Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София сама посочва авиокомпаниите си за “черния списък” на ЕС

18 коментара

България ще предложи сама авиокомпаниите, които не отговарят на изискванията на Европейската асоциация за авиационна безопасност (EASA), съобщиха в сряда за Mediapool отлично информирани източници.

Заедно с директора на Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА) към Министерството на транспорта, правата на родната авиация в Брюксел ще защитава и адвокат Ивайло Дерменджиев.

Преди заминаването на делегацията е надделяло становището България сама да посочи авиокомпаниите, които не отговарят на условията на EASA, за да няма проблеми със сертификацията на самата въздухоплавателна администрация. Този подход неофициално е подкрепен и от авиокомпаниите за превоз на пътници. Те твърдят, че са вложили много средства за обновяване на самолетите си и искат да се възползват от правото да летят в общото европейско небе.

В края на миналата година Европейската комисия наложи предпазна клауза на авиацията ни до края на март, когато нова проверка трябва да установи дали  българските авиокомпании ще летят в страните членки на ЕС като “трета страна”. Те нямат право да решат сами до кои летища да открият нови линии и са ограничени от подписаните досега двустранни спогодби до кои точки на европейския континент да летят и с каква честота.

Няма опасност български пътнически компании да влязат в забранителния списък, коментираха специалисти. Колко от карго-компаниите ще влязат там заради ползвания основно руски самолет АН-12, все още не е ясно. Българските компании за товарни превози са общо шест, като 5 от тях летят с АН-12, който не е сертифициран в ЕС.

В последните два месеца част от карго-компаниите положиха сериозни усилия да внесат самолети, за които могат да си осигурят типов сертификат от производителя, но времето за внедряване на нови самолети не е достатъчно, коментираха запознати.

Според източници на Mediapool, между 2 и 4 каргокомпании ще бъдат предложени за изключване от европейското въздушно пространство. Сред сигурните са “Вега Еърлайнс” и “Брайт авиейшън сървисиз”, твърдят информирани източници.

От транспортното ведомството уточниха, че ще дадат повече информация от проверката на европейските авиационни инспектори, когато специалистите от ГВА се върнат в страната.

Преди близо седмица министърът на транспорта Петър Мутафчиев каза, че има опасност 4 български авиокомпании да попаднат в “черния списък” на Брюксел.

Експертите от EASA проверяваха от 12 до 16 февруари четири български авиокомпании - “Скорпион Ер”, “София Ер”, “Бългериан ер чартър” и “Би Ейч Ер” за експлоатационна годност на въздухоплавателните средства.

Европейските авиационни експерти проверяваха и ГВА дали администрацията е наваксала забележката за недостатъчен капацитет.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. EL
    #19

    otnovo prodadeni nacionalni i ikonomi4eski interesi.Otnovo bulgarskite letci bes rabota .

  2. запознат
    #18

    Бе баце теа спасяват кожата бе. И тогава няма свой няма чужд. Има само своята кожа. Ей тапири нещастни... Я да вземете да се закриете и вие а?

  3. pak sum az
    #17

    abe kato gledam kolko si kompetenten po vuprosa za ruskite samoleti napravo mi ide da otida do kenefa ama niama zna4enie,budi prosto 4itatel i ne se burkai v aviaciata.....a az na kolko sum godini niama zna4enie 6toto ot takiva kato teb po forumite napravo....

  4. читателка
    #15

    Имам син, който работи в една от компаниите. Ан-12 летят там където другникой не може, кацат при всякакви условия дори в пясъчни бури, влачат огромни товари и не падат като круши. Просто ЕС ни принуждава да купуваме скапаните им машини.Говоря за товарни самолети, където руските нямат конкуренция.Но какво да се прави, на пангара сме в доста неудобна поза!

  5. svoi
    #14

    Tova ne vi li napomnia AEC-ovete v Kozlo..Kraia na poslednsta duma veche go lapame

  6. EL
    #13

    Ot 20 godini An-12 leti vse nad edno i su6to evropeisko nebe.Sega bil bes sertifikat ???Koi 6te potursi otgovornost za bezxaberieto na ГВА .

  7. pak sum az
    #12

    kaji koi ruski samolet e padnal predi i sega po tehni4eski pri4ini a ne poradi pilotski nedorazumenia,4e ne6to ne mi e jasno,dai primer be aviator.

  8. Анонимно
    #11

    Гражданска Въздухоплавателна Администрация (ГВА) към Министерство на Транспорта вече собственоръчно ограничи българските карго превозвачи пред смаяните и удивени погледи на членовете на Европейската асоциация за авиационна безопасност (EASA). Без право на опериране в Европейския Съюз поради отнемането му от авиационните лицензи за авиооператор ( без нито дори един ден предизвестие ! ), считано от днес 22.02.2007 г, са следните авиокомпании:Вега ЕърлайнсБрайт Авиейшън СървисисЕър СофияСкорпион ЕърЕър СкорпиоЗа пореден път се направихме на по-големи католиците от Папата и предадохме ( в случая на ГВА към МТ - ПРОДАДОХМЕ) националните интереси на България….

  9. Anonym
    #10

    Na koi umen balgarin shte mu doide na um da leti s Balkan,Air Bulgaria i t.p. kato imatplkova po-dobri seriozni i bezopasni zapadni firmi.Zhiveja v Evropa i sam polzval uslugite na balg.aviokpompania samo 1 pat i tova mi stigashe.I plus tova cenata na bileta na kompanijata s kojato patuvam Evropa-Sofia e tochno 2 pati po-niska ot tazi na Bulgaria Air,kojato ima predstavitelstvo tuka( i zashto li go ima).Pozdravi ot Evropa!

  10. СССрето
    #9

    обаче, досега тези комунистически далавераджии станаха милионери. Тенк ю, БСП !!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.