила нарушения или само описва механизма за промяна на проекта за трамвайното трасе. Мотивът да не дава подробности е, че проверката е предадена на прокуратурата.

На въпрос дали има опасност от редуциране или спиране на европарите, с които се ремонтира центърът на София, кметът припомни, че тече проверка на управляващите европрограмата, по която се финансира проектът. Тя уточни, че специално подмяната на релсите се прави с общински средства.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. kali7ko
    #12

    Мръсните комунисти са в основата на всичко това - защото те правят фалшиви протести, изкарват фалшиви новини и прочие

  2. kali7ko
    #11

    Тези отрепки от БСП някой трябва да ги спре с фалшивите им работи .... и да решават така съдби! Комунистите са долна работа

  3. Горскио
    #10

    Дончо е иделния бюрократ. Досега не се е провалял - в ИБМ, в ЮСАид, трябва да питам жена ми къде е бил след ЮСАид - винаги е съумявал да стане любимец на началниците си (направо се чудя как син на комунистически генерал беше успял да се промъкне през проверките на ЦРУ и да започне работа във филиал на Държавняи департамент). Фандъкова не става за нищо, обаче сега е направила най-добрия избор - Дончо е човек, способен да оправи бакиите, забъркани от Боко и Вальо Златев с ремонта на Графа. И аз, ако на бях на мястото на учителката, щях да избера Дончо. Само дано времето се запази с положителни температури, че иначе Дончо изгаря без никаква вина.

  4. Авакум Захов
    #9

    А кметицата поемала политическа отговорност, като приемала оставки. Тя оставка няма ли да подаде? Да вземе направо да сподели част от присъдата.

  5. Авакум Захов
    #8

    Заместник-кметът по финансите бил инженер. Финансистите ли свършиха? Сигурно заместник-кметът по транспорта е бил филолог и после се чудим защо строителите са го "подвели" да подменят материала, заради който са отстранение другите участници в обществената поръчка.

  6. Доналд Дък
    #7

    Дончо, няма да бъде в екипа на наследницата на Данчето Фандъкова...

  7. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #6
  8. асен
    #5

    това е хитрецът, който се опита да подари на столяров 3 млн лев „по грешка“.

  9. Николина
    #4

    Фънди в опит да изчисти имиджа си. Назначаваш млад и амбициозен, но некомпетентен и при недоволство, се изтриваш с него. А тя ходеше да следи работата по обектите и с неразбираш поглед регистрираше заинтересованост

  10. ivankristov
    #3

    Защо уж десните герб лансират Барбалов син на генерал от дс?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.